צפייה ממושכת בטלוויזיה עשויה להרוג אתכם, כך עולה ממחקר חדש.

 

השעות של חוסר פעילות הנדרשות לצפייה בסדרת טלוויזיה מעלים את הסיכון למות מקריש דם בריאות. עבור כל שעתיים של צפייה נוספת טלוויזיה נוספת צופה ליום, הסיכון לתסחיף ריאתי קטלני גדל ב -40%, כך מספרים הממצאים. לאנשים שצופים חמש שעות או יותר בתוכניות טלוויזיה כל יום יש סיכוי גבוה פי שניים למות מאשר אלה שצופים פחות מ-2.5 שעות.

 

הסיכון בפועל עשוי להיות אפילו גרוע יותר גרוע ממה שהממצאים מראים, בגלל מספר מקרי המוות כתוצאה מתסחיף ריאות. הסכנה רק צפויה להתעצם כי יותר ויותר אנשים צופים בבינג' ונראה שמדובר בתופעה של ממש.

 

בינג'

 

המחקר הוביל את המדענים להזהיר מפני הרגלים כאלה: אל תשבו על הטוסיק ותצפו בסדרות חצי מהיממה כי זה באמת מסכן את בריאותכם.  

 

המחקר החדש, שנערך ביפן, בדק את הרגלי הצפייה בטלוויזיה של למעלה מ -86,000 אנשים ולמד אותם לאורך זמן, הרבה זמן: החוקרים החלו לעקוב אחר אנשים בגילאים 40-79 בין השנים 1988 ו -1990, והמשיכו עם המעקב הזה במשך תקופה של 19 שנה.

בסך הכל, נרשמו 59 מקרי מוות כתוצאה מתסחיף ריאתי. מדובר במצב מסוכן שיכול להחמיר כשאין תזוזה. לעתים קרובות יתחיל התסחיף עם קריש במקומות אחרים בגוף וינוע לכיוון הריאות, משם הדרך למוות קצרה מאוד. למעלה מרבע מהסובלים מהמחלה עשויים למות אם לא יקבלו טיפול. בגרך כלל מדובר במוות פתאומי.

 

"תסחיף ריאתי מתרחש בקצב נמוך יחסית ביפן מאשר במדינות המערב, אך הוא עשוי להיות במגמת עלייה," אמר החוקר הראשי פרופ' הירויאסו איזו מאוניברסיטת אוסקה. "העם היפני מתחיל לאמץ יותר ויותר אורח חיים בלתי פעיל בדומה לאוכלוסייה בעולם המערבי, מה ששם אות בסיכון מוגבר".

 

המדענים בחנו גם גורמים שונים אחרים שעלולים לסבך את המצב, כולל רמות מסוימות של השמנת יתר, סוכרת, עישון ולחץ דם גבוה. הם מצאו כי הסמן העיקרי השני של תסחיף ריאתי, לאחר מספר שעות הצפייה בטלוויזיה, הוא השמנה.

 

בינג'

 

החוקרים הביעו דאגה נוכחת הסכנה הנשקפת מצפיית בינג'. "כיום, עם אפשרויות הצפייה הרבות שהוליד האינטרנט, המונח 'צפיית בינג' המתאר צפייה בפרקים רבים של סדרות טלוויזיה בבת אחת הפך לפופולרי," אמר פרופ' איזו. "הפופולריות הזו משקפת הרגל גרוע שגדל במהירות עצומה. אנשים המרבים בצפייה ממושכת בטלוויזיה צריכים להתנהג כאילו הם על מטוס: אחרי כל שעה בערך הם חייבים לקום, להתמתח, להסתובב, או לחילופין בזמן הצפייה למתוח ולהרפות את שרירי הרגליים במשך חמש דקות לפחות על כל שעת צפייה", הוא אומר.

 

המחקר בוצע עוד לפני שהמחשבים הניידים והסטרימינג הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. לדברי החוקרים, ישנם מחקרים רבים נוספים וחשובים לעשות על מנת להבין האם ועד כמה הטכנולוגיות אלה מהוות סכנה לבריאות.