חודש אוקטובר הוא חודש המודעות לסרטן השד, ומשום מה, הנושא תמיד חייב לעורר איזו שהיא תגובה שחוצה את הדיון הרפואי. הפעם מדובר ביוזמה לא צפויה: אתר פורנו בשם Pornhub הכריז כי הוא יתרום חלק מהכנסותיו במהלך חודש אוקטובר לארגון סוזן ג. קומן למציאת תרופה למחלת סרטן השד.

 

עוד ב Onlife:

 

 

תרומה מחפשת מי שיקבל אותה

האתר התחייב לתרום סנט על כל שלושים צפיות באחד מהסרטונים הקשורים לחזה, ספציפית לסרטונים הנמצאים בקטגוריות "חזה גדול" ו"חזה קטן". אלא שבקרן סוזן ג. קומן העדיפו לוותר על התרומה. "ארגון סוזן ג. קומן למציאת תרופה אינו שותף של Pornub.com", הודיע דובר הארגון. "אנחנו לא נקבל תרומות מהארגון הזה, וביקשנו מהם להפסיק להשתמש בשם שלנו".

 

אתר הפורנו, מצדו, הכריז כי "למרבה הצער, שינינו את כתובת היעד לתרומה", וקרא לארגונים אחרים העוסקים בנושא להציע את עצמם ולקבל את הכסף שגויס. יש לזכור שלא מדובר בסכום מאד גבוה, בסופו של דבר. עשרות מיליוני צפיות יצליחו לתרגם את עצמם לעשות אלפי דולרים. ארגון סוזן ג. קומן הוא ארגון סרטן השד הגדול ביותר בארה"ב, וגם הממומן ביותר. ובכל מקרה, בכל הנוגע למחקר רפואי, מדובר בסכום שהוא באמת לא נורא משמעותי.

 

הצילו את הציצים. צילום מסך של אתר Pornhub

 

דואגים לשלמותו של המוצר האהוב עליהם

ובכל זאת, למה שכל ארגון שהוא יבחר לוותר על תרומה? ובכן, כנראה שיש גבול של טעם טוב. זה לא שאתרי פורנו הם הגורם לסרטן השד, זה לא שארגון מגדלי הבקר תורם כסף לאתר של גארי יורופסקי. אבל בואו נסכים עם העובדה שבריאותן הפיזית או הנפשית של נשים לא ממש עומדת בראש מעייניהם של אנשי תעשיית הפורנו, תעשייה שמנצלת נשים ובאופן כללי – לא בדיוק מהווה סמל לבריאות.

 

אבל מעבר לכך, אחד הדברים שהכי מכעיסים ביוזמה הזאת, הוא הניצול הציני של מחלה קשה ומסוכנת כדי להמשיך ולעודד עוד ניצול ציני. אנשי הפורנו לא דואגים לבריאות האישה או לשלומה, הם דואגים לשלמותו של אחד המוצרים האהובים עליהם. האישה שמחוברת למוצר הנמכר הזה פחות חשובה, מה שחשוב הוא לשמור על החזה הנשי שלם, כדי שיוכלו להמשיך ולצרוך אותו. סרטן? הצחקתם אותם. השד, זאת המילה החשובה בצירוף המילים "סרטן השד". אם יש כאן ציצים – הם בפנים. ואין מיומנים מהם בלהרוויח עוד כמה כניסות ועוד כמה דולרים מכל מה שקשור אליהם.

 

ואם היה לכם ספק, תמיד תוכלו לעיין בהודעה ששחררו אנשי Pornhub לעיתונות, ולקבל תמונה על הרגישות הרבה לנשים וגופן: "זה לא משנה אם אתם אוהבים ציצים קטנטנים, הגודל המושלם של מלוא החופן, שקיות הנאה בגודל ג'מבו או פנקייקים מתנופפים נמוך, מה שחשוב הוא שהמחווה האדיבה והלא-אנוכית שלכם תעזור לאחיות שלנו למצוא תרופה". מעניין איך המילה "אחיות" בסוף התיאור העדין הזה לא גרמה לרוב הגברים לסגת.