צעירים בני עשרים ומשהו מקישים על כפתורים במחשבים הניידים שלהם בעודם יושבים יחד בשולחן ארוך - מעין חדר אוכל משותף בקצה אחד של מטבח גדול. מעבר לכתפיים שלהם מונחת צנצנת של ממרח שכמעט ולא נגעו בה, ומאחוריה אפשר לראות את האיסט ריבר ומנהטן בניו יורק. דרך הדלת אפשר לשמוע כלים של חשמלאי מזמזמים כאשר הוא מתקין במסדרון את מה שנראה כמו תא טלפון קטן.

 

כמה ימים לפני ההשקה הרשמית שלWeLive , קונספט המגורים המשותפים שעוצב על ידיWeWork  ונפתח רשמית ביום שני האחרון, כמעט הכל מוכן. אבל יש באז באוויר כאשר החברה עומדת ללחוץ על כפתור היציאה לדרך של הפרויקט השאפתני ביותר שלה עד היום. באחד החדרים מייסדWeWork  מיגל מקלבי, מסביר כי הבניין ברח' וול סטריט 110, אחד מהשניים שנפתחו רשמית ביום שני יחד עם אחד בווירג'יניה, יהיו תמיד בתהליך של עבודה עבור הסטארט-אפ הענק שידוע בשל חללי המשרדים המתמקדים בקהילה. "זהו ניסוי, לא מסקנה", אמר מקלבי.

 

מקלבי והמייסד השותף השני, אדם נוימן הישראלי שהוא גם המנכ"ל, הרחיבו מהר מאוד את קונפסט העבודה המשותפת שלהם לטביעת רגל גלובלית ושווי ערך עצום. מעל ל-40 אלף אנשים קוראים ל-WeWork המשרד שלהם במעל ל-60 מיקומים בעולם, שמספקים להם חללי עבודה ונוחיות בסיסית. התמורה היא במחיר שלא ממש זול עד שמגיעים לאחד הפקטורים המשמעותיים שמקלבי ונוימן ביססו מאז השקת החלל הראשון שלWeWork  ב-2010. הצטרפות ל-WeWork היא הצטרפות ל"תנועה שלנו", כפי שאומר נוימן. והתנועה הזו הוכחה כפופולרית ומשתלמת כאחד, במה שסייע ל-WeWork לגדול במהירות בתכנית התרחבות גלובלית, לקחת יותר אחריות חברתית ולהרוויח מאות מיליוני דולרים בשווי שהוערך לאחרונה ב-16 מיליארד דולר.

 

אך במשך שנתיים וחצי ,WeWork חיפשה לעשות משהו שאפתני יותר: ליישם את רעיונות הקהילה ויעילות השימוש בחלל שלה למבני דירות, ולהביא קהילה לחללי מגורים. עבור נוימן, שגדל בקיבוץ בארץ, ומקלבי, שגדל בסביבה דומה לקומונה בצפון מערב ארה"ב, בניית קהילה מסביב לחללי עבודה ומגורים משותפים היוו משיכה עבורם כבר זמן רב. התוצאה :WeLive אשר מבקש לעשות בדיוק את זה. החברה מציעה כעת 50 יחידות דיור ברח' וול סטריט בניו יורק, מתוך 200 ומשהו יחידות זמינות בסופו של דבר, בראש בניין הדגל בן 20 הקומות.

 

הליכה ברחביWeLive  מרגישה כמו שוטטות במשרד החלומות של אדם מדור המילניום בממלכת נרניה האגדית, מחללי לאונג' עם איזורי בר (שמספקים את כל סוגי המשקאות והשייקרים שמיקסולוג יצטרך), דרך חדר כביסה שנראה יותר כמו חדר משחקים עם שולחנות פינג פונג וביליארד, ועד לגג עם ג'קוזי. ישנו גם חדר כושר לשיעורי יוגה ובלט ובר שמלא בתמרוקים בסיסיים.

 

בתוך החדרים, חבריWeLive  מקבלים מגוון אמצי נוחות בתמורה לחלל מוגבל. כל יחידה שלWeLive  מגיעה עם רוב הדרישות הבסיסיות שמצריכה דירת למגורים. החברה מספקת ארונות, כלי בישול וכלי אוכל בסיסיים, מגבות ומצעים. יש אינטרנט מהיר וטלוויזיה עם כבלים, רמקולים ומקרר שמלא במים, סודה ובירה. כל אלו, יחד עם שירותי ניקיון וגישה לשיעורי היוגה והבלט, עולים כ-125 דולר לדירה.

 

 

סיבוב בחדרים עצמם מאפשר לראות את האסתטיקה שלWeWork  במלוא כוחה, ערבוב של אורבניות ואיקאה, יחד עם חשיבה עיצובית מודרנית. יחד עם זאת, אלו לא יכולים לכסות את העובדה שהחדרים לא זולים יחסית לשטח שלהם. הפריווילגיה לישון במיטת מרפי (אשר ניתן להצמיד אותה לקיר) עולה 1,375 דולר. מחירם של חדרים פרטיים במבנה, אשר נעים מחדרי סטודיו ועד לסוויטות של ארבעה חדרי שנה, מתחיל ב-2,000 דולר.

 

בדומה למה שאמרה על החללים המשרדיים שלה ,WeWork טוענת כי הערך במחירים לא יכול להימדד רק בחלל המושכר. מדובר בערך המוסף - הקהילה והדברים הנוספים שמקבלים, אשר החברה טוענת כי נרצה לשלב אותם מחוץ לחדר הפרטי שלנו. "האופציה הזולה היא יחסית", מציין מקלבי. "שולחן במחיר של 350 דולר באיזור ממוצע לא זול כמו בית קפה. אבל הרבה אנשים יאמרו שהאווירה מעצימה אותם בדרך שהופכת את זה לשווה".

 

כמה שוכרים נסיינים ב-WeLive -24  חבריWeWork  אשר הוזמנו על ידי מנהלי הקהילה של הבניין שלהם, וחיו במבנה כמה חודשים. לכן הם בוודאי יהיו אלו שיחתמו על חוזים להישאר במיקום לאחר שתקופת הניסיון שלהם הסתיימה. "הדבר שאני אוהב כאן, הוא שהמשפחה שלי היא חלק מזה", אמר סבסטיאן אוזוריוף שעבר יחד עם החברה שלנו לבניין ומבצע פרויקטים עבור חברות כמו סמסונג. מייסד הסטארט-אפ,Tiffany Tibbot , אשר מנהלת את החברה ללבוש שחייה, The B.Side  אמרה כי היא תחיה לבד חמש שנים לפני שהיא תסכים לעבור ל-WeLive  יחד עם שותפים. חברים אוהבים לבוא לבקר עכשיו, היא אומרת. "קשה להסביר אבל כשאתה רואה את זה אתה מבין, זה הופך להגיוני".

 

רעיון ייחודי אחד שלWeLive , הוא לקבץ קומות בבניין שלו לתוך "שכונות" בנות שלוש קומות שמחוברת לגרם מדרגות וחללים משותפים גדולים. השכונות האלו אולי יפתחו זהות ייחודית משלהן עם הזמן. זה יהיה חשוב במיוחד מאחר ו-WeWork שוקלת להכניס שותפים מסחריים ודיירים לטווח קצר לחלליWeLive . עם הפוטנציאל המיידי ליצירת חברויות ,WeLive נראית מושלמת לעובדים אשר מגיעים לעיר בפער הראשונה או נשארים לפרויקט למשך זמן מה. אך חלופה גבוהה מדי תכשיל את יצירת הקהילה ותסתיים בתחושה של מלון.

 

התקווה היא שבסופו של דברWeLive  ימשוך טווח גילאים רחב ואנשים במצבים שונים של החיים, ממשפחות ודיירים מבוגרם ועד לבני דור המילניום. מקלבי אומר כי הרעיון של העבודה המשותפת היה צריך להוכיח את עצמו ללא רק כמוקד משיכה למילניאלים. ועם תכנית התרחבות איטית יותר מזו של הבניינים החדשים שלWeWork , החברה תיקח לעצמה זמן כדי לצפות במה שמתרחש בתוך קהילותWeLive  כדי לנסות להשתפר באופן מתמיד.

 

"נשמח אם יהיו כאן ח'ברה שיבלו בנעימים", מציין מקלבי. "אבל יהיו גם אנשים שישתו יין, יאכלו גבינה טובה ויצפו בתכניות יחד. זה יהיה מגוון. ואם נעשה את העבודה שלנו, זה ישאר כך".

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: