מטח המטאורים שפקד אותנו בתחילת השבוע וסיפק לנו סיבה נפלאה לצאת עם המשפחה לשטחים הפתוחים ולצפות בגשם של זהרורים בשמים, סיפק לנו השראה לשלל המלצות לפעילויות מהנות ומפתיעות בחסות החשיכה ועם הרבה פחות חום ולחות.

 

עוד ב Onlife:

1. סרט ורחצה לילית בבריכה
אין כמו טבילה מימית לעת ערב על מנת לרענן את הקיץ. בבריכות שחייה רבות ברחבי הארץ, מהעיר ועד לכפר, מתקיימים באמצע השבוע ערבי רחצה לילית (עם מציל, כמובן) תוך הקרנה של סרטי ילדים וסרטים לכל המשפחה על מסכי ענק. בילוי משפחתי מהנה שבסופו ארוחת ערב (במזנון או שמארגנים ומביאים מהבית), מקלחת (מלתחות במקום) והעיקר... משם ישר למיטה. למשל:
בריכת מושב רמות השבים: טלפון 09-7410241

 

בילוי שהוא גם מהנה וגם שולח את הילדים מיד לישון (צילום אילוסטרציה)

 

2. סיורי לילי בעקבות בקיעת צבוני הים בחוף מכמורת
בחודשי יולי – אוגוסט, עונת הבקיעה של צבוני הים, מתקיימים במרכז הארצי להצלת צבי ים בחוף מכמורת (השייך לרשות הטבע והגנים), סיורי לילה משפחתיים בעקבות צבי הים, בקיעתם וחזרתם אל החוף. צבות הים  נוטות לחזור ולהטיל את ביציהן בחופים בהם הן עצמן בקעו. הליך הבקיעה מהקן, והמחזה במהלכו רצים מאות צבים אל החוף לשחייתם הראשונה, הוא מחזה נדיר ומרהיב מאין כמוהו. היות ולא ניתן לחזות מראש את היום הקבוע של הבקיעה, מנסים במרכז לחזות את התאריך בו יתקיימו סיורים, על ידי תצפיות ממושכות וההנחה כי לאחר יום הבקיעה הראשון, יתבצע התהליך גם בימים הבאים לאחר מכן.
מחיר: 130 ? למשפחה
לפרטים והרשמה: *3639 ובאתר המרכז הארצי להצלת צבי ים

 

3. סיורים ליליים בגן החיות התנכ"י בירושלים
אחרי שהספארי ברמת גן הציע לנו סיורי לילה רומנטיים (לצד סיורים נוספים), מציע גן החיות התנכ"י סיורי לילה, שקיעה ושחר (למשכימי קום) מרהיבים במזג אויר מושלם, להכרת חיות וציפורי הגן המתעוררות לחיים עם החשיכה. בין היתר, ניתן לפגוש ולקבל הסבר מרתק על עטלפים, קיפודים, עופות לילה ועוד. מתאים לכל המשפחה ולילדים מעל גיל 5, חלקם לילדים מעל גיל 6. סיורי הלילה מתקיימים באמצע השבוע בין השעות 20:30-23:30.

לפרטים נוספים: 02-6750116, או באתר גן החיות התנ"כי

 

4. סיורי סליחות בשכונת נחלאות בירושלים, ובעיר צפת
חודש אלול המתקרב אלינו אט אט, מביא עמו הזדמנות לבקר ולהציץ מקרוב לניגונים ולתפילות הבוקעים במהלכו, מדי לילה, מרחבי בתי הכנסת הקטנים של שכונת נחלאות בירושלים. קולות המתפללים והפיוטים בשלל הסגנונות והנוסחים יוצרים חוויה רוחנית עשירה של תרבות יהודית מרגשת.

 

בחודש הסליחות מתקיימים סיורים ליליים רבים בשכונה, אשר מתעוררת בלילה לחיים מחודשים. מוזיאון מגדל דוד מארגן סיורים כאלה, וכן חברות ומדריכים פרטיים רבים. למי שדוגלים בשיטת "עשה זאת בעצמך", ניתן בהחלט להגיע עצמאית לאזור שכונת נחלאות, להחנות את הרכב מחוץ לשכונה (אין כניסה עם רכבים) ולשוטט בין בתי התפילה בסמטאות השכונות המרכיבות את נחלאות: נווה שלום (בית הכנסת הוותיק של משפחת בנאי הידועה) אהל משה, זיכרון טוביה ועוד. לרוב אין צורך במסלול קבוע, תנו לקולות המתפללים להוביל אתכם.

 

סיורי סליחות נוספים מתקיימים גם בסמטאות העיר העתיקה בצפת.

 

 

עוד בירושלים - בסאגוויי

בירושלים אפשר גם לעשות סיור מעגלי המתחיל משדרות ממילא, ממשיך ברכיבה לאורך רחוב המלך דוד. הרוכבים ישמעו בדרך את סיפורו של מלון המלך דוד המיתולוגי ואת סיפורה של טחנת הקמח המחודשת ועוד. יש כמובן עצירה לתצפית לעבר חומת העיר העתיקה וגיא בן הינום, ומשם בדרך חזרה לכיוון בריכת הסולטן. טוענים שהסיור ממכר.נספר את סיפורו של מלון המלך דוד המיתולוגי, נשמע את סיפורה של טחנת הקמח שהתחדשה לאחרונה בכנפיים ועתידה בקרוב לחזור ולטחון קמח, ואת תולדות השכונה הראשונה מחוץ לחומות. נערוך תצפית אל חומת העיר העתיקה ואל הגיהנום, ונגלוש לכיוון בריכת הסולטן ומשם בדהרה חזרה אל ממילא. זהירות, החוויה ממכרת.

 

לפרטים נוספים: ZUZU  02-566-1441

 

 


החיזיון הלילי במגדל דוד (צילום: נפתלי הילגר, מתוך האתר של מוזיאון מגדל דוד)

 

5. לחובבי הז'אנר - קמפינג משפחתי בחוף הים או אפילו בחצר הבית

לעיתים אין צורך להרחיק מדי בשביל ליהנות מחוויה משפחתית לאור הירח. חוף הים הקרוב לבית יכול לשמש אתר נהדר לערב משפחתי שמתחיל בשקיעה, ממשיך בארוחת ערב בחסות הכוכבים והקמת מאהל משפחתי על שפת הים. השכמת בוקר על שפת הים, היא ערובה וודאית כמעט ליום שמתחיל על צד ימין. ולאלה שאינם רוצים להתרחק כלל ויש להם את האפשרות - גם הגינה בחצר הבית יכולה להוות אתר מהנה לערב לא שיגרתי. אחרי ארוחת ערב בגינה, מקימים אוהל בחצר, מוציאים את שקי השינה או המזרנים ומקווים שהמכוניות לא יעירו אותנו מוקדם מדי.