אם קיבלתם בעבר עצות לקראת ראיון עבודה אליו הלכתם, קראתם כתבות בנושא או התייעצתם אם מומחי גיוס, סביר להניח כי שמעתם לא פעם כי אתם "חייבים לבדל את עצמם משאר המועמדים". בעולם העבודה המודרני והלחוץ פעמים רבות מתמיינים עשרות עובדים פוטנציאליים לכל משרה זמינה, והיכולת לבלוט מעל כולם במהלך ראיון העבודה עשויה להיות קריטית לסיכויי ההצלחה שלכם להתקבל לתפקיד בסופו של דבר.

 

אך מסתבר כי כמה מאותם עובדים פוטנציאליים לקחו את העצה הזו צעד אחד רחוק מדי. בסקר ענק שנערך לאחרונה בארה"ב, נשאלו למעלה מ-2,000 מומחי גיוס ומנהלי כוח אדם ממגוון חברות אודות ראיונות העבודה הזכורים להם ביותר, כשאחת השאלות הפתוחות בסוף השאלון התייחסה ל"מעשה המוזר ביותר שזכור לך מהראיונות אשר קיימת". והמגייסים השונים, נתקלו, מסתבר, בלא מעט מעשים מוזרים - אך זכורים במיוחד.

 

קיבל שובר שי לארוחה ממועמד לעבודה. צילום: shutterstock

 

כך, למשל, מגייס אחד נזכר כי לאחר סיום יום העבודה, כשיצא לארוחת ערב במסעדה, אחד המועמדים עקב אחריו - ודאג לשלם את החשבון עבור הארוחה. מגייס אחר קיבל ממועמד שובר שי לארוחה במסעדה האהובה עליו, ואחר דאג לשלוח למשרדו של המגייס עוגת קצפת ענקית, עליה הופיע הכיתוב "ברכותיי, (שמו של המועמד) בדיוק קיבל את העבודה!".

 

אך לא רק אוכל ומסעדות הופיעו ברשימת המעשים המוזרים הזכורים למגייסים ולמנהלי כוח אדם. מנהל אחר נזכר דווקא במועמד אשר עוד בטרם הגיע לשלב הריאיון האישי, דאג לשרוף את קצוות הנייר עליו הודפסו קורות החיים שלו (בכדי להדגיש כמה הוא "שרוף" על העבודה). מסתבר כי "טיפול" בקורות החיים הפך פופולרי מאוד, ומגייס אחר נזכר במועמד אשר עטף את קורות חייו בעטיפת מתנה עם סרט.

 

והיו גם מועמדים שהחליטו להתנהג באופן מוזר במיוחד - הכל בשביל שיזכרו אותם. מועמד אחד נשכב על השטיח בסוף הריאיון, וביקש מהמגייס לצלם אותו עם סמל החברה. מועמד אחר הגיע לראיון עם שק מלא בצעצועים, ושלף צעצוע אחר צעצוע בהתאם לנושא השיחה (כך, למשל, הוא שלף קובייה הונגרית כשדיבר על יכולתו לפתור בעיות, כדורגל קטן כשדיבר על יכולות קבוצתיות וכו').

 

מועמד הגיע לראיון עם שק מלא צעצועים. צילום: shutterstock

 

עצה נוספת בה לבטח נתקלתם היא ללמוד על החברה בה אתם מתמיינים, על המוצר, על התפקיד ואפילו על האדם אשר מראיין אתכם. אחד מאותם מנהלים אכן זוכר מועמד אשר הגיע וניסה להרשימו כששלף שורת פרטים ארוכה על החברה ועל הקריירה שלו עצמו, אך לצערו של המועמד, הפרטים ("כולם!", לפי המגייס) היו פשוט שגויים. מועמד אחר (וחצוף במיוחד לדברי המראיין) דאג לקבל שיחת טלפון במהלך הריאיון - וענה לה, רק בכדי להשיב כאילו הייתה זו חברה מתחרה אשר הייתה מעוניינת בשירותיו והציעה לו יותר כסף.

 

לסיום, היה גם מועמד אחד אשר החליט לגייס את "התותחים הכבדים" למערכה - וביקש מביתו הקטנה להתקשר למגייס ולבקש כי יקבל את אביה לעבודה.

אז האם צעדים אלו השפיעו על סיכויי הקבלה של אותם מועמדים? לדבריהם של המגייסים והמנהלים השונים, גם אם מדובר בקוריוז נחמד, הרי שסיכויי הקבלה של מועמדים אלו "לא השתנה" בעקבות צעדיהם המשונים. למעשה, בנוגע למרבית המועמדים שהוזכרו פה, נראה כי הצעדים לא סייעו להם כלל - והמגייסים זוכרים בבירור כי מרביתם לא קיבלו את העבודה הנכספת בסופו של דבר.

 

אז האם כדאי גם לכם להישכב על השטיח או לענות לטלפון באמצע ראיון עבודה? כנראה שלא. אם תשמרו על רמה מקצועית גבוה, ייצוגיות, ותצליחו גם להשחיל איזו בדיחה או שתיים, מבטיחים המגייסים, הסיכוי כי יזכרו אתכם (לפחות לטווח הקצר והרלוונטי לגיוס) יעלה פלאים. אמנם לא תחרטו בזיכרונו של המגייס ולא תככבו בשאלון אנונימי בעוד מספר שנים, אבל לפחות תהיה לכם העבודה שרציתם.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

לכתבות נוספות בפורבס ישראל: