"נהגתי לבלות את חופשות הקיץ שלי ברפובליקה הדומיניקנית, שם החזיק סבי בשדות טבק. אמנם תעשיית הטבק היא גברית במהותה, אך הרשו לי לעבוד במפעל המשפחתי, כי אמי לחצה. היא תמיד אמרה לי: "ניקול, את חייבת להצליח בעולם הזה", מספרת גונזלס. המוטיבציה הזו דחפה אותה לפתוח יחד עם בעלה, אטה, את חברתG Farmalabs  בקליפורניה בשנת 2009, כשהשניים היו בשנות ה-20 לחייהם. החברה עוסקת בגידול, עיבוד, הפקה וייצור של מוצרי מריחואנה כמו פרליני שוקולד קנביס ושמני קנביס לצרכים שונים.

 

החברה בראשה עומדת גונזלס הפכה להצלחה; מלבד מחזור של יותר מ-4 מיליון דולר בסוף שנת 2014, היא גם משווקת ליותר מ-600 חברות את מוצריה, ולהערכתה, המספרים יכפילו את עצמם עד סוף השנה הנוכחית. בחברה מועסקים כיום מעל 50 עובדים שלכולם מכנה משותף אחד: עישון מריחואנה: "בוגרי ייל או הרווארד לא יכולים ללמד על תרבות המריחואנה, לכן כשמגיעים אליי קורות חיים של אנשי מכירות, אני בודקת אם הם עישנו מריחואנה ויכולים לדבר על המוצרים שלנו", אומרת ניקול גונזלס. נשמע הגיוני בסך הכל, לא?

 

 

בחברה מועסקים כיום מעל 50 עובדים שכולם מעשנים מריחואנה. צילום: shutterstock

 

הסטנדרטים הגבוהים אליהם הורגלה עוד כילדה קטנה שעבדה בעסק המשפחתי, השפיעו מאד על ניהול החברה בראשה עומדת: "פעם אחת נשלחתי הביתה, כי עניתי לטלפון בזמן שלעסתי מסטיק", היא נזכרת. "למדתי עד כמה חשוב להצטיין. זה מתחיל מאיכות הצמח, ממשיך בפס הייצור ומסתיים בהתנהגות האישית של העובדים. כל אלה גוזרים את איכות המוצר, ומבחינתי השירות ללקוח הוא החשוב ביותר", מבהירה גונזלס.

 

העסק החל מייצור של מריחואנה בלבד, ואט אט הפך לחברה קמעונאית המשווקת מוצרי שמן קנביס, סיגריות לשימוש עצמי, עטי קנביס המזכירים מעין מקטרת מודרנית וממתקי קנביס שונים: החל מבייגלה המצופה שוקולד עם קנביס, דרך פרליני שוקולד קנביס ועוד. לאחרונה החברה אף פתחה ערוץ וידאו ביוטיוב כדי להפיץ את מוצריה. הגבלות הפרסום על העסק המתרחב, לא עושות חיים קלים להנהלת החברה, שנאלצת לאלתר כדי להרחיב את מעגל הקונים: אנשי המכירות של החברה מקיימים אירועי יח"צ בבתי מרקחת בקליפורניה, שם יכולים קונים פוטנציאליים לקחת דוגמיות ממוצרי החברה.

 

קונים פוטנציאליים יכולים לקחת דוגמיות. צילום: shutterstock

 

"האתגר הגדול ביותר הוא ההתמודדות עם הבנקים, שלא נותנים לנו הלוואות", מספרת ניקול גונזלס. בנקים בארה"ב לא נותנים הלוואות לעסקים המשתייכים לתעשיית המריחואנה, כך שגם אם העסק מצליח מאד ופתאום צצה בעיה הדורשת הלוואה, הפתרון לא יגיע בדרך הממוסדת ובעלי העסק ידרשו למצוא מקורות כספיים אחרים. מצד שני, כל הרווחים מגיעים ישירות לבתי העסק, במקום לבנקים.

 

בתחילת החודש פורסם, כי נעשים צעדי חקיקה ראשונים להסדרת הפיקוח על מגדלי מריחואנה לצרכים רפואיים. ביניהם לבין שיווק מוצרי מריחואנה לשימוש עצמי כדבר לגיטימי, הדרך עוד ארוכה. אך בינתיים נראה, שהתעשייה גדלה ומפרנסת יפה חברות כמו של ניקול גונזלס, הטרודה בעיקר, מהעסקת עובדים בעלי היסטוריית שימוש מספקת עם צמח הקנביס.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: