לאחרונה הלכתי לשמוע להקה של חבר שלי מנגנת בבר מקומי. הם קבוצה מלוכדת שמנגנת מיקס עשיר של גרסאות כיסוי, לצד שירים מקוריים, שמתאפיינים בכתיבה חזקה מאוד ובלחנים מוצקים. אני מאמין שמרבית האנשים בחדר ההוא באותו לילה פספסו את כל זה, כי הסאונד היה גרוע. התדרים הבינוניים היו מעיין שאגה בוצית ועמומה, כשרק צלילי הבס הנמוכים ביותר, קולות הסופרן ורגעי הסולו של הגיטריסט (כשהוא ניגן אותם גבוה במיוחד) חמקו מבעד לעלטה.

 

זו בעיה נפוצה. ברים, מועדונים, תיאטראות, אולמות קונצרטים וזירות נוספות סובלים כולם מבעיות סאונד. בכל מקום מפגש כזה יש "נקודות טובות", שבהן הסאונד צלול פחות או יותר, ומיקומים אחרים שבהם הוא נע בין "לא מוצלח" ל"מזעזע". מייק אינזיגר, גיטריסט הלהקה אינקובוס, מנסה לפתור את הבעיה הזו באמצעות טכנולוגיה שהוא מכנה "MIXhalo".

 

הרעיון מאחוריMIXhalo  הוא כל כך פשוט וישיר, שזה מפתיע שאיש לא ניסה לעשות את זה קודם. הימים שבהם להקות מבוססות נאלצות להסתמך רק על המוניטורים שעל הבמה כדי לשמוע את עצמן מנגנות נגמרו ממזמן. למוזיקאים יש כיום מוניטורים בתוך האוזן, שמזינים אותם במיקס האישי שלהם ישירות מלוח התהודה של הכלי. הרעיון של אינזינגר הוא לאפשר לקהל להיכנס לשדר הזה.

 

 

MIXhalo משדרת מיקס שעוצב עבור הקהל על פני רשת אלחוטית פרטית. אתם מורידים את אפליקצייתMIXhalo, מצטרפים לרשת האלחוטית ולוחצים על"Play" . זה הכל. סאונד ישיר אליכם, באיכות גבוהה, במהלך ההופעה החיה.

 

לשדר ישירות מלוח התהודה אל האוזן שלכם נשמע כמו דבר פשוט על הנייר, אבל האם זה באמת עובד במציאות? ככל הנראה התשובה היא כן. אינזינגר הדגים את ביצועיה שלMIXhalo  במהלך הופעה חיה של אינקובוס באירועDisrupt NY 2017  של האתרTechCrunch  בחודש שעבר. גםTechCrunch  וגם בלוג הטכנולוגיה Engadget  דיווחו שהניסוי עבד בצורה חלקה.

 

שיהוי הוא משוכה משמעותית שיש להתגבר עליה על מנת שמערכת כמוMIXhalo  תעבוד כשורה, משום שפער בין מה שאתם רואים לבין מה שתשמעו יגרע מכל חוויית ההופעה החיה. הדיווחים מהאירוע בניו יורק מעידים על כך ששיהוי לא היווה בעיה כלל וכלל.

נכון לעכשיו אפליקצייתMIXhalo  עובדת רק באמצעות תוכנת ההפעלהiOS  של אפל, וגרסה לאנדרואיד נמצאת כרגע בפיתוח. המערכת גם דורשת חיבור אוזניות חוטי, משום שחיבור אלחוטי הוא עדיין איטי מדי.

 

אינקובוס ינסו את המערכת במהלך סיבוב הופעות הקיץ שלהם, והתכנית של אינזינגר היא להרחיב משמעותית את הנגישות שלה במהלך הסתיו הקרוב.

 

בשיחה עם אתרTechCrunch  אמר אינזינגר שמטרתו הסופית היא לשים את MIXhalo "בידיים של האנשים" לפני שהוא יתמקד באיך לעשות מזה כסף. זה יבשר טובות עבור להקות מקומיות כמו של החבר שלי, שלא נהנות מהיתרון שמספק טכנאי סאונד מקצועי שמחבר את החלטורות שלהן, וגם אין להן די כסף כדי להרשות לעצמן להשתמש בטכנולוגיה יקרה.

 

ל-MIXhalo יש את הפוטנציאל לחולל מהפכה בחוויית המוזיקה החיה. יתכן שבפעם הראשונה תוכלו באמת להאזין למה שהלהקה האהובה עליכם מנגנת כשאתם רואים אותה מופיעה. אם זו תהיה חוויה טוב או לא, זה כבר תלוי בלהקה.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: