בחירת חברה טובה שתבשל איתי ארוחה איטלקית כהלכתה לכבוד הפרויקט הגדול של און לייף ושטראוס, התבררה כמשימה לא פשוטה בכלל. לשמחתי, מגוון חברותיי הטובות גדול. אתם בוודאי מכירים את המחקרים הרבים אשר קובעים כי חברים = בריאות ושמחה. אולי בגלל זה אני ידועה כאדם חייכן. למרות ההיצע הגדול, במקרה הזה לא היתה לי כל התלבטות במי לבחור. זו שתיפול בחלקה הזכות לבשל יחד איתי היא סילבי ברקוביץ.

 

החברות ביננו החלה לפני מספר עשורים (כן, כן, השנים עוברות להן מהר), בסמינר שיין בפתח תקווה, בו למדנו שתינו במסלול הגננות. אני פרשתי לאחר 6 שנות הוראה, בעוד סילבי חברתי המשיכה. רצו הגורל וצירוף המקרים ובשבוע בו פנו אלי עם ההצעה להשתתף בפרויקט הבישול, סילבי פרשה מעבודתה לאחר למעלה מ- 30 שנות הוראה- פרק זמן לא מבוטל במערכת החינוך המאתגרת לפרקים. לרגל המאורע המשמח, היה לי ברור שסילבי היא הבחירה הנכונה ושצהרי בישול איטלקי הם דרך נהדרת לחגוג את הפרישה.

 

צילום:בני גם זו לטובה

 

החברות שלנו, כפי שאתם מבינים, לא נשענה על חויות הגן, אלא על שנים רבות של חברות הכוללת את כל בני המשפחה, טיולים ברחבי הארץ ומפגשים רבים. פעמיים בשנה- בסוכות ובפסח, יצאנו יחדיו לא פחות מ- 10 משפחות על כל ילדינו וטפינו, לכל בתי ספר שדה של החברה להגנת הטבע, טיילנו טיולים מאתגרים וחווינו חוויות שכולנו נושאים עד היום, שמחות רבות וגם צער ומכאובים. אלה הם החיים של כולנו- מורכבים משמחה, עצב, אושר ובכי. אבל כשיש חבר, חבר'ה ואנשים קרובים, החיים קלים ונעימים יותר.

 

ביום בו קבענו, סילבי הגיעה וכולה ארשת חגיגית. ישבנו וחשבנו מה להכין. במקרה שלנו לא היה כאן "במקרה הכינותי מראש", אלא ספונטניות ראוייה לציון שהובילה לשתי מנות קיץ מרעננות. סילבי הציעה סלט יפה וצבעוני המורכב מטורטליני, ואני קפצתי על הרעיון שהתאים לאווירה המשמחת ולימים החמים. המנה שתרמתי אני לעניין היא מאפינס רביולי בטטה, תרד בקרם רויאל- מנה עשירה ומשביעה ובעיקר מאוד טעימה.

 

ניגשנו לעבודה. סילבי נמרצת וזריזה, עברה ממצב מנוחה לאנרגיה פעלתנית, ובעודה שוטפת, קוצצת, מתבלת - והכל בזריזות, בני ביקש ממנה להוריד הילוך ולעבור למקצב שיתאים לקצב הצמצמם שלו. אני מהצד השתעשתי ונהנתי לראות את תיזוזיו החינניים בעודו מנסה לתפוס זווית צילום טובה. כמי שרגילה לעשות כמה דברים במקביל מתוקף עבודתה רבת השנים, תפסה סילבי פיקוד על המצרכים והרכיבה תוך דקות סלט ססגוני, עשיר ומשמח לבב אנוש וגם חך. כשהגיע תורי לעבור לעמדת ההכנה, זכרתי את בני הצלם המיואש והקפדתי לעבוד בקצב שיאפשר לו לבצע תפקידו נאמנה ולהפיק תמונות שיעבירו את האווירה.

 

במהלך תכנון מתכון המאפינס, החלטתי להשתמש ברביולי בצורה מעט שונה מהדרך המסורתית והטובה שכולנו מכירים. התוצאה היתה מוצלחת מאוד: הרביולי שימשו מצע נפלא לתרד ולקרם ובאפייה הפכו רכים ונימוחים, והקרם המפואר הוצב במרכז צלחת ההגשה והמתין לטבילה אישית. התרד במתכון היה עניין של חשק אישי, אבל אם לא אוהבים, אפשר להמיר בכל ירק אחר שרוצים ? פטריות, קישואים, בצלים וברוקולי. 

 

 

צילום:בני גם זו לטובה

 

שעתיים מאוחר, מלאה בכל טוב ומועשרת בטיפים שיעזרו לי לצלם טוב יותר בפוסטים הבאים, נפרדתי לשלום מבני ועברתי לפנות את הריסות המטבח.

החוויה הייתה כל כך כייפית ונעימה, עד שהחלטנו להמשיך בה באדיקות. מדי פעם ניפגש ? אבל לא רק אנחנו. סלבי ואני מתכננות להגדיל את מפגשי הקולינריה למצבת כוח הכוללת כמה חברות. נבשל יחד, נצחק הרבה, זה בטוח, ולבסוף תהיה גם ארוחת שחיתות טעימה. ולך, חברתי סליבי, אני מאחלת בהזדמנות זו פרישה נעימה ומלאה בזמן איכות והנאה מרובה.

ועכשיו למתכונים. 

 

 

סלט טורטליני עם עלים ירוקים, אגסים, פטריות ואגוזים

 

החומרים ל-3 מנות

 

1 חבילה טורטליני

1 חבילה חסה סלנובה, חתוכה גס

1 חבילה נבטי חמניה, חתוכים גס

1 חבילה פטריות שמפניון, קצוצות

1 כוס אגוזים, חתוכים גס

3 אגסים, חתוכים גס

חופן גדול חמוציות

שמן זית

מיץ מ ? 1/2 לימון

מלח, פלפל גרוס

 

 

צילום:בני גם זו לטובה

 

 

אופן ההכנה

 מבשלים את הטורטליני לפי הוראות היצרן, מסננים ושוטפים קלות במים.

 

מערבבים את החסה עם נבטי החמניה, מוסיפים את הפטריות, האגסים, האגוזים והחמוציות. מתבלים בשמן זית, מיץ לימון מלח ופלפל ומערבבים היטב.

 

מגישים: מניחים על הסלט את הטורטליני, מזלפים מעט שמן זית ומגישים מייד. 

 

 

צילום:בני גם זו לטובה

 

 

מאפינס רביולי בטטה, תרד בקרם רויאל

 

החומרים ל- 8 מאפינס

 

למאפינס

 

1 חבילה רביולי בטטה

2 חבילה תרד שטוף היטב

1 קופסה פטריות שמפניון, קצוצות

מים רותחים

2 גבעולי כרישה, נקיים קצוצים

3 כפות שמן זית

3 שיני שום, קצוצות

מלח, פלפל גרוס

 

לקרם רויאל

1 מכל שמנת לבישול 15%

1 ביצה

1 מכל שמנת חמוצה 9%

1 כף קמח תופח

מלח, פלפל גרוס

1/2 כפית אגוז מוסקט

 

 

הכנה למאפינס רביולי,תרד ופטריות.צילום:בני גם זו לטובה

 

הרכבת המאפינס.צילום:בני גם זו לטובה

 

יוצקים את הרוטב רויאל.צילום בני גם זו לטובה

 

 

אופן הכנת המאפינס

מבשלים את הרביולי לפי הוראות היצרן, מסננים ושוטפים קלות במים.

 

מניחים את התרד בקערה עמוקה ושופכים עליו מים רותחים. משאירים להשרייה במשך 4 דקות. מסננים, שוטפים מעט, מסננים וקוצצים דק.

 

מחממים שמן זית במחבת ומטגנים את הכרישה עד הזהבה קלה, מוסיפים את השום, מערבבים ומוסיפים את התרד הקצוץ, הפטריות, המלח והפלפל. מערבבים היטב לאיחוד החומרים, מכבים את האש ומשאירים לצינון.

 

מכינים את רוטב הרויאל על ידי ערבוב כל חומרי הרוטב יחדיו בתבנית שקעים מניחים 4 רביולי, מפזרים עליהם את התרד ויוצקים כמצקת מרוטב הרויאל- עד לכיסוי המאפינס. אופים במשך 30 דקות, עד השחמה, בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות. 

 

 

 

בקרו באתר במטבח עם שפרה