לא בכדי נחשבת ארונדהטי בטצ'אריה לבנקאית הכי חזקה בהודו. כדירקטורית בבנק המרכזי של הודו, היא אחראית לחמישית מעסקי הבנקים בתת היבשת העצומה.

כתבת CNN מאליקה קאפור מציינת בפניה כי פעמים רבות טוענת בטצ'אריה שהקריירה שלה בבנק פשוט קרתה מעצמה. בטצ'אריה מאשרת.

 

עוד באון לייף:

 

"איך זה קרה כך פתאום?", שואלת קאפור. "בזמנו, נערכו מבחני קבלה ברחבי הודו לגיוס עובדים בבנק", מספר בטצ'אריה. הייתי באכסניה עם כמה חברים ויחד החלטנו לגשת למבחנים האלה כקבוצה. באותה תקופה עבודה בבנק נחשבה לעבודה בטוחה עבור נשים".

 

התפיסה שבנקים היא בחירה בטוחה הביאה את בטצ'אריה אל תוך המגזר מלכתחילה, אבל מאז המסע שלה הפך להרבה יותר הרפתקני ומעניין. ב-38 שנותיה בבנק של הודו, אחזה בטצ'אריה במגוון תפקידים, והוצבה בערים גדולות וקטנות ברחבי הודו. בטצ'אריה טוענת שהשינויים האלה היו חיוניים ללמידה שלה לאורך השנים. "המגוון הזה משאיר אותך בתהליך למידה מתמדת של דרישות העבודה וזה שומר אותך ערנית, לא מאפשר לך להשתעמם, ובסך הכל זה אתגר גדול ומהנה מאוד".

 

אבל בטצ'אריה לא מאמצת רק את הצעדים והשינויים בקריירה שלה עצמה. מתוקף תפקידה, בטצ'אריה מנסה להיות מעודכנת כל הזמן בשינויים המתרחשים בנוף העסקי בהודו. "הודו היא מדינה מאוד צעירה", היא מסבירה. "על פי הנתונים הדמוגרפיים, רוב האזרחים במדינה הם מתחת לגיל 35".

 

"זה גם שוק ענק", מציינת קאפור. "נכון", היא מסכימה, "ולא נוכל להישאר רלוונטיים, אם לא נהיה רלוונטיים עבור הצעירים האלה".  

 

"אתם לא רוצים להפוך לדינוזאור", מדגישה קאפור. בטצ'אריה עונה: "בהחלט. לכן אני חייבת לעשות דברים שייראו לצעירים מעניינים ואפילו מגניבים".

 

אחת הדוגמאות לחדשנות של הבנק היא סניפי ה-INTOUCH שמפוזרים ברחבי המדינה. "INTOUCH הוא מותג שיצרנו כדי להגיע לצעירי הודו", מסבירה בטצ'אריה. "אין פה שימוש בנייר, ואין כיסאות ושולחנות. הכל נעשה באמצעות מסכים ומכונות. כמובן שאם זקוקים לעזרה ממישהו בשר ודם, יש כאן אנשי שירות שידריכו אתכם ויסייעו במקרה הצורך".

 

אין ספק כי הדבר היחיד הקבוע והיציב בעבודתה של בטצ'אריה הוא הצורך בשינוי בנק בן 100 והפיכתו לרלוונטי עבור דור העתיד של הודו. "כיום, השינויים מתרחשים בקצב מהיר מאוד, ולכן הדאגה העיקרית שלנו היא להבטיח שאנחנו עובדים מהר, נשארים רלוונטיים ומכינים את הבנק לזמנים שיבואו". 

 

 

* במסגרת שיתוף הפעולה החדש בין און לייף לרשת CNN נביא לכם מדי חודש שני ראיונות עם הנשים המרתקות והמובילות בתחומן בעולם, בסדרה חדשה שתשפוך אור על הקריירה, על החיים והרעיונות שלהן.