הבת שלכם בקרוב תחגוג שמונה? כנראה שמגיע לה מזל טוב, וממש לא מהסיבות שאתם חושבים. מחקר בריטי עקב אחרי 6,140 ילדים וילדות, החל מגיל 8 ולאורך גיל ההתבגרות שלהם, על מנת לבדוק איך משתנה דימוי הגוף שלהם לאורך השנים. ובכן, מסתבר שכבר בגיל הזה, חמישה אחוזים מהבנות ושלושה אחוזים מהבנים אמרו שהם לא מרוצים מהגוף שלהם. להזכירכם, גיל 8 הוא כיתה ג', אפילו עוד לפני שמתחילות תנועות הנוער.

 

עוד באון לייף: 

פרויקט צילום: פגמים מושלמים

תמונת היום: גם לדוגמנית-על יש סימני מתיחה

הפרעות אכילה: לא רק אנורקסיה ובולמיה

 

כמובן שעם ההתבגרות, המספרים רק הופכים למדכאים יותר: בהגיעם לגיל 14, שתיים מכל חמש בנות דיווחה כי היא בעיצומה של דיאטה ושמונה אחוזים דיווחו כי הן סובלות מהתקפי אכילה. ואצל הבנים:  12 אחוזים מהם התחילו בדיאטות ו-3.5 אחוזים דיווחו על התקפי אכילה מדי פעם.

 

כשנשאלו הנחקרות הצעירות מדוע הן חשות כל כך חסרות ביטחון לגבי הגוף שלהן, שלא במפתיע ענו הבנות כי הן מרגישות בלחץ להראות כמו הדוגמניות שמחייכות אליהן מכל פיסת מדיה. עם זאת, כשהחוקרים דיברו עם ההורים, הם גילו שלרוב הילדים עם מדדי ה-BMI  הגבוהים ביותר (מדד מסת הגוף שבודקת האם האדם במשקל תקין או שאולי מעל או מתחת לממוצע) יש אמהות שבעצמן סבלו או סובלות מהפרעות אכילה.

 

 אין ספק שהמספרים האלו מדכאים ומדאיגים, אבל הם בעיקר ממחישים עד כמה המצב דורש שינוי, ועוד יותר מכך – עד כמה השינוי תלוי בנו. היום יש יותר ויותר יוזמות המבקשות לשנות את הדימוי האידיאלי והלא מציאותי המציג לנו איך נשים צריכות להראות. אמנם המצב רחוק מלהשתפר באופן דרמטי, אבל כבר אפשר לראות איזשהו שינוי קליל ביחס לו זוכות דוגמניות שהן לאו דווקא מידה 36 ומטה, ושהרשתות החברתיות מלאות במחאות המבקשות לתת לגיטימציה לכל אותם דברים שעד היום גרמו לנו לחשוב שצריך להחביא אותם, כמו סימני מתיחה או צלוליטיס.

 

אבל, כמאמר הקלישאה, השינוי האמיתי מתחיל בתוכנו – ברגע שאנחנו, כהורים, נשדר לילדים שלנו קבלה עצמית, של עצמנו ושלהם, נוכל לחזק אותם ולהעניק להם כלים שיאפשרו להם להתמודד טוב יותר עם הדימויים שמסביב ועם הלחצים להתאים את עצמם לתכתיבים. ואולי יש סיכוי, אפילו אם כרגע הוא נראה קצת קלוש, שנוכל לעזור להם לקבל את עצמם בדיוק כפי שהם.