"עברתי לכאן בגיל 15, אני עדיין זוכרת איך זה הרגיש ללכת לאודישן אחד אחרי השני", אמה סטון אמרה רגעים אחרי קבלת פרס האוסקר, על הדמיון בינה לבין הדמות אותה היא גילמה על המסך. תקופת האודישנים המייאשת השתלמה: תפקידה של סטון בלה לה לנד היה הגדול ביותר עד כה, ומציב אותה בראש רשימת השחקניות הרווחיות עם 26 מיליון דולר.

 

סטון עקפה את ג'ניפר אניסטון (עם 25.5 מיליון דולר), שממשיכה לככב ברשימה גם עשור לאחר ירידת הסדרה חברים מהמסך, עם תפקידים קבועים בסרטים כמו The Yellow Birds  (שלא הגיע לארץ). עיקר הכנסתה של אניסטון (48) מתפקידה כפרזנטורית חברת התעופהEmirates airlines ,Smartwater  ו.Aveeno- לרשימת הכנסותיה נכנסת גם העסקה למכירת קו מוצרי טיפוח השיער שלה, Living Proof, לקונצרן יוניליבר.

 

 

ג'ניפר לורנס, שהייתה בשנים שעברו בראש הרשימה, הגיעה השנה למקום השלישי, עם 24 מיליון דולר, מעט יותר מחצי מהסכום שהרוויחה בשנה שעברה. הכנסותיה של לורנס התכווצו לאחר סיום סדרת סרטי משחקי הרעב הרווחיים. משכורתה השנתית מורכבת מהשתתפותה בסרטים אמא ו,Red Sparrow- והקמפיינים הרבים שלה עם חברת דיור.
מתחתיה סוגרות את החמישייה הפותחת מליסה מקארטי (18 מיליון דולר) ומילה קוניס (15.5 מיליון דולר).

 

אמה ווטסון הבריטית נכנסת לראשונה לרשימה בעקבות השתתפותה בסרט היפה והחיה, שהרוויח 1.26 מיליארד דולר. על אף שסרטה השני השנה המעגל, נכשל בקופות, סך ההכנסות שלה השנה עומד על 14 מיליון דולר.

 

"כל מי שגדל על הארי פוטר נמשך מידית לנוכחותה של ווטסון על המסך, גם אם הפעם היא מגלמת את בל ולא את הרמיוני גריינג'ר", אומר פול דרגרבדיאן, אנליסט מדיה בכיר בחברתComScore . "כל ליהוק אחר לדמותה של בל היה הורס את הקסם".

 

 

רק שלוש שנים השנה חצו את קו ה-20 מיליון, לעומת ארבע בשנה שעברה. סך ההכנסות של השחקניות ברשימה עומד השנה על 172.5 מיליון דולר, ירידה של 16% מה-205 מיליון דולר ב-2016

ההצלחה שלהן עדיין ראויה לציון, בהתחשב בכך שנשים מהוות 28.7% בלבד מסך התפקידים על המסך הגדול הכוללים מונולוגים. התפקידים שמיועדים לנשים מעל גיל 40 מצומצמים אף יותר, אך נשים בחתך גילאים זה מהוות 60% מהרשימה

 

"מדי פעם אישה מצליחה לסדוק את תקרת הזכוכית", אמרה בראיון לוריאטי שרליז ת'רון, שנכנסה למקום השישי עם הסרט בלונדינית אטומית, אותו גם הפיקה. "אבל אנחנו לא מצליחות לייצב את המצב. ברגע שסרט בכיכובה של אישה נכשל, כל התעשייה פתאום מאבדת עניין בסיפורים של נשים".

 

הרשימה המלאה

 

1. אמה סטון (26 מיליון דולר)
2. ג'ניפר אניסטון (25.5 מיליון דולר)
3. ג'ניפר לורנס (24 מיליון דולר)
4. מליסה מקארטי (18 מיליון דולר)
5. מילה קוניס (15.5 מיליון דולר)
6. אמה ווטסון (14 מיליון דולר)
7. שרליז ת'רון (14 מיליון דולר)
8. קייט בלאנשט (12 מיליון דולר)
9. ג'וליה רוברטס (12 מיליון דולר)
10. איימי אדמס (11.5 מיליון דולר)

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: