אם יש מישהי שלא תוכל להגיד ב-31 בדצמבר "מה, איך כבר עברה שנה? עוד לא הספקתי כלום" זו ג'נה מאלון. השחקנית האמריקאית צילמה בשנה האחרונה שישה סרטים, יצאה לסיבוב הופעות עם אלבומה השני והציגה תערוכת צילומים ראשונה. בנוסף, היא חרכה את השטיחים האדומים כחלק ממסע הקידום של הסרט בעל השם המסורבל בעולם "משחקי הרעב: עורבני חקיין – חלק א" ובקרוב 'תאלץ' לעשות זאת עבור סרטו החדש של פול תומס אנדרסון "Inherent Vice". אם זה לא מספיק, היא גם במרכזן של שמועות עקשניות הגורסות כי היא תגלם את רובין – הסייד קיק של באטמן שבמקור צוייר כגבר (בסרט שאמור להיות בהשתתפותה של גל גדות). 

 

עוד באון לייף: 

 

מתיאור פועליה הרבים כנראה שעולה לכם דמות סחית בצורה קיצונית, קשוחה ודורסנית, אבל מאלון היא בערך הדבר הכי הפוך מכך: חולמנית, קלמזית ופטפטנית, שחושבת שסמים יכולים להיות מועילים ושנוהגת לכנות את עצמה "הכי מוזרה שאפשר".

 

הסיבה להיותה מוזרה מצד אחד ושאפתנית להחריד מצד שני, נעוצה ככל הנראה בילדות יוצאת הדופן: מאלון נולדה לפני 30 שנה לאבא שהיה נשוי לאישה אחרת, ושעימו יצרה קשר רק בגיל נעורים. היא גדלה עם אמה ובת זוגה, ולדבריה "הן היו מאוהבות. היו לי שתי אמהות וזה היה מגניב. הנאה כפולה! ככל שיש לך יותר אהבה כילדה, ככה יותר טוב".

 

ג'נה מאלון, "ברחנו מדירות, איבדנו עבודות". צילום: Sutterstock

 

בגלל שלא היה להן הרבה כסף, הן מצאו עצמן עוברות ממקום למקום בזמן שלוקח למרבית האנשים להחליף נרות ריחניים. מאלון עצמה עברה 27 בתים עד גיל 9. לא בדיוק היציבות שממליצים עליהם במדריכים לחינוך ילדים. "ברחנו מדירות, איבדנו עבודות, מצאנו מקומות זולים יותר, זרקו אותנו, גרנו ברכב וגרנו בהוסטלים. זה היה נהדר", היא אומרת ללא טיפת ציניות.

 

כפי שאולי הבנתם, מאלון ממש לא מרחמת על עצמה, או חושבת שהיתה לה ילדות קשה. "מצאתי שאלו חיים מהנים, וזה גם הכין אותי טוב לסגנון החיים המוזר והנוודי של השחקנים", היא מסבירה. "אני חושבת שזה מאוד יפה להציג בפני ילדים מגוון של מקומות ודרכי חיים. זה גורם לך להבין שהביטחון מגיע מבפנים ולא מארבע קירות בטון שקוראים להם בית. זו היתה דרך מאוד ייחודית לגדול ולראות את החיים בצורה שונה".

 

 

עם כאלו תיאורים, אין פלא שמאלון מחשיבה את עצמה כ"מאוד אחראית", אחרי הכל היא נאלצה לעזור לכלכלת הבית עוד כילדה. כבר בגיל 4 עזרה לאימה בהצגות שכונתיות שהרימה, כך גם נדבקה בחיידק הבמה. בגיל 10 לראשונה שיחקה עבור כסף, תמורת תפקיד בסרט סטודנטים. מיד אחר כך הגישה לאימה תוכנית עסקית, על מנת שזו תסכים למעבור ללוס אנג'לס ולהשקיע בקריירת המשחק של ג'נה הקטנה. בעוד שמרבית ההורים היו מבטלים את החולמות של ילדיהם, אימה של ג'נה החליטה דווקא לזרום איתה, ואין ספק שזה השתלם: שנה אחר כך, בגיל 11, היא קיבלה תפקיד בסרט של אנג'ליקה יוסטון Bastard Out of Carolina"". דמותה שבסרט נאלצה לספוג התעללות פיזית ומינית, ומאלון עמדה בהם בגבורה, מה שהעניק לה בשנת 1996 פרס על הופעת הבכורה המרשימה ביותר.   

 

ג'נה מאלון (מימין) עם חברותיה ל"משחקי הרעב": ג'ניפר לורנס ואליזבת בנקס. צילום: Sutterstock

 

מאז ועד היום שיחקה מאלון בעשרות סרטים, בהם "אמא חורגת", "גאווה ודעה קדומה", "קולד מאונטן" וכאמור סדרת "משחקי הרעב".  גם שנה הבאה הולכת להיות עמוסה במיוחד, ומאלון, שהתראיינה כחלק מסיכומי השנה, אמרה "אני מוקירה תודה על הדרך שבה גדלתי, על כל הדברים שקיבלתי והשיעורים שלמדתי, כי בסופו של דבר כל הדברים האלו הופכים להיות מי שאת. זה היה מסע מדהים ואני מרגישה מבורכת". וכנראה שעל זה נאמר לראות את חצי הכוס המלאה, אה?