כשאני חושבת על צמד המילים "אחרי לידה" אני חושבת על החלמה, הסתגלות, על לגדל אדם חדש, יצירה משלך בבית. מעולם לא חשבתי מה קורה עם הסקס והזוגיות. אולי כי זה רחוק ממני, או לפחות מרגיש ככה – ואולי כי אני חושבת לפעמים שכשאתה הופך להורה, אתה בכל מקרה מצמצם בך את החלק של בן\בת הזוג, את עצמך, ובכלל.

ליאת, 33, מספרת "אנחנו היחידים האחד של השנייה. זאת אומרת, לא שכבנו עם עוד בני זוג".

אז הייתם בתולים שניכם כשהכרתם?

"נכון, הכרנו בתיכון. זו עבודה קשה. צריך לתחזק, להשקיע, לתת מעצמך - בכל ההקשרים. גם בסקס. צריך לחדש, לגוון, לנסות דברים חדשים, חוויות חדשות... להיות עם ראש פתוח והרבה תקשורת".

אז איך זה היה באמת אחרי הלידה?

"היו לי תפרים אחרי הלידה הראשונה, והם כאבו לי מאד. התחושה הייתה מציקה, ונשארה שונה".

שונה איך?

"סוג של חוסר תחושה וקושי להגיע לאורגזמה, לקח לי זמן להכיר את הגוף שלי מחדש. הייתי צריכה לדבר הרבה על מה נעים ופחות נעים, גם פחדתי שהפתח יהיה רחב מידי".

ובאמת זה היה כך?

"לא... רק חששתי מזה, כל הזמן שאלתי אותו. לא ידעתי לומר בעצמי, כי התחושה כולה היתה שונה משהכרתי אבל הוא נתן הרגשת ביטחון והיה סבלני".

לקח לי זמן להכיר את הגוף שלי מחדש. צילום: shutterstock

לקח לי זמן להכיר את הגוף שלי מחדש. צילום: shutterstock

זה נשמע מפחיד, שהגוף אליו התרגלת כל השנים משתנה. חשבת שלא תוכלי ליהנות שוב?

"כן. תמיד הייתי אומרת לו "זהו. נגמרו הימים שנהניתי מסקס", פחדתי שלא אהיה מסופקת, שאהיה מתוסכלת וכועסת ושלא יהיה לי חשק לסקס בכלל אבל זה ניסוי וטעייה, וצריך המון המון סבלנות.

הוא נהג לרדת לי הרבה ולשאול תוך כדי אם אני נהנית, אם נעים לי. בהתחלה לא הצלחתי לגמור וביקשתי ממנו להפסיק, אבל הוא לא וויתר. בכל הזדמנות שהיינו ביחד הוא ניסה שוב. לקח לי בערך שלושה חודשים אחרי הלידה להצליח להגיע לאורגזמה.

אחרי הלידה האחרונה הסקס השתפר פלאים. גילינו שדווקא בעקבות הלידות וכל שינויי הגוף שלי אנחנו יותר פתוחים וקרובים לדבר על הכל, בעיקר על סקס, ולנסות דברים חדשים".

למה דווקא אז זה קרה, לדעתך?

"כי עברתי שינוי משמעותי בתקופת ההיריון וקצת אחריו. סוג של בגרות נפשית ויכולת הסתכלות פנימה, בשלות להגיד מה אני רוצה ואוהבת. למדתי להכיר את הגוף שלי הרבה יותר טוב, לקבל את עצמי לטוב ולרע, גם ברמה הפיזית, התעורר בי משהו שהיה כבוי.
הגוף שלי, עם כל השינויים שעבר - היום הרבה יותר בשל ונשי - ולמדתי לקבל אותו. כנראה שאחרי שהפכתי לאמא, והוא נכח איתי בלידה וראה הכל הבנתי שאין לי מה להתבייש".

אז בעצם את כבר לא מרגישה צורך להסתיר כדי להיות סקסית. דווקא הקבלה שלך את עצמך, גם מולו - עשתה הרבה טוב, גם לסקס שלכם. את נוכחת יותר.

"לגמרי. תמיד הייתי ביישנית בסקס, והוא יזם. הוא קרא וצפה בסרטים כדי ללמוד דברים חדשים, והיום - גם אני כזאת, ויכולה לומר שאולי קצת יותר ממנו.חשוב לי לומר שאין ממה לפחד. לידה אומנם משנה את החיים והופכת אותם, אבל לא לרעה. אם בני הזוג מסתכלים על זה בצורה חיובית, וידברו - על הטוב, הרע והמכוער, הם יגיעו לעולם חדש ומדהים".

לינוי, בת 39 מספרת ש"יש איזה שלב בהריון שאת הכי חרמנית שיש, דווקא כשהבטן הכי גדולה והכי לא נוח לך, פתאום את מתחרמנת מעמודי חשמל".

ובת הזוג שלך נהנתה מזה?

"לא, היא מאד נבהלה מזה. היא היתה כמו גבר טיפוסי שמפחד לעשות משהו כדי שהם (התאומים) לא ירגישו או יפגעו. אצל סטרייטים זה איכשהו הגיוני כי יש להם זין, אבל אצלנו מדובר באצבעות, ועדיין היא מאד נלחצה מזה. אז היה קצת פחות סקס".

וזה גרם לחיכוכים?

"לא, ואצל לסביות אין את הקלישאה שהגבר רוצה כל הזמן ולאישה תמיד כואב הראש. אין מישהו שדוחף ולוחץ. זה מצחיק, הרבה פעמים אני יכולה לבוא ולהגיד לה שאני רוצה, שעבר מלא זמן, והיא תגיב בחיוב, אבל אז אגיד שאין לי כוח. הרצון קיים אבל האנרגיה לזה היא פחותה. יש דיאלוג בנושא כל הזמן. אני חושבת שבאופן כללי בין נשים יש הרבה דיאלוגים, אבל אצלנו בפרט. אחת עם השנייה וכל אחת עם עצמה.

יש גם איזה קטע עם דימוי גוף, את יודעת - בעיקר עם תאומים - את נהיית ענקית. היו את המקומות שהזדקקתי לחיזוק, והיא תמיד מילאה את זה.

 

הו בוי: הנשים שנמשכות לגברים צעירים

"הגברים הצעירים חתיכים יותר, הכל אצלם שרירי ומתוח ויש להם כוח לעשות סקס כל הלילה, הם מחזיקים שעות!". נופר שדה שוחחה עם 3 נשים שנמשכות מאוד לגברים צעירים

לכתבה המלאה

 

אחרי הלידה בכלל לא היה דיבור על זה, הסקס לא עניין אף אחת. אנחנו צריכות להתמודד עם תינוקות קטנים כשאין לנו מושג מהחיים שלנו. תוך חודש- חודשיים זה חוזר. אבל גם, בהתחלה הם היו בחדר שלנו, אז לא. זה יותר עניין שלה – לי פחות אכפת לצלק אותם (צוחקת). בגילאים מאוחרים יותר יש את הפחד שהם יתעוררו ויגיעו לחדר, ואיפשהו בין לבין יותר קל. אבל פחדנו לעשות יותר מידיי רעש, שוב, אני אומרת פחדנו אבל זו היא שפחדה, אני פחות".

נשמע שהתאוששת מהר מהלידה

"כן, כל מיניי דברים קרו לי נורא מהר, אחרי יום כבר הייתי על הרגליים, אחרי חודשיים רציתי עוד ילדים, כל מיני דברים כאלה. אבל התדירות של הסקס לא היתה גדולה. שתינו מאד רוצות אבל זה לא קורה. לפעמים אחרי יום שלם עם הילדים ועבודה אנחנו רק רוצות להתקלח, אולי לראות איזה ריאליטי מפגר, ואז כבר 22:30 בלילה ואת גמורה ועייפה. את חושבת על זה כמו איזו מטלה באיזשהו אופן אבל החשק המיני לא הלך לשום מקום, הוא קיים. אנחנו מאוננות לבד, למשל".

אבל סקס זה גם דרך להתקרב, לא רק לסיפוק מיני

"ברור. תמיד אחרי אנחנו אומרות "זה כזה מעולה, חייבות לעשות את זה יותר, זה כזה לא סיפור" ואנחנו הכי מרוצות מעצמנו, אבל זה חוזר לאותו מצב".

וזה לא גורם לריחוק?

"אם יש בסיס טוב של חברות, הבנה והכלה, אז כל השאר מסתדר. יש תקופות פחות טובות ויותר טובות, זה ברור וזה משהו שאנחנו לוקחות בחשבון, ויודעות שצריך לעבוד עליו, אבל בגדול אנחנו מאד מרוצות מהמקום שלנו. הילדים שלנו כל הזמן רואים חיבה ואהבה. תדירות נמוכה של סקס זה לא הדבר הכי נורא בעולם. פעם חשבתי שזה נוראי, אבל אז את מדברת עם חברה אחת או שתיים, ואת מגלה שזה אותו דבר אצל כולם, ולא תמיד יש בסיס ראוי ליחסים שמאפשר לדבר על זה – אז המצב שלנו עוד טוב. אבל כמובן שהיינו שמחות לעשות סקס מהבוקר עד הלילה. ולזכות בלוטו..."

תדירות נמוכה של סקס זה לא הדבר הכי נורא בעולם. צילום: shutterstock

תדירות נמוכה של סקס זה לא הדבר הכי נורא בעולם. צילום: shutterstock

במהלך חיפוש המרואיינים לכתבה הזו פנו אליי הרבה נשים, אבל לא פנה אפילו גבר אחד. תהיתי למה זה כך ומה זה בעצם אומר. בסופו של דבר הגיע שניר, בן 42 וניחש ש"זה ככל הנראה לא נושא כל כך כייפי לדבר עליו".

זה לא מספיק סקסי.

"בהרבה דברים שקשורים לסקס הדעה שלי לא מייצגת, אבל יכול להיות שלרוב האנשים היתה בעיה עם סקס אחרי לידה".

איזו בעיה?

"מה שאני יכול לחשוב עליו הוא קודם כל העניין הפיזי - יש הפרשות ודימומים, לפחות בתקופה הראשונה. לי אין בעיה לקיים סקס אוראלי בזמן מחזור, אז אני לא מייצג, אבל בטח יש מי שפחות מעוניין בכך. הדבר השני הוא הרבה יותר משמעותי - ההיריון, הלידה והתקופה שאחרי שאחריה עושים שימוש אחר באיברי המין. אם הגבר נכח בלידה הוא ראה פאקינג תינוק יצא מהכוס! קשה לו אח"כ לרדת לה שם או לחדור אליה".

בתיאוריה כולם יודעים שיוצא משם תינוק ושעם שדיים גם מניקים

"נכון, אבל אני אתן לך דוגמא משלי. אין לי בעיה עם הפרשות גוף, ואפילו להיפך – יש דברים שמאד מושכים אותי בדבר הזה אבל כן הייתה לי בעיה עם יניקת חלב מהשד. כשאני מוצא את זה בפורנו זה מאד מגרה, לראות מישהי שווה שמוציאה חלב מהחזה זה מגרה אותי. לעומת זאת, לקח לי 2 לידות וחצי כדי לטעום, וגם הטעימה הזאת לא היתה בקטע של סקס בכלל, רק לראות איך זה ולהתמודד עם משהו שהיה קשה לי לפני כן. אני יכול להבטיח לך שאם זאת לא היתה אשתי, הייתי עושה את זה מיד וזה היה כיף ומגרה. אבל זאת כן אשתי, וזאת הבת שלי שיונקת".

יותר קל להתייחס בצורה מינית לדבר הזה כשזה לא אשתך או הבת שלך?

"אני באמת חושב שיש מנגנונים מכוונים במוח כדי לנתק אותנו מזה. בעיניי זה לא רק המוסר של השנים האחרונות. זה מפריע לי שיש תינוק שבילה במקומות האלו לפניי".

מפריע לי שהתינוק בילה במקומות האלה לפניי. צילום: shutterstock

אז הסקס פחת?
"לצערי, סקס הוא לא אלמנט חזק מהחיים המשותפים שלנו. אבל במהלך ההיריון יש חשקים מטורפים, בדרך כלל בשליש השלישי. זה לא גרם לה לרצות דברים שבדרך כלל היא לא רוצה, אבל התדירות היתה מטורפת. היא ממש התנפלה עליי לפעמים, שזה לא משהו שמאפיין אותה. זה היה מאד נחמד ואין לי מושג מה הטבע רצה להשיג בזה".

אני רק יודעת שאורגזמה יכולה לזרז את הלידה.
"יש גם עיסוי פירינאום, שאמור להקל על העור מלהימתח ולהיקרע בזמן הלידה. מי שעושה את העיסוי הזה זה הגבר, עם שמנים, יום יום בכל החודש האחרון. זה איזשהו טרן אוף ומוציא את החשק. אתה עושה עיסוי נרתיק למטרה פרקטית ולא סקסית. לגבר זה לא ביג דיל, אבל לאישה זה לא כיף, צריך למתוח קצת יותר בכל פעם וכולי. זה יוצר איזושהי חוויה לא מדהימה בין בני הזוג, סביב האזורים שאמורים להיות נעימים וכייפים".

ואחרי הלידה?

"אחד הדברים שמייצרים מערכת זוגית שיש בה סקס, זאת שגרת סקס. כשיש תינוק צורח בבית זה משפיע על לוח הזמנים ועל העייפות והסקס נדחק לאיזושהי פינה, כמו ענייני זוגיות אחרים. הרבה זוגות רבים ומתווכחים המון בתקופה הזאת כי כן, האהבה שלנו הביאה לעולם משהו מדהים וכיף, אבל לא תמיד נשאר זמן לזוגיות, לרומנטיקה או לסקס".

אז הזוגיות משתנה?

"לפחות בתקופה הראשונה. צריך להיזכר מחדש מה זה להיות יחד וזה ממש לא טריוויאלי.
גם תמיד יש את חוק מרפי לפיו ברגע שאתה מתחיל לעשות משהו – התינוק מתעורר וזה גומר הכל.

מאד קריטי מצד הגברים להבין ולהיות מאד סבלניים. יש לי חברה טובה, שכל לילה יש לה סקס עם בעלה, כי הוא צריך את זה, וזה משגע אותי הדברים האלה. הצורך של הגבר - ואני שונא את המושג הזה - מעניין את התחת בתקופה הזאת. מה שצריך לעניין זה מה עובר על האישה. ועם כל הכבוד, למרות שאני שיוויוניסט מושבע ואני חושב שהכל צריך להתחלק בצורה שווה בבית, בתקופה הזאת השוויון לא יכול להתקיים. האישה היא זאת שעברה את ההיריון ואת הלידה, היא זו שמניקה והרבה פעמים היא זו שנשארת בחופשת לידה בבית ואם לאישה קשה לחזור לעשות סקס מסיבות פיסיות או נפשיות צריך להבין ולהתחשב. אם יש בעיות וריחוק – לתקשר על זה. תמיד יש צד אחד שרוצה לחזור לעניינים וצד אחר שלא מוכן, או רוצה את זה אחרת. תקשורת יכולה לפתור את כל זה".