בשנים האחרונות התפשט קונספט ההרצאות הקצרות בסגנון  TEDהמהווה פלטפורמה להצגת נושאים שונים לקהל הרחב, במסגרת קלילה וכזו שאינה דורשת ידע מוקדם או הכנה מראש. "אנשים שבדרך כלל לא מרצים" הוא אירוע בעל פורמט דומה המציג שבע הרצאות רצופות באורך של כעשר דקות להרצאה, אך שלא כמו אירועים אחרים השמים דגש על הפצת רעיונות גדולים, האירוע נותן במה לדוברים לא קונבנציונליים ולסיפורים אישיים. הפרויקט נוצר על ידי קהילת ZE.ZE, שמחפשת בימים אלו את הדוברים לאירוע ה- 4, לאחר ששלושת האירועים הקודמים זכו לחשיפה גדולה ומשכו קהל רב.

 

ZE.ZE הוא ארגון חברתי המייצר פרויקטים בעלי אימפקט חברתי ומודל עסקי המבוססים על קהילה של צעירים. הארגון מאפשר לחברי הקהילה לקחת חלק בפרויקטים ולפתח את עצמם במקביל לעשייה החברתית. לארגון מודל כלכלי בר-קיימא, בו כל הרווחים חוזרים לארגון ומושקעים בקידום ובהקמת פרויקטים חברתיים נוספים. בין הפרויקטים השונים: פילהרמונית הרחוב, פרויקט המאגד קבוצה של נגני רחוב לכדי הרכב מוזיקאלי ייחודי; ZOT.ZOT, מפעל הדפסה המספק שיקום תעסוקתי לאסירות משוחררות ומעניק במה למעצבים צעירים ואמנות שנוגעת, תערוכת אמנות וחוויה לכל המשפחה בשילוב אמנים, כבדי ראייה ועיוורים.

 

גם 'אנשים שבדרך כלל לא מרצים', פרויקט הדגל של הארגון, נוצר מתוך מטרה חברתית ומתוך אמונה שסיפור טוב שחושף את נקודת מבטו של האחר יש את הכוח לשבור סטיגמות ולייצר שינוי תודעתי. הדגש באירוע הוא לאו דווקא על אותם סיפורי הצלחה זוהרים, אלא סיפורים אנושיים המציגים זווית ראייה לא שגרתית, סיפורים שנראים לכאורה קטנים אבל משקפים אמיתות ושיעורים גדולים.

 

בין הדוברים שהפרויקט אירח בעבר היו לין לאור, דוגמנית למידות גדולות ושחקנית, שסיפרה על איך זה לגדול בתור נערה יפה שתמיד הייתה קצת יותר גדולה ממה ש"צריך". בהרצאה לין חשפה את הקהל למאבק שלה במשקל, בדימוי העצמי ובתעשיית  המשחק המקדשת דימוי גוף מסוים, על הבחירה בקבלה עצמית ועל ההעצמה האישית שלה דרך דוגמנות.

 

 

דובר נוסף היה אדם בני, קופירייטר ופרסומאי בכיר. בהרצאה מלאה בהומור וכנות, אדם סיפר על העבודה שלו בעולם הפרסום שהפכה אותו לשקרן מקצועי הפועל כנגד כל הערכים שגדל עליהם וכנגד כל מה שהאמין בו. איך מקופירייטר מתחיל ונלהב הפך לפרסומאי מצליח ומדוכא שפתח בית ספר לקופירייטרים למרות הסלידה מהתחום.

 

 

עוד דוברים היו: פקחית חניה, מלהק ריאליטי, מאבטח בבית ספר, רב ואחות בבית חולים.

לאחר תהליך הליהוק שיסתיים בשבועות הקרובים, צוות הפרויקט יעבוד עם הדוברים והדוברות הנבחרים על הסיפור שלהם ויכין אותם לרגע בו יעמדו מול קהל וייחשפו אל מול אלפי אנשים. לכן, מלבד סיפור אישי, מעניין ולא שגרתי, הדוברים צריכים להיות זמינים ומחויבים לעבודה בשבועות שלקראת האירוע.

 

אם אתן חושבות שאתן מתאימות ורוצות לחשוף את הסיפור שלכן, מלאו את פרטיכן בטופס עד לתאריך ה20/3/2017

האירוע יתקיים  ב7 במאי בהאנגר 11 בנמל תל אביב, בשיתוף עם חברת אתרים ואוצר מפעלי ים המנהלים את נמל תל אביב. לפרטים נוספים על האירוע ולרכישת כרטיסים בקרו באתר.