קוריאה הדרומית ידועה כמעצמה של ניתוחים פלסטיים, עם נתונים מרקיעי שחקים בכל מה שנוגע לפלסטיקה וטיפולי יופי – 20% מהנשים הקוריאניות עברו ניתוח קוסמטי כלשהו, כשבארה"ב הנתון הזה עומד על 5% מהנשים בלבד, לשם השוואה. מבין נשים בשנות ה-20 לחייהן, הנתון הזה קופץ בדרום קוריאה ל-60%. בסיאול לבדה יש 500 קליניקות לטיפולים קוסמטיים, ורחוב שלם המכונה "רחוב הניתוחים הפלסטיים".

אך התופעה לא מסתכמת רק בסטטיסטיקה. במונחים חברתיים, ניתוחים פלסטיים הם עניין של נורמה ובמקרים רבים נתפסים בדרום קוריאה ובייחוד בבירה סיאול כמוסכמה חברתית. אם היינו זקוקים להוכחות מעבר לנתונים יבשים וסיפורים, כעת קיבלנו הוכחה נוספת ומוזרה במיוחד בצורת קליפ של להקת בנות קוריאנית, ששרה על "להפוך ליפה יותר" ומתעדת בו ניתוחים פלסטיים שכל אחת מחברות הלהקה עברה.

כך הלהקה נראיתה לפני הניתוחים:

ניתוחים פלסטיים K-pop

וכך הן נראות לאחריהם:

אחרי ניתוח פלסטי קיי פופ

להקת הבנות Six Bomb צילמה למעשה שני קליפים סביב נושא הפיכתן ל"יפות יותר" – לפני ואחרי. הנהלת הלהקה הוציאה קרוב ל-90 אלף דולר למימון הניתוחים הפלסטיים בלבד, וזה עוד לפני הוצאות צילומי הקליפים עצמם. 90 אלף הדולר הללו כיסו ניתוחים פלסטיים נרחבים לארבעת חברות הלהקה, אשר תועדו בקליפ ה"לפני", ותוצאתם הדרמטית נחשפה בקליפ ה"אחרי". לדברי בנות הלהקה, הם כללו "כמעט כל סוג של ניתוח שאפשר לבצע על פנים" – עיצוב עצמות לחיים, ניתוחי אף, ניתוח עפעפיים כפול (ניתוח מאוד פופולרי ומעורר מחלוקת בקרב העם בעל העיניים המלוכסנות המקנה להן מראה מערבי יותר), ועוד ועוד, כמו גם הוספת שתלים להגדלת החזה.

להקת ה-K-Pop החלה את דרכה ב-2012 עם 6 חברות הלהקה, אך התפרקה וגובשה מחדש סביב אחת מבנות הלהקה המקורית ועוד שלוש חברות חדשות. הן לא זכו להצלחה רבה, כשלמרבית הקליפים שלהן ביוטיוב יש רק כ-5,000 צפיות כל אחד. הקליפים החדשים, לעומת זאת, גרפו עשרות אלפי צפיות וסיקור נרחב בכל העולם, כשלקליפ ה"לפני" נצברו 100 אלף צפיות ב-24 השעות הראשונות אחרי פרסומו, וכעת עומד על 750 אלף צפיות. כך שאין ספק שהגימיק השיווקי עליו שיחקו הקוריאניות עבד להן יפה מאוד.

קליפ הלפני:

"כולנו רצינו לעשות כמה ניתוחים פלסטיים כדי להיראות יפות יותר", סיפרה בראיון אחת מבנות הלהקה, דה אין. "וחשבנו, למה לא לשיר על זה שיר במקום לנסות ולהסתיר את זה? הרי אנשים ישימו לב בכל מקרה. אז רצינו להיות פתוחות לגבי המציאות הזו, שבה הרבה נשים רוצות להיראות יפות יותר". יותר מכך, הזמרת הודתה שהיה לה קשה לראות את "פניה הפגומות" מוצגות בטלוויזיה במסגרת הקליפ.

בעיניים לא מלוכסנות, כאלו שבהן ניתוחים פלסטיים עדיין לא הפכו לעניין של מה בכך, דווקא התהליך ומראה ה"אחרי" של ארבעת הבנות הם אלה שקשה לראות. לאורך קליפ ה"לפני" רואים את ארבעת הבחורות החמודות האלו, מטופחות ויפות, נבחנות על כל פיסה קטנה מפניהן ושוקלות איך אפשר לשנות אותן. קשה לומר שלבסוף הן באמת הפכו ל"יפות יותר".

כמובן, זו זכותן המלאה של בנות Six Bomb לעבור ניתוחים כאלו וגם להתגאות בהן אם זה מה שמספק אותן. אולם ההשלכות של קליפ כזה, במדינה שגם ככה מפעילה לחץ חברתי על בנותיה לעבור ניתוחים קוסמטיים השכם והערב, הן כבר סיבה לדאגת הציבור. זה בסדר לרצות להיות יפה יותר, פחות בסדר להתנות את זה בניתוחים פלסטיים ובביסוסם כדבר שכל אישה בשנות ה-20 לחייה צריכה לעבור.

קליפ האחרי:

אנו יכולים לפזול למזרח הרחוק ולפטור את התופעה כ"ביזארית", אך אל תתבלבלו: אידאל היופי והלחץ העצום על נשים בכל גיל לעשות שמיניות באוויר כדי לנסות ולעמוד בו מכל בחינה, חי וקיים גם ממש כאן. וזה כלל לא מופרך שעוד כמה שנים גם בישראל ניתוחים פלסטיים יהפכו למקובלים ברמות שכאלו, כשרחוב שינקין יהפוך פתאום ל"שדרת הניתוחים". כל עוד לא נרחיב את מגוון סוגי היופי שמשתקף אלינו משלטי החוצות והמסכים, ניגמל מההתמכרות למראה הרזה, הגבוה והמעודן אליו נדחסות מרבית הסלבריטאיות במחוזותינו ונלמד כחברה פשוט לאהוב את עצמנו כפי שאנחנו, המציאות הקוריאנית ממש לא רחוקה מאיתנו כפי שהיינו רוצים להאמין.