הולכת ללדת בקרוב? יכול להיות שזה בדיוק הזמן בשבילך לעשות רילוקיישן להולנד, במיוחד אם את מעוניינת להיות כמה שיותר קרובה אל הילד שלך לאחר הלידה. בית החולים Gelderse Vallei השיק לאחרונה עריסה מיוחדת, שנצמדת למיטת היולדת, עבור מי שנאלצת להישאר בבית החולים לזמן ממושך מהרגיל.

 

באתר של בית החולים נכתב שהם מוכנים לעשות כל מאמץ על מנת להשאיר את האם והתינוק ביחד, והעריסות האלו יהפכו את השהות שלהם במקום להרבה יותר נוחה. "בצורה הזו האמא והילד קרובים ויכולים לגעת זו בזה מבלי התערבות של אחיות", נכתב שם. "ההנקה קלה יותר משום שהתינוק קרוב, ולמתקן יש יתרונות רבים במיוחד למי שיולדת בניתוח קיסרי והיא לא כל כך ניידת למשך כמה ימים".

 

 

כפי שאתם יכולים לראות בתמונה, מדובר בפטנט הרחבה שקיים כבר מזמן לשימוש ביתי, אבל רק עכשיו הוא הותאם והוכנס גם לבתי החולים. 

 

העריסות האלו מסמלות גישה חדשה בקרב הרבה מהיולדות – ובהתאם לכך גם בקרב בתי החולים - שבמסגרתה כבר לא ממהרים לשלוח את התינוקות שרק נולדו לחדרים נפרדים למשך שעות ארוכות. הגישה הזו נתמכת בלא מעט מחקרים המעידים על היתרונות הבריאותיים והנפשיים שיש לכך על האם ועל הילד.

 

כאמור, כרגע כדי ליהנות מהעריסות האלו תצטרכו לנסוע עד להולנד, אבל גם בארץ יש מי שמנסה לקדם את המודעות לחוסר הפרדה בין האם לוולד. כמו, למשל, קבוצת הפייסבוק "הזכות שלכם להיות ביחד מרגע הלידה", עליה תוכלו לקרוא כאן.