למרות שבחודשי הקיץ החמים, כל מה שאני יכולה לחשוב עליו זה "איך להתקרר מהר וביעילות רבה ככל האפשר", יש מקרים בהם אני מוכנה לחרוג ממנהגי ואפילו להעלות את הטמפרטורות. מקרה כזה הוא הספר החדש שיוצא לאור באוגוסט ונקרא "ריאן גוסלינג פמיניסט".

 

עוד ב-Onlife:

 

דניאל הנדרסון, בלוגרית וסטודנטית למגדר, מצאה את עצמה מתמודדת עם הרבה יותר מדי חומר ללמוד במהלך שנת הלימודים ובתור בדיחה, עבורה ועבור חברותיה ללימודים, מצאה דרך הרבה יותר מהנה ללמוד תיאוריות פמיניסטיות. היא פתחה בלוג והעלתה אליו תמונות של ריאן גוסלינג ההורס, והצמידה לכל תמונה משפט שתמיד יפתח ב-"Hey girl" וממשיך לתיאוריה פמיניסטית מתומצתת, או מידע פמיניסטי אחר.

 

ריאן גוסלינג ילמד אותך תאוריה או שתיים בפמיניזם

 

 

כך למשל, תוכלו למצוא תמונה של גוסלינג יושב חשוף חזה עם הכיתוב הקצר והפשוט "Hey girl, Yes means yes" או את גוסלינג המעונב במשפט עם תוכן אקדמי אמיתי כמו "היי גירל, הפטישטיזציה הפוסט-פמיניסטית של אימהות נטועה עמוק בתקופה הקלאסית, אבל אני עדיין חושב שנוכל לעשות תינוקות חמודים". המממ, ברור, לא?

 

בגדול, זה נראה כמו הדרך המושלמת ללמוד ולהפנים מידע: תמונה נעימה לעין ומשפט קצר, שלפעמים גם מעלה חיוך על השפתיים, הרבה יותר "קלים בעין" מאשר ספרים עבי כרס או דפים על גבי דפים של פסקות צפופות באינטרנט.

 

ריאן גוסלינג - כי זה הרבה יותר נעים בעין

 

 

הבלוג עלה לאוויר באוקטובר, צבר תאוצה והפך מהר מאד לתופעה אדירת מימדים ברשת. לשאלתכם - מה פתאום ריאן גוסלינג ומאיפה הרעיון, מסבירה הנדרסון כי הרעיון נולד בעקבות ה"מימ המקורי" שהסתובב ברשת שנה שעברה, והוא גם הסיבה לפנייה Hey, girl בתחילת כל משפט (למי שלא מכיר: "מימ/ים" הוא מונח, שטבע הביולוג ריצ'רד דוקינס בספרו "הגן האנוכי", המתייחס ליחידת מידע שמשתכפלת ממוחות ומאגרי מידע למוחות או מאגרים אחרים. במדיה חברתית נוצרים "מימ"ים במהירות וקלות יחסית, כשאנשים מתחילים להפיץ איזשהו רעיון, ומיד אנשים אחרים מתחילים לייצר ולהפיץ וריאציות של אותו רעיון).

 

אגב, דניאל הנדרסון הודתה שהיא בכלל לא מעריצה של גוסלינג (מה שמוריד לה המון נקודות, כי, איך אפשר שלא?) והיא גם לא יודעת מה העמדה שלו לגבי פמיניזם ומגדר, מצד שני – הוא עוד לא התלונן, אז יש לנו תחושה טובה לגבי זה.

 

הספר "ריאן גוסלינג פמיניסט"

 

 

איך שלא יהיה, הבחירה בחתיך כמו ריאן גוסלינג הוכיחה את עצמה: ההצלחה היתה מיידית ועשרות סטודנטיות למגדר ועוד הרבה נשים אחרות (ואולי גם גברים, אין לדעת) השכילו ולמדו קצת פמיניזם, ועכשיו הבלוג הופך לספר. אולי הוא גם יהפוך את הנדרסון מסטודנטית למגדר לאישה עשירה.

 

האמת – לא יודעת אם שווה לרכוש ספר שבסך הכל מאגד תמונות שקיימות ברשת, אבל "ריאן גוסלינג פמיניסט" מוצע עכשיו למכירה בפחות מ-8 דולר, וללכת לישון כל לילה עם ריאן גוסלינג + להישמע יותר חכמה בויכוחים מגדריים תמורת 30 שקל? אני ממש יכולה לחיות עם המתמטיקה הזו.

 

בכל מקרה, בבלוג הזה תמצאו כל יום המלצות מרעננות לקיץ המהביל שלנו - ובינתיים סידרתי לכם מתנה - פה למטה - ממלאים את הפרטים ואפשר לזכות בפרס!