כל אשה שחוותה הריון היתה בסרט הזה. את מתחילה לתת פרשנות לכל סימן או שינוי קל בגופך או בתחושות שלך וחוסר הסבלנות הזה עד למועד בו את תקבלי מחזור, פשוט גורמים לך לצאת מאיפוס כי את רוצה כל כך לדעת כבר האם את בהריון או לא.

 

בכתבה שלפניכן, ריכזתי מספר סימנים שכיחים ששילוב של כמה מהם יחד יכול בהחלט להעיד על סיכוי גבוה להריון. יחד עם זאת, חשוב לסייג כי ניתן לאשר בוודאות הריון כ-12-14 יום ממועד הביוץ (במידה והוא ידוע) ולעתים יש מקרים של ביוץ מאוחר יותר, כך שעשויה להתקבל תשובה שלילית לפני חיובית כשבפועל את אכן בהריון.

 

רשימת הסימנים שיכולים להצביע שאת בהריון

  • בחילות. אחד הסימנים השכיחים ביותר. מדובר בדרך כלל על בחילה שמתחילה מהרגע שאת פותחת את העיניים בבוקר, מעין איכס בבטן שמוציא לך את החשק לחשוב על אוכל וכל היום את במצב שבא לך להקיא. יחד עם זאת, בחילות יכולות להיות גם פסיכוסומטיות ונשים רבות שמנסות להיכנס להריון דיווחו על תחושת בחילה בסמוך לקבלת המחזור.
  • הקאות. בשונה מהבחילות מדובר על תופעה פיזית לחלוטין. הקאה ספונטנית כך סתם משום מקום, בלי הכנה, במיוחד בשעות הבוקר. חלק קטן מהנשים חווה הקאות בתחילת ההריון ולרוב זה רק מספר פעמים (אם כי יש נשים שמקיאות גם לאורך זמן רב יותר) אך הקאה ספונטנית בבוקר היא בהחלט סימן מכובד להריון.
  • רגישות לריחות  ושינויים בחוש הטעם. בשל השינויים ההורמונים הכבדים בהריון, חוש הריח וחוש הטעם משתנים לגמרי. יש נשים שחוטפות בחילה מריח של בישולים, ריח של בושם ואפילו מריח השמפו או הסבון הרגילים שלהן או של בני הזוג. בשל השינויים בחוש הריח גם חוש הטעם משתנה, פתאום הקפה מקבל טעם מקולקל, ביצים, גבינות ועוד. יש נשים שלא מסוגלות לאכול מתוק או מלוח כשבמצב רגיל הן מאוד אוהבות את הטעם.
  • נפיחות בבטן. במרבית המקרים של תחילת הריון האישה מרגישה נפוחה, פתאום המכנסיים קצת לוחצות באזור הבטן.
  • תכיפות בהטלת שתן. בתחילת ההריון, כבר כשבוע לאחר הביוץ הרחם מתחילה לגדול ולהפעיל לחץ על שלפוחית השתן , דבר שגורם להטלת שתן בתכיפות יותר גבוהה מהרגיל, לעיתים אפילו פעמיים שלוש בשעה מבלי לשתות יותר באופן מיוחד.

 

  • חשקים לאוכל מסוים . בדרך כלל בהריון, הגוף גורם לנו לרצות לאכול דברים שמכילים רכיבים שחסרים לנו בגוף, כמו למשל בשר שמכיל ברזל, או גבינות שמכילות סידן שחיוני לחיזוק העצמות. מדובר על דחף בלתי נשלט לאכול מזון מסויים שלא מניח לנו. במרבית המקרים זה מתחיל בשלב מאוחר יותר אך יש מקרים רבים שבהם זה מתחיל כבר בתחילת ההריון.
  • עייפות וחולשה. בשל הפעילות המוגברת של כל המערכות בגוף, יש בתחילת ההריון עייפות רבה ובלתי מוסברת, שגורמת לאישה לקרוס לישון בשעות מוקדמות מדי יום ולהיות עייפה באמצע היום גם לאחר שנת לילה טובה.
  • אמוציונאליות ורגישות יתר. בגלל ההורמונים שנמצאים בגוף האישה בכמות מוגברת בתחילת ההריון, נשים הרות הופכות לאמוציונאליות מאוד ? התקפי בכי בלתי נשלטים, עצבנות יתר, "פיוז קצר" וחוסר סבלנות ופתאום הן לוקחות ללב כל דבר.
  • שינויים בחזה.  הוא בעיקר גדל ואצל מרבית הנשים הוא נהיה רגיש יתר על המידה , גדוש וכואב, יחד עם זאת יש מקרים שבהם החזה נהיה רך יותר ולא כואב אבל גדול יותר.
  • חוסר חשק לסקס
  • ריבוי הפרשות לבנות צהובות
  • קיבה עצבנית.  גזים , שלשולים. ההורמונים משפיעים על מערכת העיכול. נשים רבות תיארו את תחילת ההריון שלהן כחשד לוירוס בקיבה שכלל תחושה כללית לא טובה, הקאות, בחילות , גזים ושילשולים.
  • גלי חום וזיעה מוגברת.

 

חשוב לדעת כי אצל כל אחת זה אינדיבידואלי וכל הריון הוא שונה. יש נשים שלא מרגישות בכלל שהן בהריון עד לחודש שני או עד לאיחור של שבוע במחזור ויש נשים, שמיד מרגישות את השינויים בגוף.

 

אני יכולה לומר שאצלי בהריון הראשון, שמתי לב לתופעות מוזרות והדבר העיקרי שהחשיד אצלי היה הקאה ספונטנית על הבוקר מספר ימים לאחר ביוץ.

 

בהריון השני שלי כבר זיהיתי את העייפות, את הבחילות הקשות, את התקפי האמוציות ואת הרגישות הקשה לריחות שהבהירו לי מעבר לכל ספק שאני בהריון.

 

בכל מקרה, מומלץ לחכות ל14 יום אחרי הביוץ כדי לבדוק ולדעת בוודאות.