"בעבר לא היינו חשופים לדברים בצורה שהילדים חשופים אליהם היום. ילדים לא היו עוקבים מדי יום אחרי מה שקים קרדשיאן לבשה, או לאיזו חופשה יצא קניה ווסט וחושבים שאיכשהו זו ההוכחה להצלחה".

 

עוד באון לייף: 

 

 

הציטוט הזה של הנשיא אובמה, מ-2013, היה בוקס הישר בבטן המחוטבת של משפחת קרדשיאן. המשפחה החצי ארמנית מלוס אנג'לס עשתה כל מה שאפשר על מנת להחשב לקנדים של המילניום החדש – ובהכל הכוונה, לקלטות סקס, ניתוחים פלסטיים, ניפוחי שפתיים עד לרמה בלתי אפשרית, צילומי עירום ותיעוד עצמי אובססיבי – ומשום מה, לא ברור למה, עדיין לא מתייחסים אליהם ברצינות.

 

אבל אז, במודע או שלא, הם התחילו לשנות טקסטיקה. במקום לנסות להציג לעולם את גרסת הברונט למשפחת בריידי המושלמת, הם התחילו להציג לעולם את המציאות שמסתתרת מתחת לתוכנית המציאות שלהם. כי כנראה שאחרי שנים באמת מתחילים להתרגל למצלמות שמתעדות כל רגע בחיים, ואז הפרצוף האמיתי מתחיל להתגלות, גם אם הוא מסתתר מאחורי שכבות של מייק אפ ובוטוקס.

 

השבוע הצליחה להביא לנו משפחת קרדשיאן שני השגים מדהימים, לא רק להם, אלא לחברה כולה. זה התחיל בהכרזה על ההריון השני של קים והמשיך בשער המופתי ל"וניטי פייר" בכיכובה של קייטלין ג'נר, הלא היא ברוס ג'נר לשעבר. ואם לרגע נדמה לכם שמדובר רק בשתי פיסות רכילות סתמיות ושטחיות, אתם מוזמנים לחשב את מסלול החשיבה שלכם מחדש.

 

שוב מצפים. קים קרדשיאן וקנייה ווסט. תמונה: Shutterstock

 

כבר כמה שנים שקים משתפת בקשיי הפוריות שלה. עוד לפני לידת בתה, נורת', היא ידעה שיש סיכוי שהיא לא תצליח להרות. כמה חודשים לאחר הלידה, כאשר הרגישה מוכנה לילד מספר 2, היא כבר תיעדה את הניסיונות להיקלט ודיברה עליהם בפתיחות מרשימה, החל מציטוטים על כמות יחסי המין שהיא ובעלה מחוייבים לה בניסיון להרות, ועד לתורים אצל מומחה הפריון, שם בן השאר נאמר לה שבתום ההריון הבא שלה (כלומר, הנוכחי) יאלצו להסיר לה את הרחם. מיותר לציין שיש מעט מאוד נשים שהיו מוכנות להיות מתועדות ברגע שהן שומעות כאלו חדשות, או בזמן שהן מדווחות על כך לבעליהן, אבל קים היא בהחלט לא מרבית הנשים. "לא חשבתי שאהיה פתוחה לגבי זה", אמרה לאחרונה בראיון למגזין Glamour. "אבל אחרי שפגשתי במרפאה של מומחה הפריון שלי אנשים שעוברים את אותם הדברים, חשבתי 'למה שלא אחלוק את הסיפור שלי?'".

 

לצד העניינים הרפואיים-טכניים, חשפה הקרדשיאנית גם את הכוחות הנפשיים שנדרשים לתהליך, אותם מכירה היטב כל מי שהיתה בסיטואציה הזו, אבל מהם מתעלמים כל השאר. "אני מחפשת כל תשובה חיובית שתיתן לי את הדחיפה להמשיך במסע הזה", אמרה בסדרת הריאליטי המשפחתית. "אני מותשת. אני לא יודעת כמה זמן עוד אוכל להמשיך עם זה".  

 

בואו לא נהיה תמימים. מאחורי קים לא עומדת רק אנג'נדה הכוללת הצלת העולם והאכלת ילדים רעבים באפריקה, אבל אפשר גם שהיא מנצלת את תאוות הפרסום שלה למשהו חיובי.  

 

מתוך הספיישל ששודר בערוץ E

 

הסיפור של ברוס/קייטלין ג'נר קצת שונה. ברור שהיציאה שלו מהארון וההכרזה הפומבית כי הוא טרנסג'נדר עוזרת גם לאחרים שבמצבו, אבל כמו שהוא אמר לא פעם – הוא עושה את זה בעיקר בגלל שהוא כבר לא יכול לסבול את השקר. בכתבה שבתוך גיליון ה"וניטי פייר", שבה הציג לעולם לראשונה את זהותו החדשה כאישה, הוא צוטט: "חוסר הנוחות שבלהיות אני לא עזבה לאורך כל שעות היום. אני לא עושה את זה כדי להיות מעניין. אני עושה את זה כדי לחיות".

 

הספיישל בן השעתיים ששודר לאחרונה בערוץ E, עקב אחרי המפגשים המשפחתיים שלו עם בני משפחתו וכיצד הוא מספר להם על זהותו האמתית. בין השאר, הוא מתמודד עם מי שהיתה אשתו בכל השנים של הסודות והשקרים, מתעמת עם בתו המתבגרת שמתקשה נוכח השינוי ומתרגש כמו ילד כאשר קים מתנדבת להרכיב עבורו אאוטפיט נשי. מסביר איך יכול להיות שהוא עדיין נמשך לנשים למרות שהוא רוצה להיות אישה בעצמו ובאופן אמיץ מנתץ את דימוי האלוף האולימפי שסחב במשך שנים. הספיישל הזה היה, בעיני לפחות, אחד מהרגעים הטלוויזיונים הגדולים ביותר. כן, הפרק האחרון של "הסופרנוס" היה בלתי נשכח, כן, הרגע בו קלי קלרקסון זכתה ב"אמריקן איידול" הוא הראשון ששינה את פני תעשיית המוזיקה, אבל הספיישל הזה יכול להציל חיים. מילולית.    

 

מתוך הצילומים של קייטלין ג'נר ל"וניטי פייר"

 

הסיפורים של קים ושל ברוס/קייטלין מצטרפים לשאר הסיפורים שיצאו מבית משפחת קרדשיאן, בהם ההתמודדות של האחות קורטני עם בעלה האלכוהוליסט וההתמודדות של האחות קלואי עם בעלה המכור לסמים ובהמשך עם תהליך הגירושים שלהם. גם הניסיון להתמודד עם ההשמנה והדיכאון של האח, רוב,  היה יכול להיות משמעותי אלמלא היו בוחרים להסתיר אותו מעין המצלמה, אבל כנראה שבכל מה שקשור לכנות עם המראה החיצוני יש לקרדשיאנים עוד דרך לעשות (טוב, אף משפחה לא מושלמת).  

 

אז בסוף הקרדשיאנים הצליחו, ואולי אפילו במידה מסוימת הם מתעלים מעל משפחת קנדי, כי בעוד שהמשפחה האירית המיתולוגית ניסתה לטאטא את כל הבעיות ולהציג לעולם את החזות הלבנה-מצליחה-מאושרת, ועל ידי כך להעצים את תחושת התסכול מהחיים הלא מושלמים שלנו, הקרדשיאן מוכיחים לנו שאנחנו בחברה טובה, ושאולי אפילו יצאנו בזול.