בדרך כלל צמד הביטויים "הריון" ו"גיל מבוגר" מעידים על הקשר שלילי, שבבסיסו סיכון מוגבר לכל מיני תסמונות, וזאת בכלל בהנחה שאלת הפריון בכלל לצידך. אולם יש יתרונות בהריון אחרי גיל 35 - מלבד תינוק חמוד כמובן - כך לפחות לפי מחקר חדש.

 

עוד באון לייף:

 

 

נשים רבות דוחות את מועד כניסתן להריון לאחר גיל 35. להריון ולידה בגיל מבוגר משמעויות הן מבחינת היולדת והן מבחינת היילוד.

לכתבה המלאה>>

 

לפי המחקר, שנערך באוניברסיטת דרום קליפורניה בארצות הברית ופורסם בכתב העת של האגודה האמריקנית לגריאטריה, הולדת ילד אחרי גיל 35 מגבירה את היכולות השכליות שלך. במילים אחרות: המוח חד יותר והזיכרון טוב יותר. מה שמפתיע הוא שכל הטוב הזה לא קורה סביב ההיריון או בסמוך אליו, אלא סביב גיל העמידה. המחקר נעשה בעזרת מבחנים מילוליים בקרב אמהות שילדו אחרי גיל 35 בהשוואה לאמהות שילדו לפני גיל 35. החוקרים אף מרחיקים לכת וממליצים לנשים ללדת את הצאצא האחרון בחייהן אחרי גיל 35 כדי להתגונן מאובדן הזיכרון בשלב מאוחר יותר בחיים ולהימנע מאלצהיימר.

 

כיצד בדקו זאת אתם שואלים? החוקרים בדקו 830 נשים בגיל העמידה כדי למצוא את החיבור בין האינטליגנציה של האם לבין ההיריון האחרון בחייהן. הנחקרות התבקשו לזכור רשימות של מילים ולהתמודד עם סיפור ששמעו כשדעתן מוסחת. הנשים שבחרו באמה?ת מאוחרת יצאו מהמבדקים הללו כשידן על העליונה.

 

 

לדברי החוקרים, הסיבה נעוצה ככל הנראה בהורמונים בזמן ההיריון. לדבריהם, גל ההורמונים המציף את הגוף במהלך ההריון דווקא אחרי גיל 35 הוא שאחראי על התפקוד של המוח ועל הקשרים הכימיים הנרקמים בתוכו. המחקר החדש מצטרף למחקרים קודמים שמצאו כי למי שיולדת לראשונה בשנות ה-20 המאוחרות ובתחילת שנות ה-30 שלה יש סיכוי גבוה ליהנות מבריאות טובה יותר בשנות ה-40 לחייה, לעומת נשים שילדו עד גיל 24. כך שזו כבר נקודת אור נוספת למי שיולדת יחסית מאוחר בהשוואה לממוצע.

 

ד"ר רוקסנה קארים, חוקרת באוניברסיטת דרום קליפורניה והחוקרת הראשית במחקר, אומרת כי "אמנם התוצאות החיוביות של המחקר לא מספיק משכנעות כדי שנשים יחכו עד אחרי גיל 35, אולם הממצאים שלנו על ההשפעה החיובית של הגיל המאוחר בהריון האחרון על הקוגניציה מעודדים וחשובים עבור מי שזה רלוונטי עבורה".