מכירים את הזוגות האלו שחייבים לעלות לרשת תמונה של כל רגע משותף שלהם? ברור שאתם מכירים אותם, הם הרי מפוצצים את הפידים שלכם בתמונות דביקות – עכשיו הם במסעדה רומנטית, רגע אחרי זה הם בצימר בצפון ושנייה אחר כך הם כבר עושים שופינג בקניון, ואת הכל, כמובן, הם עושים עם חיוך מאוהב ושאר לאבי-דאבי שהופכים את הזוגיות שלכם לחיוורת ומשעממת.

 

עוד באון לייף: 

 

לא מעט אנשים גם מוצאים עצמם מושפעים מהתמונות האלו עד כדי כך שהם מתחילים לערער בטיב מערכות היחסים שלהם, רק משום שהן לא מספקות מספיק רגעי אינסטגרם. אבל בדיוק כנגד התופעה הזו יוצאת הסקסולוגית והמומחית למערכות יחסים, ניקי גולדשטיין.

 

גולדשטיין האוסטרלית טוענת שיש קשר ישיר בין מספר התמונות שמעלים בני זוג לבין טיב מערכת היחסים שלהם, אלא שהקשר הוא הפוך: ככל שהם מעלים יותר תמונות, כך הקשר ביניהם יותר בעייתי. לטענתה, הזוגות האינטרנטיים לא מרגישים מספיק בטוחים במערכת היחסים שלהם ולרוב מתמודדים עם בעיות בקשר, אז הם מעלים לרשת תמונות כדי לקבל את האישור ליחסים מבחוץ.

 

ביונסה וג'יי זי. לא לאבי דאבי כמו שרוצים שנחשוב

 

"בעבודה שלי יוצא לי לראות מה אנשים מעלים בפוסטים, אבל יוצא לי גם לשמוע מה שהולך מאחורי הקלעים של אותן מערכות יחסים", היא אמרה בראיון ל-dailymail האוסטרלי. "הלייקים והתגובות שהם מקבלים יכולים להוות אישור משמעותי, ככה שאנשים שמתקשים עם הזוגיות שלהם יכולים לקבל מזה כוח ועידוד".

 

אבל דווקא הכלי הזה שאמור לעודד, יכול בסופו של דבר להוות גם מכשול: "אנחנו רואים אנשים שמתרכזים רק ברלפי – סלפי של זוגות (a relationship selfie) – וביצירת הפילטרים וההאשטגים הנכונים, עד שהם מפספסים את הרגע עצמו. הזוגות מצלמים את התמונות האלו, מיד מעלים אותן לרשת ואז מסתכלים על הלייקים והתגובות במקום להיות עם בן הזוג".

 

גולדשטיין טוענת שאפשר להבין הרבה רק מהאופן שבו אנשים בוחרים לנסח את הפוסטים שלהם, למשל כשמישהו מתייחס לבן/בת הזוג בכינויים כמו "הבייב שלי" או "האיש/ה שלי". לטענתה אנשים מראים בעלות על בני הזוג בעיקר כשהם רוצים לגרום לאחרים להתרחק מהאהוב שלהם, או לחילופין – לעורר קנאה אצל האקסים. "למה לא לעלות תמונה כדי לשתף ברגע מאושר או מצחיק? במקום זה יש אנשים שרק רוצים להשוויץ בפני המשפחה, החברים והעולם שהאדם הזה הוא 'שלהם'".

 

קיילי ג'נר וטייגה מחפשים אישורים 

 

אם אתם בכל זאת מעוניינים לעלות תמונות משותפות לרשת, גולדשטיין ממליצה "לשמור על ההומור ולשעשע אנשים ולא לעשות את זה באופן קיצ'י או רכושני. אף אחד לא מעוניין לראות אתכם משתפכים פוסט אחרי פוסט כמה שאתם מאוהבים ואיזה מדהים בן הזוג שלכם. ספרו לנו קצת על הקשר שלכם".

 

על פי גולדשטיין, אנשים שמעוניינים לדעת איך הקשר שלהם נראה בעיני אחרים, צריכים לשאול את עצמם שתי שאלות: "האם אנחנו מתנהגים אותו דבר גם בעולם האמיתי, שלא בפני המצלמה והמסכים? ומה יותר מדאיג אותנו: איך מערכת היחסים שלנו באמת או מה אנשים ברשת חושבים עליה?".