חמשת הטיבטים

הכי טוב להתחיל את ההמלצות עם תורה פשוטה וקלה מהמזרח הרחוק, מטיבט ליתר דיוק. חמשת הטיבטים הם חמישה תרגילים גופניים פשוטים המלווים בנשימות. המתמידים מעידים ש-10 דקות תרגול ביום מעניקים מרץ, חדות, איזון ושקט. המהללים ממש קוראים לתרגילים "מעיין הנעורים" על שם ספרו של פיטר קלדר "חמשת טקסי התחדשות הנעורים", מ-1939 שחשף את התרגילים לעולם המערבי. כאן תוכלו לראות את התרגילים והמחשה:

אמצו חיית מחמד

הכוונה היא פחות לדג זהב באקווריום ויותר לחיה עם ארבע רגליים \ כנפיים \ זנב, אבל מה שעושה לכם את זה. ראשית האהבה והאחריות כלפי יצור חי התלוי בהם מוסיפה אהבה ושמחה לחיים. בנוסף, שורה של מחקרים שמערכו במשך 25 שנה מצאו שורה של יתרונות בריאותיים כמו הורדת לחץ דם גבוה, להפיג הפגת חרדה, שיפור המערכת החיסונית, הפחתת אלרגיה ואסתמה (כן, בייחוד כשמדובר בחיה פרוותית), סיוע לחולי אלצהיימר ולמבוגרים בכלל (יש אפילו מחקרים הקושרים אריכות ימים וחיות מחמד) ואפילו עזרה בהתמודדות בהשמנת יתר.

צילום: Shutterstock

עוד במדור:

אמנו את הזיכרון

פתרון תשבצים, תשחצים וסודוקו, הרכבת פאזלים, קריאת ספרים, משחקי זיכרון ביתיים, משחק בקובייה הונגרית, שחמט ושש-בש: כל אלו מפעילים את המוח בעזרת גירויים, למעשה כמו חדר כושר למוח. ככל שתעשו זאת יותר ובשלב מוקדם יותר בחיים – כך תוכלו לדחות הפרעות זיכרון בגיל מבוגר יותר. המחקרים מראים כי מגיל 65 יש ירידה בזיכרון וביכולת הקוגניטיבית, ולפחות 10% מהאוכלוסייה בגיל זה סובלת מכך. יש אפילו מגוון קורסים זיכרון אינטרנטיים, דוגמת בריינטריין ובריינספא.

צילום: Shutterstock

טיפ מהמומחים לחמוציות

השתמשו במיץ החמוציות של אושן ספריי, המכיל 1,100 חמוציות בכל בקבוק ועשיר בנוגדי חמצון וערכים תזונתיים גבוהים.

 

שתו נקטר חמוציות

חמוציות הן פירות יער אדומים סגולים הגדלים בתנאים מיוחדים בצפון אמריקה. אולי בגלל התנאים הלא כל כך קלים הם עשירים במיוחד ברכיבים צמחיים שהינם הן נוגדי חמצון והן בעלי יכולת הגנה בפני הידבקות מחיידקים ווירוסים. מה שיפה שמה שמגן על החמוציות עושה עבודה כזו גם בגוף שלנו.

שתייה של נקטר חמוציות מאילו העשירות ביותר הגדלות בצפון אמריקה בשדות חקלאים מומחים נמצאה כבעלת הגנה הן בפני זיהומים שונים והן בפני נזקים הקשורים בסיכון למחלות שונות.

אז שתו כוס ביום וזכרו לפעמים כאשר הכי קשה לנו אנחנו מתחזקים ומפתחים כוחות מיוחדים להתמודד ממש כמו החמוציות , והכוח להתגבר הא כיף גדול.

צילום: Shutterstock

תאכלו שוקולד מריר (במידה)

שוקולד מריר איכותי, העשיר בלפחות 70% מוצקי קקאו, מעלה את רמת הסרוטונין במהירות וגם נוגד חמצון חזק, מה שמסייע למערכת החיסונית. צריכת שוקולד מריר מקושרת בעקביות בשורה של מחקרים עם יתרונות לבריאות הלב, כולל הפחתת לחץ דם ודלקת, ועם שיפור רמות הכולסטרול בדם. קקאו, הרכיב הלא שומני הנמצא בפולים, עשיר בנוגדי חמצון ובפוליפנולים, בדומה לאלו המצויים במיץ חמוציות, להם יש השפעה חיובית על מחלות לב וכלי דם. המינון המומלץ הוא עד ארבע קוביות שוקולד מריר ביום, אבל גם אחת או שתיים יעשו את העבודה.

צילום: Shutterstock

לכו לים

אומרים שאנשים שגרים ליד הים מפסיקים לשמוע את הגלים, או במילים אחרות – לא מעריכים את מה שיש להם כמובן מאליו. אז אנחנו לא נמליץ לעבור לגור ליד הים (כי זה יקר וזה הורס את הרהיטים והחפצים בבית), אבל כן נמליץ לכם להגיע לים בכל הזדמנות. ראשית, בגלל האוויר: המלח באוויר הים עושה פלאים לגוף ולמערכת הנשימה, ממש כמו אינהלציית מי מלח. שנית, השהייה במים מרגיעה, מחטאת פצעים וחתכים (בשל ריכוז המלח) ותורמת לכושר: גם אם אתם לא שוחים בים, עצם השכשוך בתנאים של התנגדות המים מחזקת את השרירים ושורפת קלוריות. שלישית, לרחש הגלים יש יכולת מרגיעה ואפילו מדיטטיבית. ורביעית, הליכה יחפים על החול הרך מסייעת ליציבה, לבעיות גב ולשאר כאבי שלד ושרירים. רק אל תשכחו למרוח קרם הגנה ולהיזהר ממדוזות.

צילום: Shutterstock

עשו סקס

מחקרים הבוחנים את הקשר בין סקס לבין בריאות מראים כי בעת מגע מיני (מלא או חלקי ביותר) מופרש ההורמון אוקסיטוצין, המכונה "הורמון האהבה" – עד פי חמישה יותר מהרגיל. הוא זה שאחראי לתחושה האופורית המופיעה אחרי הסקס ולעובדה שישנים מצוין אחרי כן. במהלך סקס ואחריו משתחררים בגוף אנדורפינים – הורמונים משככי כאבים טבעיים המקלים על כאבים פיזיים ואפילו כאבי PMS הקודמים לווסת. (אז תיזהרו מלהשתמש בכאב הראש שלכן כתירוץ). סקס הוא גם פעילות שמועילה ללב: מחקרים עדכניים מאנגליה מוכיחים כי גברים המגיעים לשלוש אורגזמות בשבוע לפחות מפחיתים את סיכוייהם למות ממחלת לב או משבץ מוחי ב-50%. ומעבר לכל, סקס – בדגש על סקס בעל משמעות עם מישהו שאוהבים, מפחית תופעות כמו דכדוך. וידוע שהוא שורף קלוריות ומחזק שרירים. אנחנו לא רואים שום חיסרון, ואתם?


צילום: Shutterstock