למוצרים מגרמניה יש את המוניטין הגבוה ביותר בקרב צרכנים ברחבי העולם, לפי מחקר חדש. מדד"Made In Countrey") MICI ) לשנת 2017 של חברת המחקר Statista

שפך אור על המוניטין הגלובלי של מוצרים שיוצרו ב-49 מדינות שונות (נוסף לאיחוד האירופאי). בסקר שנערך בשביל המדד בתחילת 2017, השתתפו כ-43 אלף איש מ-52 מדינות, אשר מייצגות כ-90% מהאוכלוסייה הגלובלית.

 

המוניטין הגבוה של גרמניה כיצרנית של מוצרים באיכות גבוהה לא ירד בעקבות סקנדל הפליטות של פולקסווגן, והמדינה קיבלה את הניקוד הגבוה ביותר במדד (100), תוך שהיא מביסה מדינות כמו שוויץ ושבדיה.

 

הבריטים הציגו לראשונה את התווית"Made in"  בסוף המאה ה-19, כדי להגן על הכלכלה שלהם ממוצרים מזויפים זולים שיוצרו בגרמניה. באופן אירוני, כשהגרמנים כעת יושבים בראש הסולם, בריטניה ירדה למטה למקום הרביעי בדירוג (שהוא עדיין מכובד לכל הדעות). אפילו האיחוד האירופאי, ממנו פרש לא מזמן, מקדים את האי הבריטי.

 

 

מוצרים מארה"ב נהנים מרמה סבירה של כבוד ברחבי העולם, אבל"Made in USA"  עדין מחובר למקום השמיני, יחד עם צרפת ויפן. מתוך כל המדינות שנבחנו בסקר, לסין יש את הניקוד השני הגרוע ביותר (20 נקודות), בעוד שאיראן ניצבת בתחתית (עם 27 נקודות).

לישראל יש מקום רב לשיפור בסקר. ביחד עם איראן, היא חוותה את השינוי הכי פחות חיובי בתדמית המוצרים שלה (בשיעור של -3%). ישראל ממוקמת לקראת סוף הדירוג.

 

במדד בלטו מאפייניהם של מוצרי כל מדינה. בעוד ש-49% מהנשאלים העריכו את המוצרים הגרמניים כבעלי האיכות הגבוהה ביותר ובעלי הסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות, 36% העריכו את המוצרים הסינים כבעלי תמורה טובה עבור העלות הכספית. 37% היו סבורים כי העיצוב האיטלקי הוא המצוין ביותר, ו-22% גם כי המוצרים האיטלקים הכי מיוחדים. 53% תיארו את המוצרים היפנים כמוצרים שהכי מתקדמים טכנולוגית, 21% תיארו את המוצרים השוויצרים כאותנטיים ו-22% אף חושבים שהם במקום הראשון מבחינת סמל סטטוס. 20% החמיאו לקנדים על הייצור ההוגן שלהם, ו-21% על האותנטיות.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: