זמן לא רב אחרי שטריפ אדלר הקים יחד עם שותפיו את חברתScribd  ב-2007, שמונת העובדים שלו באותה תקופה עסקו בוויכוח - באיזו דרך החברה צריכה ללכת? כשהוא ראה את הוויכוח, אדלר חשב: מדוע שמישהו לא ייקח שליטה על המצב שנוצר? באותו הרגע הוא הבין כי זו הייתה המשימה שלו.

 

הכרה בתפקיד ובפוטנציאל של אדם מסוים כמנהיג, היה נושא מפתח בין משתתפי הפאנל "איך להיות הבוס כשאף פעם לא היה לך אחד כזה", בוועידת "האנשים מתחת לגיל 30" בפילדפיה. על הבמה הם נראו יותר כמו חבריכם לספסל הלימודים מאשר מנהיגים, אבל אדלר, ג'ייק פונטס, קתרין מינשו וראג' מוקהרג'י אכן אחראים על יותר מ-200 עובדים.

 

אדלר, 31, הוא מייסד שותף ומנכ"ל של שירות מנויי הספרים הדיגיטלייםScribd . פונטס, 29, ייסד אתLevel Money  אפליקציה שעוקבת אחר ההוצאות הכספיות, והמשיך לנהל את העסק לפני שהוא נרכש על ידי התאגיד הפיננסי  Capital One בינואר. מינשו, גם היא בת 29, היא המייסדת והמנכ"לית של אתר ייעוץ הקריירה The Muse  מוקהרג'י הוא מנהל בתאגיד הטלקומוניקציהAT&T.

 

החדר היה מלא עד אפס מקום, כאשר הרביעייה סיפרה על הניסיונות, המצוקות והיתרונות המפתיעים אשר טמונים בהנהגה של חברות - לפני שהם חוו בעצמם בוס מעליהם. הקהל מצידו, אהב את סיפורו של פונטס, אשר הטיף אודות הערך של כלב משרדי. אם הכלב אינו מרוצה, הוא הסביר, אתם כנראה צריכים לחשוב מחדש על מערכת הערכים אשר מאפיינת את המשרד.

 

 

בין הסיפורים האישיים בלטו כמה עצות עיקריות עבור מעסיקים בכל גיל:

 

1. שאלו שאלות. מוקהרג'י הפך לאחרונה לאחראי על שיווק לממשלה הפדרלית ב-AT&T. הצוות שלו מאויש בעובדים אשר פועלים בתחום זמן רב, עוד לפני שנולד. ההימור הכי טוב שלו בשביל לשרוד? לשאול שאלות, ולא להפסיק עד שהוא מבין את הנושא.

 

2. דעו מה אתם יכולים להציע לעובדים. אנשים אשר נמצאים בעמדות כוח זמן מועט, בדרך כלל לא יכולים להתחרות עם הוותיקים על הכדאיות שלהם. לכן, כאשר מינשו מראיינת מועסקים פוטנציאלים, היא שואלת אותם על המטרות שלהם לטווח הארוך. זמן קצר לאחר שהם מתחילים לעבוד בחברה, היא שואלת אותם את אותה שאלה שוב. אם היא מבחינה, לדוגמא, בכך שהמוטיבציה של עובד אחד מונעת מהיכולת לדבר בשם החברה, מינשו יכולה להציע לו הזדמנות שהוא לא יקבל אף מקום אחר.

 

3. בצעו החלטה. 'איזו גירסא של אנדרואיד תומכת באפליקציה יותר טוב', היא שאלה חשובה עבור כל מי שמתחיל אפליקציה, אבל אין בהכרח תשובה אחת טובה. כפי שהצוות שלו התווכח על כך לאחרונה, פונטס הבין כי אחד מהתפקידים שלו הוא להפוך את החברה להחלטית. לפעמים לא תדעו האם ההחלטה שלכם היא זו הנכונה, אבל אתם חייבים לפעול כדי להבטיח שהצוות שלכם ימשיך לנוע קדימה.

4. שכרו מנהלים אשר מטמיעים את הערכים שלכם. בנו את התרבות הנכונה עם השותפים שלכם, אומר אדלר. שכרו אנשים אשר מתאימים לתרבות הזו. ברגע שהיא מורעלת על ידי עובדים שליליים, קשה להחזיר את הדברים חזרה למסלול.

 

5. אל תנהיגו מגבוה. משתתפי הפאנל הסכימו כולם כי אי אפשר לנהל חברה עם אגרוף ברזל. הכרזה על כך שקיבלתם החלטה, וכי כולם חייבים לפעול לפיה, היא דרך בטוחה להרחיק עובדים. כל הארבעה ממליצים פה אחד לוודא שהצוות שלכם מבין את הרציונל מאחורי ההחלטות שלכם. "היו ישירים לגבי הערכים מסביב להחלטות שלכם", אומרת מינשו. ככל שתבצעו יותר החלטות עם אותם ערכים, אתם תמשיכו להוביל את המשחק.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: