בעליה של אחת מגלריות האומנות בניו יורק העונה לשם מיסטר גריי, מארח כעת תערוכה המיועדת למשפחתו וחבריו בה מוצגת אומנות בזכוכית - באנגים וצינורות מים אחרים לעישון מריחואנה.

 

פיסות הזכוכית המפוסלות הללו יכולות כמובן להיות מוצרים לעישון קנאביס, אבל הן יכולות להיות גם יצירות לאספני אומנות. מיסטר גריי, מהגלריהGrey Space Art , גילה לראשונה את עולם אומנות הזכוכית המתקיים בקרב קהילת צרכני המריחואנה לפני כשלוש שנים, ומאז הוא מחובר לנושא. "הכרתי בחור שהכין באנגים - עשויי זכוכית ומפוסלים להפליא - והם נמכרו בראש ובראשונה כיצירות אומנות", אומר גריי. "חשבתי שעולם האומנות העכשווית יאהב את הדברים הללו ומאז עבדתי על להכניס אותם לעולם הזה.

 

 

גריי הוא אספן בעצמו ובבעלותו יותר מ-300 יצירות שערכן נע בין 500 ל-250 אלף דולר. התערוכה הזו, שהציגה בסוהו ב-10 וב-11 בספטמבר האחרון, הכילה בערך 30 יצירות שערכן נע בין 500 ל-5,000 דולר. בין האמנים שהציגו בתערוכה מופיע גם רוברט מיקלסון, שלעתים מעביר עד 3 חודשים בעבודה על יצירה אחת. מריחואנה היא לא דבר חוקי במדינת ניו יורק למעט למטרות רפואיות מצומצמות.

 

אם לא היה לכם מושג שקבוצת האמנים הללו קיימת בכלל, אז כדאי שתציצו במגזין High Times, אשר מדגיש מדי חודש אמן זכוכית אחר. גם האתר CHAMPS trade show העוסק בתעשיית תרבות הנגד ונוגע רבות בעולמות הקנאביס, אירח לאחרונה תחרות אמנות זכוכית. הזוכה במקום הראשון השנה היה כריס הארלי, שלקח הביתה צ'ק על סך 10 אלפים דולר.

 

מכשירי עישון אמנותיים מתקדמים מזכוכית ניתן לרכוש גם באתר Functional Glass Art, שמוכר גם יחידות שמחירן יכול להגיע עד ל-7,000 דולר.

 

 

גריי מאמין שלאומנים הללו מגיעה גלריה מתקדמת שתציג את עבודותיהם. "לרוב העבודות הללו נמכרות בחנויות למוצרי עישון ואני חושב שזה פשוט לא נותן להן את הכבוד לו הן ראויות", הוא אומר. גריי היה רוצה לראות את האמנים הללו מציגים את עבודותיהם בדיוק כמו כל אומן אחר, ובנוסף הוא מוצא  שיש מקום להציג גם למי שאינו בקיא ומתעניין בעסקי המריחואנה את היצירות הללו, של פיסול פונקציונאלי בזכוכית.

 

גריי סיכם את כל זה כשאמר, "אני רוצה להיות מסוגל להתבונן בעבודות שלהם בצורה הטובה ביותר האפשרית".

 

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: