אני חוששת מהיום בו אחד הצאצאים יתייצב במטבח ויבשר את הבשורה שלא תהיה קלה לעיכול: "אמא, אבא, אני טבעוני/ת". אז כדי לכוון אותם קצת בחיים, כי בכל זאת אבא דבק בתזונת פליאו ואמא כותבת על אוכל (ואוכלת הכל!), שמחתי ללכת עם בת השבע לסדנת המבורגרים ברשת BBB. לא יזיק לילדה לנגוס בבשר עסיסי כדי להתחזק באני המאמין של המשפחה שלנו - בשר. מדי אוגוסט, ומזה 10 שנים, עורכת רשת BBB סדנאות בישול לילדים בכל סניפי הרשת ברחבי הארץ. והבונוס הוא הכוונות הטובות המלוות את המיזם - כל ההכנסות קודש לעמותת גדולים מהחיים.

כ-25 ילדים בני ארבע עד עשר התכנסו באחר הצהריים מהביל בסניף של הרשת בנתניה. כולם קיבלו סינרים ממותגים וכובעי שף ומדבקה עם שם. שף הרשת, אילן פנחס, העביר אותה הפעם לילדים והודה שזה החלק שהוא הכי אוהב בעבודה. שף אילן ניצח על התזמורת התוססת של הזאטוטים ביד רמה, כשלצדו כמה מעובדות הסניף שעזרו לצעירים שבחבורה. הצוות שחרר את ההורים לדרכו, כי באמת הילדים יכולים להסתדר לבד לגמרי. תענוג.

שף אילן הסביר איך שוקלים את הבשר, איך מכינים ממנו קציצה בגודל אחיד, העניק קצת מידע על דרגות העשייה השונות ובסוף ההסבר חילק לילדים מנה משלהם לעבודה. הילדים שקלו, לשו, שיטחו ועיסו את הבשר. לאחר שההמבורגרים נלקחו לצלייה בגריל, הם עברו לשלב הלחמנייה. כל ילד בחר ירקות ורטבים שילוו את ההמבורגר שלו והכין את המצע לקציצה. לאחר מכן קיבל כל משתתף רכב ממותג מקרטון שמשמש לארוחות ילדים, צ'יפס פריך וחם ואת ההמבורגר שלו והרכיב לעצמו את הארוחה שלו בגאווה גדולה. לבסוף הכינו הילדים קינוח שוקולדי (פרווה) לסיום מתוק של הסדנה. לאור כל הסדנה נרשמה התלהבות מצד הילדים, ורק בזמן האוכל השתררה דממה. מובן בסך הכל. 

בסיום הסדנה קיבלו הילדים ערכת שף, בנוסף לכובע ולסינר שלקחו הביתה: תיק ממותג ובו תעודת השתתפות וחוברת צביעה ומשימות, צבעים, בקבוק מים, ערכה ללימודים עם זוג עפרונות, מחק, מחדד וסרגל, סכו"ם ממותג ובועות סבון.

מדובר בבילוי שמחירו 69 שקלים לילד לפעילות של שעתיים, לא זול, אך הידיעה שכל ההכנסות קודש לעמותת גדולים מהחיים עושה נעים על הלב, בנוסף לנעים בבטן (מההמבורגר).

בהרשמה מראש, למיקומי סדנאות הילדים בסניפי BBB לפי תאריכים, לחצו כאן

 

מה עוד עושים אחרי הקייטנות?

ממש לפני סיום החופש, ב-30 באוגוסט, ייערך "פסטיבל בוסתניה" הוא חגיגת תרבות בטבע ירושלמי, כולל הצגות ילדים, סדנאות, פעילויות יצירה, סיורים בוואדי האסבסטונים, הופעה של שי צברי ועוד. הכניסה חופשית, הפסטיבל מתחיל ב-10 בבוקר במתחם התרבות 'תה-אטרון' בבוסתניה (וואדי אסבסטונים) קריית יובל, ירושלים. המופע המרכזי של שי צברי פתוח לקהל בחינם ויתקיים ב-20:30. בין הסדנאות שייערכו סדנת ביטבוקס, סדנת אקרובלאנס הורים ילדים, סדנת יצירת נדנדות מחבלים לעץ החרוב הוותיק; תיערך הצגה ירוקה ואופטימית בשם "היער שצמח לבד" ועוד שלל אירועים של תרבות וטבע ירושלמי. 

 

 

אם אתם מחפשים עוד פעילויות (ממוזגות!) לזמן שנשאר אחרי הקייטנות תוכלו להגיע למתחם LEGO PARK בפארק פרס בחולון (יש חנייה חינם). עד 31 באוגוסט יכיל היכל טוטו חולון יותר משלושה מיליון לבני לגו צבעוניות, מתקני שעשועים לצעירים (קרוסלה, רכבת, ג'ימבורי לפעוטות וכדומה), משחקי מחשב לבוגרים (PlayStation 4, מבוך לייזר ביער של נינג'גו, שדרת משחקי LEGOאינטראקטיביים) ומזגן וקפיטריה להורים. לפרטים לחצו כאן 

צילום: רפי דלויה

 

ממש לפני סיום החופש, ב-30 באוגוסט, ייערך "פסטיבל בוסתניה" הוא חגיגת תרבות בטבע ירושלמי, כולל הצגות ילדים, סדנאות, פעילויות יצירה, סיורים בוואדי האסבסטונים, הופעה של שי צברי ועוד. הכניסה חופשית, הפסטיבל מתחיל ב-10 בבוקר במתחם התרבות 'תה-אטרון' בבוסתניה (וואדי אסבסטונים) קריית יובל, ירושלים. המופע המרכזי של שי צברי פתוח לקהל בחינם ויתקיים ב-20:30. בין הסדנאות שייערכו סדנת ביטבוקס, סדנת אקרובלאנס הורים ילדים, סדנת יצירת נדנדות מחבלים לעץ החרוב הוותיק; תיערך הצגה ירוקה ואופטימית בשם "היער שצמח לבד" ועוד שלל אירועים של תרבות וטבע ירושלמי. 
 
"פסטיבל בוסתניה"
חגיגתרבות בטבע ירושלמי
הצגות ילדים | מוזיקה | סדנאות | פעילויות יצירה| סיורים בוואדי האסבסטונים | הופעה של שי צברי
הפסטיבל מופק בשילוב כוחות של קהילות פעילים ותושבים בשכונה וגופי תרבות מקצועיים, כחלק ממאבקם של התושבים לשמירה על הצביון הטבעי וההיסטורי של המקום
 
הכניסה חופשית
יום רביעי 30.8.2017
מהשעה 10:00
במתחם התרבות 'תה-אטרון' בבוסתניה
(וואדי אסבסטונים) קריית יובל, ירושלים
 
והדובדבן שבקצפת...
מופע מרכזי פתוח לקהל עם שי צברי
בשעה 20:30
שנתיים אחרי צאת האלבום "שחרית" שהניב להיטים כ"לווי אותי", "קשה בלילה", "המלך" ו"הניחי לי" ואחרי שיתופי הפעולה עם אהובה עוזרי ("מעליי דממה"),
הדג נחש ("שמש") ושלומי שבן ("אנא, אנא, אנא"), שי צברי מגיע להופעה
מיוחדת בהרכב נגנים שונה וקטן מהרגיל ויציג ביצועים מיוחדים לשירים
המוכרים (איכשהו יש לנו תחושה שבסוף גם הפעם זה ייגמר בריקודים).
 
סיורים: במהלך היום יצאו ממתחם התרבות סיורים מודרכים בואדי בוסתניה המלאה פינות וסיפורים. את הסיורים ידריכו מדיריכם מתושבי השכונה
סדנאות: לאורך כל הפסטיבל יתקיימו סדנאות מגוונות - 
·      סדנת ביטבוקס עם נועם ביטבוקס
·      סדנאות למשפחות צעירות –סדנת אקרובלאנס הורים ילדים
·      סדנת יצירת נדנדות מחבלים לעץ החרוב הוותיק
·      סדנת יצירה בטבע
·      בית היוצר, איגוד סדנאות חינוכיות
 
בתוכנית :
10:00  - פתיחת הפסטיבל - הפיראטיות - תזמורת רחוב ירושלמית המורכבת מנשפנים וכלי הקשה ושירה 
10:45 - היער שצמח לבד- הצגה ירוקה ואופטימית (תיאטרון משו משו)
11:30 - פנינים מקומיות : ג'אם של הרכבים מקומיים
13:00 - מופע ליצנות גאגלינג וקרקס – שני אחים, במה אחת.  כל האמצעים כשרים בקרב על הניצחון ,אך מהו הניצחון? מסתבר שאותו אפשר להשיג רק ביחד (תיאטרון משו משו)
14:00-16:00 - סדנאת לכל המשפחה | אזור שיכשוך וממטרות |  סיאסטה צהריים משותפים  -בטרקלין של פלר - סט דיג'י קריר
16:30 - הילד משיכון עולים - הצגה המספרת את הסיפור של המעברה שהייתה במקום דרך עיניו של ילד נבון ורגיש מבוסס על הסיפור של הרב חיים סבתו (זוכה פרס ספיר) בואי הרוח (תיאטרון משו משו)
18:30 פנינים מקומיות : ג'אם של הרכבים מקומיים-  קים קיידר- סינגר סונג רייטר מקומי (גדל בקרית יובל) ועוד הרכבים ירושלמיים מגוונים
19:30 מיכל לוטן- זמרת נשמה וגרוב לקראת אלבום חדש
20:30 -  המופע המרכזי – שי צברי
21:15 - ג'אם מפלצת- תושבים מוזמנים לג'מג'ם
 

הצעה מדליקה נוספת היא הפנינג "אלומיניום" בדיזנגוף סנטר בתל אביב - מתחם בילוי אינטראקטיבי, שיציע חוויה מעשירה במהלך חודש אוגוסט ולא פחות חשוב – בחינם. בימים ראשון-חמישי יפעל המתחם, שהוקם בהשראת המופע הבינלאומי אלומיניום. יש בו אלמנטים מאלומיניום ממוחזר שמעודדות את הילדים להפעיל את הדמיון, בהם ג'ימבורי כסוף, פינת יצירה, סדנאות אמן, פינת איפור, פינת פיסול מאלומיניום ועוד. הפנינג "אלומיניום" בסנטר יתקיים בגלריה, בקומה 1- במעבר בין הבניינים. לפרטים לחצו כאן.

 

ועוד הצעה לירושלמים: ממש לפני סיום החופש, ב-30 באוגוסט, ייערך "פסטיבל בוסתניה", שהוא חגיגת תרבות בטבע ירושלמי, כולל הצגות ילדים, סדנאות, פעילויות יצירה, סיורים בוואדי האסבסטונים, הופעה של שי צבריועוד. הכניסה חופשית, הפסטיבל מתחיל ב-10 בבוקר במתחם התרבות 'תה-אטרון' בבוסתניה(וואדי אסבסטונים) קריית יובל, ירושלים. המופע המרכזי של שי צברי פתוח לקהל בחינם ויתקיים ב-20:30. בין הסדנאות שייערכו סדנת ביטבוקס, סדנת אקרובלאנס הורים ילדים, סדנת יצירת נדנדות מחבלים לעץ החרוב הוותיק; תיערך הצגה ירוקה ואופטימית בשם "היער שצמח לבד" ועוד שלל אירועים של תרבות וטבע ירושלמי.