כל מי שחושב שגל התיירות הסינית שמציף כעת את העולם הולך להאט בקרוב, צריך לחשוב שוב. לאחרונה, לאחר ביקור בסין, ראיתי את פוטנציאל ארוך הטווח של התיירות הסינית בעולם.

 

שוק התיירות הסיני הוא כבר המקור מספר אחת לתיירות הגלובלית, אך הפוטנציאל של הגודל שלו לא מנוצל עד תום. עם 1.4 מיליארד איש, סין היא המדינה המאוכלסת בעולם, אך רק ל-5% ממנה יש כיום דרכון. אלו שכן מחזיקים בדרכונים מייצגים את מעמד הביניים שגדול כמעט כמו כל אוכלוסיית ארה"ב, ומעמד הביניים צפוי להכפיל את גודלו למעל ל-600 מיליון איש בארבע השנים הקרובות. אפילו במונחים של היום, 10% מכל המטיילים בעולם מגיעים מסין, לפי המועצה העולמית לתיירות. עד 2020, השוק צפוי לצמוח ב-14%, מה שיוסיף לו כ-250 מיליון איש.

 

בין ההיבטים המבטיחים של מעמד הביניים הסיני, הוא הצמיחה הפנומנלית שלו. הבנק העולמי מדווח כי סין הוציאה יותר מ-600 מיליון איש מעוני מתוך מעמד הביניים שלה בשלושת העשורים האחרונים. החברים העשירים יותר של הקבוצה הזו צפויים להתרחב ל-200 מיליון משקי בית עד 2020.

 

 

האנשים האמידים יותר האלו מוציאים כ-19% מהמשכורת השנתית שלהם על נסיעות לחו"ל, מה שמציב אותם בקרב המוציאים ביותר בעולם לכל נסיעה ולפי מספר הלילות. Oxford Economics  וקבוצת מלונות אינטרקונטיננטל העריכו כי לאור העובדה כי משקי בית סיניים עוברים למעמד הביניים ולמעמד הביניים העליון (כל אחד עם 24 אלף דולר הכנסה), תואץ הדרישה שלהם לנסיעות פנאי ארוכות טווח, לינה במקומות יוקרתיים יותר וקניות יוקרתיות יותר. חשבו על כך, בשנה שעברה בלבד, מבקרים בקליפורניה הוציאו 2.5 מיליארד דולר, או 7,500 דולר לכל אדם. מדובר בקבוצת המבקרים הזרה שהוציאה יותר מכל מדינה אחרת.

 

למי שיש נקיפות מצפון לגבי החוזק של הכלכלה הסינית ומעריך כי נוסעים סיניים בעתיד אולי ירצו לקצוץ את הכנפיים שלהם ולהישאר בבית - גם הם צריכים לחשוב שוב. במהלך שש השנים האחרונות, סין דורגה ככלכלה השנייה בעולם, מאחורי ארה"ב. במונחים של צבירת עוצמה, סין כבר מדורגת במקום ה-1. אפילו בשיעור הצמיחה בן ה-6.5% של היום, סין מחוללת גידול שנתי בכלכלה ששווה לזה של גרמניה, הכלכלה הרביעית בגודלה בעולם.

 

אז מי הם התיירים האלו? 87% מהם מתחת לגיל 40, צעירים יותר מהצפוי. הקבוצה הזו תניע 55% מההתרחבות בהוצאות הצריכה בסין במהלך חמש השנים הקרובות ותהווה 53% מהצריכה בסין.

 

 

הם גם בעלי השכלה נרחבת. מעל לשני שליש מהם מחזיקים בתואר ראשון, ול-13% נוספים יש תואר שני. 41% מהם מקבלים את כל האינפורמציה על היעד שהם מתכננים לבקר בו מהמכשיר הנייד שברשותם, לעומת 29% שעשו זאת לפני כשנתיים.

 

עבור הקבוצה הזו, היכולת לטייל בחו"ל היא גורם ממריץ עצום מאחר וזהו כלי בטוח לרכישת יוקרה בקרב העמיתים שלהם. בנוסף, היכולת להגיד שביקרתם בארה"ב מגיעה עם מעמד חברתי מסוים - עד כדי כך ש-27% מהמטיילים הסיניים העתידיים אמרו לאחרונה שסביר מאוד להניח שיבקרו בארה"ב בששת החודשים הקרובים.

 

למה זה מעניין? כי תיירות היא ייצוא חשוב של כל מדינה, והיא תעשייה חשובה לכלכלה ולכוח העבודה בה. בארה"ב בלבד, התיירות השנתית ייצגה תשומות כלכליות שהגיעו כמעט ל-1.6 טריליון דולר.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: