רק לפני כמה ימים כתבנו על המחווה שעורך גיליון בגדי הים של ה"ספורטס אילוסטרייטד" לקמפיין MeToo#. לתומנו חשבנו שבכך הם שילמו את מס השפתיים הקבוע שלהם, שאיתו הם מנסים לצאת "בסדר", מבלי שיגידו שבסופו של דבר הם מגלגלים כספים בעזרת נשים חצי עירומות. לפני שנתיים הם עשו את זה בעזרתה האדיבה של אשלי גרהאם, שהיתה דוגמנית הפלאס סייז הראשונה שכיכבה על שער המגזין, ולפני שנה הם הזמינו את כריסטי ברינקלי להשוויץ בגופה היפה גם בגיל 63.

השנה הם הצליחו לקשקש משהו על כך שהנשים לא סתם מתפשטות, אלא הן עושות את זה כחלק מהעצמה נשית. או שקר כלשהו. כאמור, היה נדמה שבכך זה מסתיים, אבל כעת הציג המגזין דוגמנית חדשה שהולכת לככב בין עמודיו. קוראים לה תבריה מייג'ורס והיא שחורה. וגדולה.

כאמור, נשים גדולות כבר לא עניין חדש במגזין, וגם נשים שחורות הצטלמו בו לא מעט (אם כי לא מספיק), בהן גם טיירה בנקס, שזכתה לאורך הקריירה שלה לשני שערים. אבל שחורה וגדולה – זה כבר עניין אחר. והסיבה לכך שזה עניין אחר, נעוצה בעובדה שנשים שחורות וגדולות הן אולי הנשים שהכי מודרות מתעשיית האופנה.

על מצבן העגום של דוגמניות הפלאס סייז, למרות שהן מייצגות את מרבית הנשים בעולם, כולם כבר שמעו. וגם אם נראה לנו שהן זוכות עכשיו להצלחה יחסית, קשה שלא לשים לב שמעט דוגמניות הפלאס סייז שכבר כן מצליחות, כמו גרהאם ואיסקה לורנס, אוחזות במבנה גוף מאוד מסוים – בטן שטוחה יחסית, מותניים צרות וירכיים מוצקות. מייג'ורס, לעומתן, לא ממש עונה להגדרה הזו, ולשם שינוי גם אף אחד לא ניסה לטשטש את זה. בתמונה אחת היא אפילו מצולמת יוצאת מבריכה, בתנוחה שהיתה מצליחה להוציא אפילו את הבטן הלא קיימת של קנדל ג'נר. המסר העולה מהתמונה הזו הוא חזק וברור: טבעי זה הכי, אחותי.

אבל כאמור, לא רק בגלל זה מייג'ורס עושה היסטוריה, אלא בגלל השילוב בין מבנה גופה לצבע עורה. על פי סקר שפורסם ב-2016, 78% מהדוגמניות שעבדו באותה השנה היו בעלות גוון עור בהיר. בדרך כלל הדוגמניות השחורות שכבר כן מקבלות עבודה, מלוהקות כחלק מקבוצה כסוג של כסת"ח, ממש כמו בגיליונות הקודמים של הספורטס, או בתצוגות של ויקוטריה'ס סיקרטס. ההפיכה של מייג'ורס לאחת מהפנים של הגיליון השנה, אם כך, היא צעד לא רק לנשים המלאות שבינינו, אלא גם לשחורות.

בריאיון שנערך עמה לרגל פרסום התמונות, מייג'ורס סיפרה איך גם היא מתקשה להאמין למעמד שבו היא נמצאת. "ולחשוב שרק לפני שנה עוד עבדתי בחצי משרה כמנקה. אחרי שהייתי חוזרת מצילומים, הייתי הולכת  לקרצף רצפות – מילולית – וכל הזמן תהיתי אם עניין הדוגמנות הזה הולך לעבוד".

עוד היא אמרה "עברנו דרך ארוכה בתחום האופנה והבידור במונחים של גיוון, אבל עדיין יש לנו לאן להתקדם. אני חושבת ש'ספורטס אילוסטרייטד' הוא אחד מהמותגים המעטים ששומרים על הגיוון בתקשורת המיינסטרימית". בנוסף היא שיבחה את הגיליון על כך שהם "לא מבודדים את דוגמניות הפלאס סייז. כולנו ביחד. כולנו נשים נהדרות שעוברות את המסע הזה ביחד, וזה הכל עניין של התרוממות והעצמה". וכשנשאלה על התגובות שהיא מקבלת ענתה "אני מקבלת תגובות מדהימות וחיוביות מנשים שמספרות איך התמונות שלי גרמו להן ללבוש בגדי ים או להתחיל להתאמן. אם זה עוזר למישהי, אם זה מעלה למישהי את הביטחון העצמי, או אם זה רק מוכיח לכולם שגם נשים מלאות אוהבות להתלבש בצורה סקסית, אני אמשיך לעשות את זה".

עם שחרור התמונות של מייג'ורס, התפרסמו תמונות נוספות שהולכות להיכלל בגיליון השנה, של הספורטאית הגידמת ברנה האקבי. גולשת הסנובורד, שאיבדה את רגלה ב-2010 כתוצאה מסרטן העצמות. היא הגידמת הראשונה שמשתתפת בעיתון, וכצפוי היא אמרה שהיא עשתה את זה כדי לייצג נשים עם נכויות. "אני מקווה שנשים ירגישו מועצמות על ידי זה, כל אחת צריכה להרגיש סקסית, לא משנה איך הגוף שלך נראה. כאשר את מרגישה טוב עם הגוף שלך זה ניכר. ותני לי להגיד לך, אין שום סיבה שלא תרגישי טוב עם הגוף שלך!".

לכאורה מדובר בחדשות מצוינות עבור נשים באשר הן, אבל בכל זאת, כשמסתכלים על התמהיל קשה שלא להרגיש גם בציניות. כאילו מפיקי הגיליון ביקשו לסמן וי על כל מה שהם תופסים כמוגבלות, על מנת להוכיח שבעצם הם מאוד פלורליסטים, מתקדמים ובאופן כללי – מקבלים את כולן. מעניין יהיה לראות אם גם בעוד שנה-שנתיים, כשקולות MeToo  יידמו והעצמה כבר לא תהיה המילה הכי פופולרית בגוגל, ה"ספורטס אילוסטרייטד" ימשיכו לעשות כבוד לנשים שהן לא מפס הייצור הקבוע שהתרגלנו אליו. ההימור שלי: לא.