1. הוא בעצם שכן שלנו. הוא נולד במצרים לפני 51 שנה והיגר עם הוריו בגיל צעיר לקנדה שם למד והתחנך. את לימודי העיצוב שלו – במגמת עיצוב תעשייתי – עשה באוטווה, קנדה והשלים באיטליה.

 

הבקבוק שמשמאל זיכה את ראשיד בפרס אדיסון.
 

2. הוא עיצב למעלה מ-3,000 מוצרים שונים, בתחומים מגוונים מעיצוב פנים – מסעדות, מלונות ודירות, דרך עיצוב מוצר – אופניים, רהיטים, גאדג'טים, מאווררים ועוד ועוד ועד לעיצוב אופנה – אקססוריז עבור "קנזו". מה שהפך אותו לפי המגזין האמריקאי החשוב "טיים" ל:"מעצב התעשייתי המפורסם ביותר באמריקה".

 

ראשיד עם אישתו איבאנה

 

 מסעדתMGM City Center בלאס וגאס.
 

3. מעל ל-300 פרסים. למרות גילו הצעיר (יחסית) הוא זכה בלמעלה מ-300 פרסים על עבודותיו. הפרס הראשון הוענק לו בשנת 1985 עבור עיצוב ספת העכביש המפורסמת והאחרון על בקבוק מים בצורת בועה.

 

פריטים בעיצובו של ראשיד, כמו עמדת די ג'י

 

4. לא רק לעשירים מגיע. הוא מאמין ב"עיצוב דמוקרטי" ולכן, בנוסף לעיצוב עבור מותגי על כמו "מאק", "איסי מיאקי", "אלסי" ו"פראדה" הוא עיצב לא מעט מוצרים שנמכרו במחירים שווים לכל נפש. אחד המפורסמים שבהם הוא פח ניירות שנקרא "גרבו" שנמכר עבור 10 דולרים ליחידה ונחשב לאחד מפריטי המעצבים הנמכרים בעולם עם מכירות של למעלה מ-2 מיליון יחידות.

עיצוב לכולם. עטים בעיצוב קארים ראשיד.

5. הכל נשאר במשפחה. ראשיד נשוי לאיבאנה שהיא הנדסאית כימיה ממוצא סרבי ואח להאני שהוא אדריכל שעומד בראש משרד פרטי בניו יורק.

 

לישון עם מעצבים. חדר מלון גרמני בעיצוב ראשיד

מסעדת סוויטץ' בדובאי

6. מה סוד ההצלחה? ראשיד מצהיר שהוא לעולם לא יוצא לחופשה והוא מקפיד לעבוד גם בטיסות ארוכות, וגם בבית הנופש שלו באפ-סטייט ניו יורק.

אקססוריז בעיצוב ראשיד

7. והיו גם כשלונות. המכונית שעיצב עבור טויטה והטלפונים הניידים שעיצב עבור וודאפון ופוגיצו נחשבים לכשלונות מסחריים מהדהדים, אך ראשיד מאמין כי הסיבה לכשלון נעוצה בכך שהם "הקדימו את זמנם".

 

גם בקבוקי משקה צריך לדעת לעצב

8. הוא מקפיד להסתכל קדימה. בראיונות איתו מקפיד ראשיד להצהיר כי הוא אינו מושפע מאף תקופת היסטורית וכי הוא בז לאלה שעושים כך. הסיבה, בעיניו מדובר בהפיכה של מעשה העיצוב למעשה של קישוט.
 

לא עומד במקום לדקה. פריטי אופנה בעיצוב ראשיד

9. הוא מקפיד להדגיש את ההבדל בין מעצב לסטייליסט. בכל ראיון עם ראשיד ובמניפסט שהוא מפרסם באתר האינטרנט שלו מקפיד ראשיד להדגיש את החשיבות שהוא נותן לעיצוב ועל ההבדל בין עבודתו של המעצב לעבודתו של הסטייליסט. לפי ראשיד, מי שמעוניין להיקרא מעצב תמיד יבקש את החדש ואת המאתגר טכנולוגית, לא יישען על העבר וישאף לחדש ולעניין.

מועדון לילה, ניו יורק. גם בחושך רואים שזה קארים ראשיד.

10. ורוד זה לא רק צבע. הוא לעולם לובש ורוד או לבן ומקפיד על משקפי ראייה בעלות משקפיים עבות והוא נוהג לעטר את גופו בקעקועים שמזכירים לו את הערים בעולם בהן ביקר. פלטת הצבעים הזו משתקפת גם בעבודותיו הרבות, בדירתו הניו יורקית ואפילו באתר האינטרנט שלו.