דרו רייגל מרוויח משכורת של 6 ספרות בעסקיי המריחואנה מבלי לגעת בצמח, מבלי להחזיק מלאי ומבלי להעסיק אף עובד. במקום כל אלו, הוא עוקב מקרוב אחרי ההתקדמות של התעשייה המתפתחת הזו, ומאפיין את שמות הדומיינים האינטרנטיים שהשחקנים הגדולים בשוק עשויים לרצות, וקונה אותם. הוא מחזיק כ-1,000 שמות דומיינים בכל רגע נתון, ומוכר אותם לחברות ולאנשים פרטיים באמצעות אתר האינטרנט שלוMarijuanaNames.org . חלק מהשמות הוא שומר לעצמו, ומשתמש בהם כדי ליצור אתרי אינטרנט חדשים שמציעים תוכן המקושר לתחום המריחואנה, ואלו מקשרים לאתרים אחרים בהם הלקוחות יכולים לרכוש ציוד נלווה רלוונטי. רייגל מרוויח אחוזים מהמכירות הללו, פרקטיקה המוכרת במסחר האינטרנטי ונקראת מוכרים-שותפים.

 

שמות אתרים הם משאב חשוב בגלל שגוגל לא מרשה פרסום של קנביס או מכירה של מילות חיפוש הקשורים לצמח. בגלל ההגבלה הזו, "תוצאות חיפוש אורגניות" - כתובות האינטרנט שעולות כשמשתמש מחפש באינטרנט באמצעות גוגל - הופכות חשובות ביותר עבור חברות בתחום הקנביס. "אתה לא יכול לקנות מודעות של גוגל בשביל ניירות גלגול, מקטרות, מאדים, ציוד לשמני חשיש או כל דבר אחר שקשור למריחואנה" אומר רייגל, כך שאתרים שעולים בצורה אורגנית כשמשתמשים מחפשים מילים כמו "מאדי מריחואנה" הם חשובים מאוד.

 

 

מבין 1,000 שמות הדומיינים שברשותו, 80% מקושרים למריחואנה בשלב זה. מחיריהם של השמות נעים בין 495 ל-10 אלפים דולר, ולעתים נמכרים בחבילות. רייגל משלם כ-15 אלף דולר בשנה כדי לשמור את השמות הללו, וקונה מונחים גנריים (לא מותגים מסחריים) כדי לצמצם את האפשרות שאחרים יתבעו בעלות עליהם. בכדי להפחית את הסיכוי שהממשל הפדראלי יסגור לו את האתרים, הוא מחזיק אותם מעבר לים, בפאנמה, משום שקנביס עודנו לא חוקי בארה"ב ברמה הפדרלית.

 

רייגל שוכר את שירותיהם של כותבים עצמאיים שמחברים עבורו מאמרים לאתר, ולעתים גם כותב בעצמו. "הדרך להצלחה באינטרנט בשביל האיש הקטן", הוא אומר, "היא להחזיק בתוכן משכנע ואמין המתעדכן באופן תדיר".

 

2016 מסתמנת כשנת פרשת מים לעסקי המריחואנה החוקיים, וגם לחלקו של רייגל בשוק. זאת בעקבות האפשרות שמדינות נוספות בארה"ב ילכו בדרך הלגליזציה של הקנביס, בין היתר בעקבות הפוטנציאל של הכנסות נוספות ממסים. "סנטורים ממדינות אחרות מגיעים לקולורדו, מבקרים בחנויות העישון שלנו, ורואים שהשמיים לא נופלים", הוא אומר. "מה שהם רואים, זה מחזור מיסים גדול".

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: