איך הם עושים את זה? משפחת פורמן, שרכשה את המסעדה מילדיו של פיטר לוגר בשנות החמישים, הם קצבים מבטן ומלידה. דווקא הנשים ממשפחת פורמן הן המובילות את העסק. ג'ודי פורמן, אמה ודודתה – קצביות המקום - דואגות לאספקה שוטפת של בשר באיכות מעולה ומפקחות על היישון שלו. הסוד הוא בהקפדה בלתי מתפשרת על איכות הבשר.

 

עוד בOnlife:

 

 

כשתכננתי חופשה בניו יורק במהלך חג הפסח היה לי ברור שאני לא מוותר על ארוחת ערב אצל פיטר לוגר. הזמנתי מקום חודש מראש (כן, אין ברירה, המקום מלא עד אפס מקום בכל יום) לסניף המסעדה שנמצא בברוקלין (יש עוד סניף בגרייט נק, לונג איילנד). המסעדה ממוקמת מתחת לגשר וויליאמסבורג, מקום שבו לא הרגשנו, אשתי ואני, בנוח להסתובב בלילה. הכניסה למקום וגם המסעדה עצמה משדרות פשטות. העיצוב לא גונב את ההצגה מהכוכב האמיתי - הבשר. כשהגיע הסטייק לשולחן שכחנו הכל: חווית הסטייק הכי טוב בעולם היתה שווה את הנסיעה.

כמנת פתיחה, חלקנו את סלט העגבניות והבצל עם הרוטב המפורסם של פיטר לוגר. זו מנה לשניים, שלכאורה אין בה הרבה - עגבניות ובצל - אבל הרוטב המיוחד עושה את ההבדל. הרוטב העשיר בצבע חום, בעל טעם פיקנטי, ויש בו חזרת ועוד מרכיבים של רוטב סטייק מסורתי. המתכון נשמר בקנאות והמסעדה מציעה לסועדים לרכוש את הרוטב גם הביתה.

 

כמנה עיקרית, חלקנו נתח של טיבון (סינטה ופילה עם העצם) במשקל של כחצי קילו לאחר ההכנה. בשר ורדרד שמכינים אותו במחבת עם חמאה, מלח ופלפל, במידת עשייה מדיום. המלצר הביא את הסטייק לשולחן בתוך המחבת הלוהטת ופרס אותו לנגד עינינו. כל שנותר לנו זה להתענג על הטעם, המרקם ואיכות הבשר. תפוחי האדמה שהוקפצו בחמאה, שום ופטרוזיליה היוו תוספת נהדרת לסטייק החמאתי הנפלא.

 

לקינוח, אם עדיין יהיה לכם מקום אחרי הארוחה, אני ממליץ על פרוסת עוגת גבינה עשירה בטעמים או על גלידה ופאדג' חם "holy cow". קינוחים אמריקאיים מסורתיים שנעשים במקום באופן מושלם. סיום מתוק לארוחה נהדרת.

 

העסקיות הקבועות שמציע המקום, בין השעות 11:45 ל- 15:00, משתנות לפי היום בשבוע בו תרצו לסעוד, וניתן לראותן בתפריט המסעדה. ארוחת הערב עלתה כ-90 דולר והייתה שווה כל סנט.

כשעברתי על רשימת היינות שבתפריט, הופתעתי לגלות שגם ישראל (קברנה סוביניון של ירדן 2007) מופיעה בתפריט היינות המצומצם של המסעדה. הפתעה נעימה.

 

בתיאבון,

שף אמיר מרקוביץ, איטלקיה בתחנה

 

Peter Luger Steakhouse

Broadway 178

Brooklyn, N.Y. 11211

להזמנות: 

718-381-7400