"מותר לך להיות עצמך. אנחנו כל הזמן מרגישות שאנחנו צריכות להיות משהו אחר, אבל אני חושבת שהנאמנות שלי לעצמי שירתה אותי היטב. אני סטלה מקרתני. אני מעצבת אופנה, ואני מחויבת לעשות זאת באחריות ובשמירה על הסביבה", זו האג'נדה של מקרתני, שמלווה אותה מראשית הקריירה שלה.

 

עוד באון לייף:

 

מקרתני הבריטית בנתה קריירה מפוארת, תוך שמירה על עקרונותיה, באופנה ובעסקים. העיצובים שלה מככבים על השטיח האדום ונלבשים בידי בנות מלוכה ונשים עובדות מכל רחבי העולם. "אני רואה נשים לבושות בעיצובים שלי ברחובות, ואני מקבלת תגובות נהדרות ומחממות לב עליהם", היא מספרת.

 

אבל מקרתני התבלטה בעולם האופנה מסיבה נוספת: "מתחילת הדרך לא עיצבתי או לבשתי בגדים עם פרווה, עור או PVC. אני מאוד מודעת לסביבה".

 

המראיינת מגי לייק מציינת בפניה כי במידה מסוימת הדבקות בעקרונות של קיימות מהווה גורם מפריע. "זה היה קשה?", היא שואלת.

 

"כן, זה היה קשה", עונה מקרתני, "וזה ממשיך להיות קשה. אבל אני מתמודדת היטב עם קשיים. זה מה שמעורר בי מוטיבציה ושומר על אלמנט ההתרגשות שלי כמעצבת. אבל היו אנשים שאמרו לי, 'לעולם לא תצליחי למכור תיקי יד, מכיוון שאת לא עובדת עם עור ועור נחשב לשפע, למותרות עבור אנשים. האמת היא ש-90% מהאנשים שבאים לחנות שלי בכלל לא יודעים שאני לא עובדת עם עור. הם רוצים לדעת שהתיקים יחזיקו מעמד חיים שלמים, ושהם יוכלו אפילו להעביר זאת לילדים שלהם. עבורי זה השפע והמותרות, לא העור".

 

כבר כמעצבת צעירה, אחזה מקרתני בחזון משלה. ב-1997, כשהייתה באמצע שנות ה-20 לחייה, היא מונתה למנהלת האמנותית של בית האופנה הפריזאי הוותיק קלואה. ב-2001 היא השיקה מותג משלה ומהר מאוד למדה שיעור חשוב מאוד על הכוח הטמון באמונה בעצמה. "אף אחד לא אוהב שאומרים לו שהוא לא יכול לעשות משהו. לפני שיצאתי לדרכי העצמאית, כשהודעתי בפריז שאני רוצה לחזור ללונדון ולעצב קו משלי, מנהל בכיר בתעשייה אמר לי 'תסתכלי ותגידי לי שם של מעצבת אחת שהגיעה מבריטניה וזכתה להצלחה עולמית'. זה דבק בי והצית בי את האש שהייתי צריכה כדי להוכיח לו שהוא טעה".

 

מקרתני בהחלט הצליחה להוכיח לו שהוא טעה. אימפריית האופנה שלה כיום כוללת 40 חנויות ברחבי העולם, והקולקציות שלה מופצות ב-70 מדינות.

 

אמנם מקרתני עמדה על שלה בכל הקשור לאתיקה ולרעיונות עיצוב, אבל היא מספרת שמציאת ביטחון עצמי בהיבט העסקי, הוא משהו שהיא גדלה לתוכו עם הזמן. "ככל שאני מתבגרת בעסק אני לומדת יותר. הבנתי שכאישה, את לא צריכה להילחם ממקום של גבר. כשהייתי צעירה יותר הייתי מנסה את זה: הייתי מגיעה לישיבות הנהלה בגישה של 'אני יכולה לעשות את זה בדיוק כמו שאתה עושה את זה', כשלמעשה לא ידעתי אם זה משרת אותי היטב ולא הרגשתי נוח עם זה. בסופו של דבר הכל טמון בלהרשות לעצמך להרגיש נוח עם מי שאת".

 

 

 

 

* במסגרת שיתוף הפעולה החדש בין און לייף לרשת CNN נביא לכם מדי חודש שני ראיונות עם הנשים המרתקות והמובילות בתחומן בעולם, בסדרה חדשה שתשפוך אור על הקריירה, על החיים והרעיונות שלהם. 

 

לפרוייקט "נשים מובילות"

 

** התרגום נעשה על ידי אתר און לייף ובאחריותו