אחת האסוציאציות הראשונות שעולות כשמדברים על אתר פורנו חינמי היא הניצול לרעה של נשים ומיניותן. בוודאי ובוודאי שקשה עד בלתי אפשרי לחשוב על אתר פורנו המקיים פעילויות הומניטריות, ביניהן פעילויות המקדמות את מעמד האישה ובריאותה. הרי זה נשמע כמו אוקסימורון, נכון? אז מסתבר שיש כזה.

 

עוד באון לייף:

 

Pornhub הוא אמנם לא האתר הפופולארי ביותר בקרב חובבי הפורנו, אך הוא אוחז בתואר הנחשק של אתר הפורנו הגדול ביותר באינטרנט אשר ברשותו כמות הסרטונים הגדולה ביותר. האתר ידידותי למשתמשיו ומאפשר צפייה מתוך מספר קטגוריות על פי טעמם האישי. הגולשים יכולים להגיב על הסרטונים, לעשות לייק או דיס לייק ואף להעלות לאתר קטע מקורי שלהם.

 

 

עולם הפורנו: המספרים שלא ידעתם

כמה נשים צורכות פורנו? אילו מדינות צורכות הכי הרבה? מהי מילת החיפוש הפופולרית ביותר? באיזה יום בשבוע גולשים הכי הרבה ולאן נעלמים הגולשים בחגים? ככה נראה הפורנו שלכם

לכתבה המלאה

 

עד כאן הכול טוב ויפה, אך לא מספק. בניגוד לאתרי פורנו אחרים המחפשים להגדיל את אוכלוסיית הצופים שלהם על ידי גיוון הסרטונים באתר, Pornhub בחר בדרך שיווקית אחרת. מאז 2012 יצא האתר במספר קמפיינים במטרה להעלות מודעות, לגייס כספים, ובואו לא נהיה תמימים- לסייע לקדם את המותג שלהם.

 

הקמפיין הראשון נוצר בניו יורק באפריל 2012, והציג לתושבים את "אוטובוס הציצים"
("The "Boob Bus). האוטובוס סייר ברחבי ניו יורק במטרה להעלות את המודעות לסרטן השד על ידי הצעת בדיקות שד בחינם לתושבות ובנוסף על ידי לימוד טכניקה לבדיקה עצמית.

 

באוקטובר 2012 עלה קמפיין נוסף להעלאת המודעות לסרטן השד- "הצילו את הציצים"
(Save the Boobs!) במסגרתו הציע האתר לתרום פני על כל צפייה של 30 סרטים בקטגוריות "ציצי גדול" או "ציצי קטן". בסוף החודש נאספו כ- 75,000$ אשר חולקו בין מספר ארגוני צדקה.

 

 

האתר לא עצר בדאגתו לבריאות האישה (והציצים שלה), אלא הראה גם אכפתיות סביבתית. לכבוד יום הארבור 2014, Pornhub יצא בקמפיין- "Pornhub Gives America Wood", במסגרתו על כל 100 קטעי וידאו נצפים בקטגוריית "הזין הגדול", ייטע האתר עץ אחד. סה"כ, נספרו כ- 1547300 צפיות, אשר הביאו לנטיעת 15473 עצים.

 

 

ומה עם קצת אקססוריז שתורמים לסביבה? בפברואר 2015, השיק PornHub צמיד חשמלי בעל אנרגיה קינטית, המיועד בעיקר לגברים??. הצמיד נטען כאשר מבוצעת תנועה עולה ויורדת של היד, או במילים אחרות- אוננות. למה זה טוב? מיד כשגומרים, הצמיד בשל להטעין מכשירים אלקטרונים כגון אייפון, אייפד וכו'.  

בין הפעילויות הנוספות שהאתר השיק היו תחרות סטודנטים בה הפרס היה מלגה לאוניברסיטה, גיוס כספים לצילום סרט פורנו בחלל והשקה של חברת תקליטים.

אחד מהקמפיינים האחרונים והמדוברים של האתר נועד לגייס כספים לקורבנות של אלימות במשפחה. בקמפיין משתתפת כריסטי מאק אחת מהשחקניות הפורנו הבולטות בתעשייה וקרבן לאלימות מחרידה מצד בן זוגה. לאחר שיקום של כשנתיים, חוזרת מאק לעבודה, ובשיתוף עם Pornhub משיקה חולצות טי שירט נועזות במיוחד בהן היא מדגמנת שלל פוזיציות חושפניות. כל חולצה נמכרת ב- 30$ והרווחים, איך לא, ילכו לצדקה.

 

 

על פניו נראה כי מדובר באתר פורנו ידידותי לסביבה. אתר שדואג לקדם נושאים בוערים וחשובים (מעבר להנאת וסיפוק משתמשיו). צריך לפרגן ולציין כי הקמפיינים אכן מקוריים, מפתיעים ומעוררים, אבל האם המטרה תמיד מקדשת את האמצעים? האם השימוש בציצים של שחקניות פורנו הוא כלי לגיטימי ומכבד להעלאת המודעות לסרטן שד אצל נשים? האם אתר המתהדר בקטגוריות כגון "זיון אלים", "מין ברוטלי ואלים", וכו', יכול באמת לגייס תרומות עבור המלחמה באלימות נגד נשים? כנראה שתלוי את מי שואלים. בינתיים, שתהיה לכם צפייה נעימה.