בשבוע שעבר כולנו התרגשנו מהסרטון הוויראלי, שבו ראו ילדים עם עיניים מכוסות, המזהים את האמא שלהם מבין שלל אימהות, רק בעזרת חוש המישוש. המראה של ילדים השמחים במפגש עם אמותיהם אפילו גרם לנו לשכוח לגמרי שלמעשה מדובר בפרסומת לחברת תכשיטים יוקרתית (אולי הילדים זיהו את האימהות על פי כובד הזהבים?).

 

עוד באון לייף: 

 

והנה בימים האחרונים מתגלגל סרטון נוסף שבו מככבים ילדים ואימהות, גם הוא מרגש – אבל בצורה אחרת לגמרי, בעיקר בגלל הגורם השלישי שנכנס אליו: המטפלות. בנוסף, הסרטון הזה לא מנסה להוכיח עד כמה ילדים מכירים את האימהות שלהן, וגם לא להיפך – עד כמה אימהות מכירות את ילדיהם - אלא הוא הוא דווקא מוכיח שלפעמים האדם הקרוב ביותר לילדים, זו דווקא המטפלת.

 

הסרטון הוכן והופץ על ידי Transient Workers Count Too, ארגון ללא מטרת רווח מסינגפור, שנועד לשפר את התנאים של מהגרי העבודה העובדים מתחת לשכר מינימום ובתנאים – לא תנאים. ואגב, יש כמיליון מהגרים בסינגפור, מתוך 5 וחצי מיליון התושבים בעיר. מטרת הסרטון הנוכחי, שיצא כחלק מהקפיין IGiveADayOff# (ובתרגום חופשי: אני נותן יום חופש), היא לשפר את תנאי העסקתן של המטפלות, שמהוות 4 אחוז מכלל האוכלוסייה ונאלצות לשהות במחיצת הילד 24 שעות ביממה. ל-40 אחוז מהן גם אין יום חופש, זאת בניגוד לחוקי המדינה.  

 

במהלך הסרטון, אימהות ומטפלות נשאלות שאלות זהות לגבי הילדים, כמו למשל מה היא רוצה לעשות כשתגדל, מה המקצוע האהוב עליו בבית הספר ואפילו האם יש לו סיוטים בלילה. התוצאות העגומות של ה'ניסוי' הראו שב-74 אחוז מהמקרים המטפלות ענו טוב יותר מהאימהות, ובאופן כללי הראו הבנה טובה יותר בנפשו של הילד – לא פלא בהתחשב בעובדה שהן מבלות איתו כמעט כל רגע בחייו.

 

צפו בסרטון: 

 

לרגע אל תטעו, הסרטון לא מיועד לבייש אימהות או לפקפק בזכותן – או בצורך שלהן – לצאת לעבודה, אלא הוא רק רוצה להדגיש את הרווח שיכול להיות לכולם מכך שיתנו למטפלות יום חופש, שכן בעוד שהמטפלות יזכו לקצת זמן פנוי, ההורים ירוויחו עוד זמן איכות עם הילד.

 

אז אמנם הסרטון הזה נעשה אי שם בסינגפור, ופה מטפלות צמודות הן עניין די נדיר, אבל בכל זאת, בלו"ז העמוס והצפוף שלנו, נראה שעוברים ימים שלמים עם זמן מועט שמוקדש לילדים, ואנחנו נאלצות לסמוך על הגננות/המטפלות/הסבתות והסבים שיעניקו לילדים שלנו את כל מה שאנחנו היינו רוצות להעניק להם. כמובן שאין פתרון קסם, או נוסחה פלאית שבעזרתה נוכל לאזן באופן מושלם בין הבית לעבודה. גם בינתיים עוד לא נמצא פתרון שיאפשר לנו למתוח את היום מעבר ל-24 שעות. אבל אולי כדאי שנשים לב שאת הזמן שכבר כן יש לנו עם הקטנטנים ננצל בצורה הטובה ביותר, על מנת שנוכל להכיר את האישיות המיוחדת שלהם, ולהתקרב אליהם כמה שאפשר. 

 

והנה תזכורת לסרטון הקודם של פנדורה: