זו מעשייה ותיקה שגברים הם ממאדים ונשים הן מוונוס. שניהם אולי כוכבי לכת, אבל כיצורים - אנו הפכים מוחלטים. האמרה לא תקפה רק בנוגע למבנה האישיות והרגלי המחייה, היא תקפה גם לניהול כספים. אין זה סוד שנשים מנהלות תקציב טוב יותר מגברים - או שאולי בעצם מדובר בסוד שנשמר עד כה טוב מפני הגברים.

 

רק קחי דקה זריזה לחשוב על זה. האם יש לך הון נטו גבוה יותר משל בעלך? והאם יש לך איזון טוב יותר בחשבון הבנק לאחר יום המשכורות מאשר בן זוגך? אם את האישה בתוך מערכת היחסים - התשובות שלך הן ככל הנראה שכן.

 

אין בזה שום דבר אישי, אלא שתכונות האישיות הנשיות מאפשרות לנו לנהל תקציב בצורה טובה יותר מבני זוגנו. זה דבר נדיר למדי ששני בני הזוג בתוך מערכת יחסים טובים בצורה שווה בכל דבר, ובנסיבות הייחודיות הללו נראה שגברים יכולים לעמוד וללמוד דבר או שניים בנוגע לניהול תקציב מחברותיהן הבנות.

 

 

להלן שלוש סיבות לכך שנשים טובות מגברים בניהול תקציב:

 

1. נשים מתכננות וגברים הם אימפולסיביים

רכישות אימפולסיביות, במיוחד רכישות גדולות, יכולות לחבל בתקציב. למרות ששופינג הוא דבר שמזוהה אסוציאטיבית עם נשים, למעשה נראה שהן נוטות להיות ממושמעות יותר בכל הנוגע לבזבוזים, חסכונות וניהול תקציב, כפי שאומרת סוזן מילר, כתבת פיננסית: "נשים נוטות להסתדר טוב יותר עם הרגלי הבזבוזים שלהן מרגע שהן מזהות את המטרות שלהן".

 

2. נשים הן יותר שמרניות ונמנעות מסיכונים

אם האיזון בחשבון כספי הפנסיה שלך גבוה יותר משל בעלך, או שתזרים המזומנים שלך טוב משלו, זה כנראה מפני שהוא לוקח יותר סיכונים ומשקיע לטווח הקצר. נשים נוטות מטבען להיות יותר שמרניות (זו הסיבה שפרמיות ביטוחי הרכב שלהן נמוכות יותר), והן עושות זאת בשביל הטווח הארוך ולא מודאגות יותר מדי ממה שקורה בזה הקצר.

 

3. נשים חושבות שזה בסדר גמור לבקש הנחיות ועזרה

אם אי פעם ניווטת תוך כדי נהיגה עם הגבר שלך, יתכן ורצית לעצור ולבקש ממישהו הנחיות, בעוד שהוא התעקש שהוא יודע "בדיוק איפה אנחנו נמצאים". אותו הדבר בדיוק נכון גם לגבי כסף. אם בן הזוג שלך זקוק לעזרה כדי לשלם חוב, לשלוט בהוצאותיכם או לחסוך יותר - אין שום בושה בלבקש עזרה.

 

למעשה, עצה קטנה יכולה לעשות הרבה, כשמדובר בכסף, כך לפי אתר הבנקאות הפופולאריBankrate . "גברים נוטים לצבור חובות רבים יותר מנשים ולהישען על משכנתאות בתדירות גבוהה יותר, בעוד שנשים רבות יותר מחפשות אחר עזרה עם בעיות של חובות מאשר גברים".

 

הגבר שלך עשוי שלא לרצות לבקש עזרה מקצועית, אבל הוא יכול ללמוד ממך רבות. שבי עם בעלך או עם בן זוגך ונסי לעזור לו לנהל תקציב טוב יותר על ידי כך שיעקוב אחר ההוצאות שלו, ייקבע יעדים ויחסוך על בסיס קבוע. כלכלת הבית שלך - וגם מערכת היחסים שלך - יודו לך על כך.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: