החיבה של הוליווד לנשים צעירות והסלידה מנשים מבוגרות עולה שלב וחוצה גבול חדש של אבסורד: כריסטינה הנדריקס, כוכבת מד מן, מספרת בריאיון שהיא התבקשה לשחק את אמה של שרליז ת'רון. ואיפה הבעיה? ובכן, הנדריקס מבוגרת מת'רון בשלושה חודשים בלבד.

 

עוד באון לייף:

 

הנדריקס היא אחת מקאסט השחקנים בעיבוד הקולנועי החדש של ג'יליאן פלין של הסרט "מקומות חשוכים", אולם התפקיד שקיבלה בו הוא לא ממש מה שציפתה לקבל. השחקנית נדרשה לשחק את קריסי קייטס, חשפנית המסתירה סודות אפלים, אולם רק לאחר שכבר שהביעה עניין בתפקיד וחתמה על חוזה, גילתה כי המפיקים מבקשים ממנה לשחק תפקיד שונה לחלוטין.

 

"הגעתי לשם, איפרו אותי לקראת האודישן, עיצבו את שערי וחבשתי פאה בלונדינית ארוכה כזו, ואז הם אמרו, 'שרליז וז'יל ברנר (מנהל ההפקה) רוצים לראות אותך על הסט", היא מספרת.

 

"חשבתי לעצמי, 'אוקיי... הם לא הולכים לאהוב את הפאה שלי, אני יכולה לקבל את זה". אבל אז הם אמרו, "השחקנית שהייתה אמורה לשחק את פטי (אמה של ת'רון בסרט) עזבה ואנחנו תוהים אם את רוצה לשחק אותה במקום את קריסי. הרגשתי עם זה מאוד מוזר ונכנסתי למין לופ כזה של מה זה בעצם אומר עליי אבל בסוף אמרתי כן".

 

אז מי נראית צעירה יותר? ת'רון והנדריקס. צילום: shutterstock

 

אז נכון, הנדריקס משחקת את אמה של ת'רון רק שזו נזכרת בה כהייתה צעירה אולם זה עדיין הזוי ששתי נשים בנות אותו גיל משחקות אם ובת, מה שמעלה שוב את הדיון המתבקש על מקומן של שחקניות בהוליווד. נסו לכמת את מספר הנשים המבוגרות שמחזיקות בתפקידים ראשיים בשוברי קופות. לא בטוח שתזדקקו ליותר מכף יד אחת (וגם בה, לא תשתמשו בכל האצבעות). לעומת זאת, ישנם אינספור גברים מבוגרים שמחזיקים בתפקידי אופי מגוונים. כל אחד מהם שונה לחלוטין במראה שלו מהאחר, מברוס וויליס ועד ג'ים קארי וגילם נראה בבירור.

.

בשום תרחיש לא היו נותנים לטום קרוז לשחק את האבא של בראד פיט מסיבה פשוטה: הוא לא נראה כמו אבא שלו. מדוע, פשוט, לא לשכור לתפקיד שחקן מבוגר יותר מפיט בצורה משמעותית? אצל נשים, לעומת זאת, הסיפור הוא אחר לגמרי. בת 70 נדרשת להיראות כבת 50 ובת 60 נדרשת להיראות כבת 40. למי אכפת שזה הרבה יותר אמין לשכור שחקנית בגיל המתאים? זה לא מצטלם טוב.