בימים האחרונים עלתה לכותרות "רוסט באסטרס" (Roast Busters)- קבוצת נערים מאוקלנד, ניו זילנד, שפיתחו תחביב מחריד כדי להעביר את הזמן: מפגש עם נערות, חלקן קטינות, השקייתן באלכוהול, ולאחר מכן, ברגע שהן שיכורות מכדי להדוף אותם, ביצוע אונס קבוצתי אכזרי.

בתום האונס, פרסמו הנערים (בנים למשפחות מיוחסות) קטעי וידאו של מעלליהם ברשת החברתית בניסיון לבצע "שיימינג" לבנות ולבייש אותן בפומבי. הנערות שהושפלו מהחשיפה לא דיווחו לרשויות על שאירע. למעשה, המשטרה גילתה על המעשים הודות לדף הפייסבוק הפעיל  של הקבוצה, אבל טענה בתוקף שאין באפשרותה להוריד את הסרטונים, או לבצע מעצרים – כי לא הוגשו תלונות.

הבאסטרס פעילים כבר מאז 2011, אבל זכו לפוקוס ציבורי רק בימים האחרונים, כאשר שלושה כתבי חדשות מקומיות עקבו אחר פועלם וחשפו את מעשיהם, ואת זהותם של כמה מחברי הכנופיה. אחד מהם, ג'וזף לבל פרקר, הוא בנו של אנתוני פארקר ריי, שגילם את דוזר בסרט מטריקס ונער נוסף הוא בנו של שוטר. אגב, הנערים חגגו רק לאחרונה את יום הולדתם ה-18.

הנה כמה ציטוטים מובחרים של חברי הכנופיה ומקורבים אליהם, שנלקחו מעמוד הפייסבוק שלהם (שמושבת כרגע) ומקטעי הווידאו שהם עצמם פרסמו ברשת:

  • "מהי הדרך הטובה ביותר להכניס בחורה למיטה?" הנער בן ה-17 ענה מיד: "כלורופורם"
  • בעמוד הוקרה מיוחד שנפתח עבור חברי הקבוצה כתוב: "צריך להעריך את הבאסטרס, על זה שהם שמים את הזונות במקומן כבר תקופה ארוכה. חשיפה של השרמוטות היא בדיוק הטיפול שמגיע להן. כל השרמוטות מתות שישפדו אותן. אל תהססו! כולם הרי אוהבים זונה טובה".
  • אחד הנערים העלה זיכרונות על הפעם הראשונה שהוא וחבריו אנסו ילדה מחוסרת הכרה: "הפעולה הראשונה שלי הייתה רעה וזה היה כיף, הרגשתי שזה הולך לגדול- כולם הולכים לדעת על הבאסטרס".
  • "זה לא באמת נקרא לאנוס, קיימתי יחסי מין עם ילדה בת 13 כשאני הייתי בן 16... היא רצתה את זה וזה כל מה שחשוב "
  • "אנחנו לוקחים את מה שאנחנו עושים ברצינות, כמה מכם חושבים שזו בדיחה אבל זה לא. נסו אתם להתמודד עם כמות הבנות שאנחנו מתמודדים איתן. זאת עבודה קשה. אנחנו לא עושים את החרא הזה לשם הנאה".
  • ילדה שמיודדת עם האנסים אומרת: "הם חבר'ה טובים שלפעמים מקבלים החלטות ממש מטומטמות אבל הם בסך הכל נערים". ילדה אחרת אמרה: "הם לא אנסים, הם החבר'ה המגניבים".
  • חברתו לשעבר של אחד מחברי הקבוצה אמרה: " כמובן שזה לא בסדר אבל אני יודעת שהבנות עשו את זה הסכמה ואפילו חזרו בשביל לקבל עוד"

החוק בניו זילנד אוסר כל סוג של מגע מיני עם אדם מתחת לגיל 16, גם אם הוא "מאוד רוצה את זה". בנוסף, החוק אוסר קיום יחסי מין עם אדם שיכולת השיפוט שלו פגומה כתוצאה משתיית אלכוהול. מה שאומר שהאיסור על קיום יחסי מין עם קטינה תחת השפעת אלכוהול מעוגן בחוק פעמיים.

ההצדקה: מדובר ב"חוויית למידה", בסך הכל

בעקבות החשיפה, משפחתו של ג'וזף לבל פרקר טענה בתגובה שהוא עזב את הקבוצה לפני שנה ובכל זאת פוטר מעבודתו אחרי שהבוס שלו גילה אודות המקרה. חבר נוסף בחבורה כתב סטטוס בפייסבוק: " אני לא מאושר עם מי שהייתי ואם אני סובל היום מהשלכות של פעולות העבר שלי אז אני מניח שזה מגיע לי. אני רק רוצה שאנשים ידעו שבסך הכל, אני אדם טוב לב ושהתבגרתי. אני לוקח את זה כחוויית למידה מאסיבית". הוא גם התנצל בפני הנערות הצעירות אבל לא שכח להוסיף "גם לחלק מהבנות עצמן לא חסר... הן גם היו אידיוטיות".

משטרת ניו זילנד הגדירה את דפי הפייסבוק כלא מוסריים, אך לא פליליים ומשכה בכתפיה בחוסר אונים. אף אחת מהבנות שנפלו קורבן ל"רוסטרס בסטרס" לא הגישה תלונה על כך. ומכיוון שאין ראיות, מבחינה משפטית, ידי המשטרה כבולות.

או כפי שאמר את זה המפקח ברוס סקוט: "אף אחת מהבנות לא היו אמיצות מספיק כדי לספק לנו הצהרה רשמית כדי שנוכל להגיע עם זה לשלב הבא - העמדה לדין". לגבי הנערים אמר סקוט: "כבר אמרתי להם שההתנהגות שלהם היא על גבול הפלילי, אם לא פלילית, והצענו להם להפסיק. אני מאמין שחלקם הפסיקו".