הכ

הכותרת הבאה בוודאי תקפיץ כמה מידידי הטובים למהר ולבטל את המנוי למכון הכושר ומיד לאחר מכן, לצאת לבר הקרוב. אבל כמו כל בשורה שנשמעת טובה מידי בכדי להיות אמתית – גם כאן כנראה כדאי לקרוא עד הסוף.
חוקרים קנדיים גילו כי כוס יין אדום היא בעלת אותה תועלת עבור שרירי הגוף, שתיגרם לאחר שעה של אימון כושר! 
 

 

-כתבה פרסומית-

למי בכלל יש זמן להתאמן!?

מיטל נבון, בת 30 מת"א, חברה בקבוצת הנסייניות של און לייף, נעה על הציר שבין עבודה-לימודים-חיי חברה. זה לא שאין לה זמן להתאמן, אלא שהיא בקושי מצליחה לחטוף משהו לאכול בין הפגישות. היכנסו לקרוא פרק מיומנה של אישה מודרנית

 

 

 
עד היום ידענו כי הרסברטרול (resveratrol), אנטיאוקסידנט, מסייע לשמירה על בריאות הלב, עשוי להפחית את הסיכון לקטרקט, לשפר את הזיכרון ואפילו להקטין את הסיכוי לסרטן. ועכשיו גילו החוקרים לשמחתם של חובבי היין בעולם כולו תכונות בריאותיות נוספות. בניסויי המעבדה של ג'ייסון דייק וצוותו אשר באוניברסיטת אלברטה שבקנדה גילו כי מינון גבוה של רסברטרול, ייצר בשרירים תוצאות דומות לאלו הנובעות מאימוני סיבולת ולכן הוביל לשיפור הביצועים הפיזיים, תפקודי הלב וחוזק השרירים. בעקבות תוצאות אלו הניחו החוקרים כי בעתיד יוכלו לייצר גלולה אשר תאפשר שיפור ביצועים גופניים ללא אימון גופני. 
 
 
רגע לפני שאתם מאפסנים לנצח את נעלי הריצה, תרצו בוודאי לדעת כי דייק ציין בראיון שנערך עמו, שהיתרון של גלולת הפלא הזו יהיה בעיקר עבור אנשים עם מגבלות פיזיות אשר אינם יכולים לעסוק בפעילות גופנית. לדבריו, האנטיאוקסידנט הזה, עשוי לחקות את התוצאות של פעילות גופנית על השרירים או למקסם את תוצאות האימון המועט שהם כן מסוגלים לעשות. 
 
תירוץ להפסיק להתאמן ו"לרדת" על בקבוק יין אדום שלם?
לא ממש. כדאי לזכור, שעדיין מדובר על משקה מרובה בקלוריות ושהיתרונות שדיברנו עליהם רלוונטיים רק בצריכה של כוס אחת ביום. כאשר הצריכה שלנו עולה על כוס אחת לאורך זמן – כל אותם יתרונות שציינו החוקרים, בטלים ומבוטלים ורשימת החסרונות הולכת ומתארכת.
 
עבור אלו מביננו שבורכו ביכולת לנוע, מה לעשות, עדיין אין תחליף לפעילות אמתית. גם אם יפתחו את הגלולה המדוברת שתסייע להפרשת חומרים שעוזרים לתחזוקת השרירים- עדיין יזדקק הגוף שלנו לתנועה בכדי ליהנות מכל היתרונות שהוא מפיק מפעילות גופנית שכוללים גם יכולת תנועתית משופרת, גמישות, כוח, הפרשת חומרים משפרי מצב רוח טבעיים, שיפור ביכולות ריכוז וחשיבה ועוד יתרונות רבים. 
 
אז במקום להשקיע כל כך הרבה זמן בחיפוש אחרי סיבות להפסיק להתאמן אולי עדיף להשקיע את אותה אנרגיה בחיפוש אחרי פעילות שנאהב ותעשה לנו טוב. בסופו של דבר אין באמת קיצורי דרך לתוצאות שתגרום לנו פעילות גופנית. אולי הגיע הזמן להפסיק לחפש אותם. 
 

לעמלעמוד הפייסבוק של ענת