עד לפני כמה שנים מילאו הפרסומות המעודדות עישון כל חלקה טובה במרחב. בטלוויזיה, במגזינים, על שלטי חוצות ובקולנוע הציגו שוב ושוב את החיבור שבין החיים היפים לסיגריות. ומי לא זוכר את הפרסומת הידועה של מרלבורו עם הקאובוי הגברי והמסוקס העשוי ללא חת? ובכן השמועות טוענות שהוא מת מסרטן ושסיגריות זה כבר ממש לא סמל לגבריות, הנאה, כיף או החיים היפים. הנה שלושה סרטונים, המעוררים מחשבה לכמה בעצם מגוחכים נראים המעשנים בעיני עצמם, בעיני המשפחה שלהם ובעיני הסביבה:

   

 

בסרטון הזה, של Funny antismoking commercial, אפשר לראות את המסר "העישון הורג" אבל בדרך עקיפה ומאוד מאוד משעשעת וסימבולית. מעשנים רבים מדחיקים את העובדה שעישון פוגע בבריאות. נוח להם להיתלות בסיפורים של "שכן שלי בן 95, מעשן כמו קטר ובריא כמו שור", אבל הפעם מועבר המסר שהעישון הורג, אבל לאו דווקא את המעשן... כדי לגלות את מי הוא הורג – תצטרכו לצפות.

 

      

הסרטון הזה לא ממש מצחיק, אלא אפילו מאיים, כי הוא מראה עד כמה הסיגריה היא באמת "הבוסית" של מי שמעשן. חלק מהסימנים שמעידים שאדם מכור לסיגריות הם העובדה שהוא לא יכול לשבת באירוע \ כנס \ מסעדה \ סרט בלי לצאת מדי שעה או פחות להפסקת סיגריה. הסרטון מראה בצורה ברורה וגרפית מי באמת שולט בסדר היום, כשהדמות של הסיגריה הזעירה (בדמות בריון גס רוח) היא ששולטת במעשן וממש לא להיפך כמו שמעשנים רבים היו רוצים להאמין. אם גם אתם מעשנים ומזמרים את התירוץ "אני יכול להפסיק מתי שאני רוצה" או "אני לגמרי שולט בעישון ובמינונים", כדאי שתצפו בסרטון. אם הוא מעורר בכם שמץ של מחשבה או הזדהות – הנורה האדומה כבר דלוקה והיא אפילו מהבהבת.

 

 

- פרסומי -

הפסקת עישון ב- 10 צעדים
הקליקו וקראו על הכנת הנשנושים
הבריאים, ניקוי הרכב ממאפרות, שינון המנטרות וכל השלבים בדרך לגמילה מסיגריות. לאתר אברהמסון לחצו כאן

 

 

בסרטון השלישי רואים שוב מסר בעקיפין על נזקי העישון. לא עוד הפחדה שעישון הורג או גורם לסרטן, אלו סכנות שקל להדחיק, הפעם המסר הוא שעישון עלול לגרום לאין-אונות וזה כבר איום ממשי, יום-יומי, בטח לגברים צעירים. בסרטון רואים בחור שמחכה לטרמפ לציוויליזציה באיזשהו חור שכוח-אל אי שם בארצות הברית. בחורה שחולפת על פניו ברכבה לא עוצרת, כי הרי לא ממש בטוח להעלות גברים זרים לרכב שלך. אבל אז מגיע הטוויסט בעלילה שגורם לה לעצור, לחזור אחורה ולאסוף את הבחור הזר לרכב. מה הטוויסט? תצטרכו לראות בעצמכם.

 

מה שמשותף לכל הסרטונים הללו, שבמקום להטיף כמה סיגריות מזיקות לבריאות, הם משאירים אותנו לאחר הצפייה עם חומר למחשבה - שישאר איתנו, אולי, עד לפעם הבאה שנרצה להדליק סיגריה.