עברו שמונה חודשים מאז אותו יום בו כל העולם שמט את לסתו וניסה להתגבר על הידיעה שהזוג מהאגדות של ימינו אנו כבר לא יחיה באושר ובעושר עד עצם היום הזה. אנג'לינה ג'ולי הגישה בקשה לגירושין מבראד פיט בספטמבר האחרון, כולל משמורת מלאה על ששת הילדים שגידלו יחדיו בעשור החולף, ובכך שמה קץ לסיפור האהבה שכל כך הרבה אנשים ראו בו זוגיות אידאלית.

 

מגיפת הגירושין גבתה את הקורבן הכבד ביותר שלה

אחרי עשור של זוגיות, שישה ילדים משותפים ואין ספור רגעים פוטוגניים בראנג'לינה פירקו את החבילה. למה זה באמת כל כך עצוב בשבילנו?

בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי התגרשו

לכתבה המלאה

השערות רבות הופרחו בנוגע לסיבה האמיתית לפרידה, ביניהן גם החשד שפיט עולל לג'ולי את מה שעשה לג'ניפר אניסטון לפניה ומצא לו שחקנית אחרת על סט של עוד סרט, מריון קוטיאר. אולם היום, אחרי חודשים של היעלמות מהעין הציבורית, בראד פיט מדבר על הסיבה האמיתית לגירושין הכואבים ונחשף בראיון ראשון מאז.

יתכן שכבר נתקלתם בכותרות ראשיות במדורי הרכילות השונים, שמכריזות בגאון כי פיט מודה ששימוש מוגזם בסמים ואלכוהול הובילו את ג'ולי להיפרד ממנו. "אני לא זוכר יום אחד מאז שסיימתי את הקולג' שבו לא שתיתי או עישנתי ג'וינט, או משהו", צוטט.

אולם מבין 6,000 המילים אשר נשפכו לתוך הראיון הנרחב הזה, שפורסם אמש במגזין GQ, ההתמכרויות הן לא בהכרח מוקד העניין – אין שום דבר חדש בכוכב הוליוודי שמכור לסמים ומשתכר בכל הזדמנות. מה שכן מרענן בראיון הזה, זו הכנות הבאמת מרשימה שבה פיט חשף את רגשותיו לאישה שעזבה אותו לפני פחות משנה, וההתמודדות הקשה והמעמיקה שלו מול עצמו בתקופה זו. קשה שלא להתפעם ממשפט בו פיט מודה שמבחינת האבל, הפרידה מאנג'לינה היתה כמו מוות בשבילו.

בראד פיט בראיון חשוף ומעמיק

אחד מבין שלושת השערים של פיט למגזין GQ שפורסם אמש

"ניכר שיש פה אבל עצום. זה כמו מוות?" שאל המראיין. "כן", הסכים פיט. "היצר הראשוני הוא להיתלות. ואז אתה מגיע לקלישאה – 'אם אתה אוהב מישהו, שחרר אותו'. היום אני יודע מה זה אומר, כי הרגשתי את זה. זה אומר לאהוב בלי שייכות. זה אומר לא לצפות לדבר בתמורה. אבל זה נשמע טוב על הנייר, זה נשמע טוב כשסטינג שר את זה. זה לא אמר לי כלום, עד שחייתי את זה".

"התקופה הזו היתה עבורי זמן להסתכל לעומק על החולשות והכישלונות שלי, לקחת אחריות על הצד שלי. אני אידיוט כשזה מגיע לצורך הזה לצדק. אני לא יודע מאיפה זה מגיע, המסע הנבוב הזה אחר צדק בתפיסה מסוימת. אני יכול לחפור בזה ימים ושנים. זה לא עשה לי שום דבר טוב. זה כזה רעיון מטופש, הרעיון שהעולם הזה הוא הוגן. וזה מגיע מבן אדם שזכה בלוטו – אני מאוד מודע לזה. זכיתי בלוטו, ובכל בכל זאת בזבזתי את זמני על המרדפים הנבובים האלו", הודה פיט.

"זה העניין כשאתה הופך להיות לא רדום. אתה חייב לבחון לעומק את כל מה שחשוב לך", אמר המראיין. "בדיוק", ענה פיט. "לשבת עם התחושות הנוראיות האלו, ולהצטרך להבין אותם ולשים אותם במקום. בסופו של דבר, אתה מגלה – אני זה הדברים האלו שאני לא אוהב. זה חלק ממני. אני לא יכול להכחיש את זה. אני חייב להבין את זה. ולמעשה, אני חייב לקבל את זה. אני צריך להתמודד עם זה ולדאוג לזה. כי כשאני מכחיש את זה, אני מכחיש את עצמי. אני הטעויות האלה. בשבילי, כל טעות היתה צעד בדרך להתגלות, להבנה, לסוג של אושר. כן – ההתעלמות מכאב היא טעות אמיתית. זו ההחמצה האמיתית בחיים. ואלו הדברים בדיוק שמעצבים אותנו, שמציעים לנו לצמוח, שהופכים את העולם למקום טוב יותר, בצורה מוזרה, אירונית. זה הופך אותנו לטובים יותר".

בראד פיט בראיון חשוף

שער נוסף מבין השלישי של פיט למגזין GQ

השינוי העמוק שפיט עובר בימים אלו ניכר לא רק בתובנותיו מהמסע הפסיכולוגי המעמיק שהוא עורך מול עצמו, ומול שני תרפיסטים איתם הוא נפגש בזמן זה לפי הראיון (מבלי לפרט באיזה סוג של תרפיה מדובר). בתמונותיו האחרונות וגם באלו שמלוות את הראיון הוא נראה צנום יותר, שיערו מאפיר, ורבים יעמדו על כך שהוא כבר לא אותו חתיך אוניברסלי שכולנו התאהבנו בו.

אך השינוי הזה לא בהכרח שלילי. לא רק בזכות אותן הבנות מתבקשות ועבודה עצמית עליהן הוא מספר, אלא גם בזכות הכוחות המחודשים שהוא מתעל כעת למקומות חדשים. פיט עובד על פרויקט אמנותי כבר חודשים והופך את תחושותיו עקב התפוררות נישואיו לכדי יצירה. אם להסתמך על סיפורי התהוותן של כמה מהיצירות הגדולות בהיסטוריה, יתכן שעוד תהיה כאן יצירת מופת.

"בשיחה הוא נראה לחלוטין נעול לרגע אחד ורגע לאחר מכן מפותל ואומלל, כאילו הכניסו אותו למסע שלא התכוון לעשות אך מודה שהביא על עצמו", המראיין תיאר בפתיחת הכתבה. "במהלך טיסה ללוס אנג'לס על מטוס פרטי, דווח על חיכוך בין פיט ואחד מששת ילדיו, מדוקס בן ה-15. שיחה אנונימית לרשויות הביאה לחקירה ב-FBI, שלבסוף נחתמה ללא אישומים. חמישה ימים לאחר מכן, אנג'לינה ג'ולי, אשתו, הגישה בקשה לגירושין. בשלב זה, כל דבר בחייו של פיט נכנס לצניחה חופשית".

בראד פיט

הפרידה הפכה אותו לאדם חדש. פיט לפני כחודש, צילום: Shutterstock

בגיל 53 פיט מצא עצמו מנותק מילדיו ומאשתו, לבדו. העימות עם המציאות היה בלתי נמנע, ונראה שהפעם, במקום לברוח לאלכוהול, לסמים ולחיים ההוליוודיים הקלילים, השחקן באמת ובתמים החליט לשנות את חייו. הוא מעיד שהפסיק לשתות מאז אותה תקרית במטוס, לאחר שבשנה האחרונה ההתמכרות לאלכוהול התדרדרה. "הייתי שתיין מקצועי, הייתי ממש טוב בזה", הוא מעיד.

הסיפור הזה, שנשמע כמו מאות תסריטים שכבר ראינו ושמענו בכיכובם של כוכבים כמו פיט, הוא לא העניין פה אלא העובדה שלשם שינוי, הפנים היפות והנוצצות ביותר שלהוליווד המנותקת ואפופת הדיסקרטיות יש להציע, מראה לנו את הצד האמיתי שלה בצורה הכי כואבת וחשופה שאפשר. מגישה לנו את הלחי האדומה שחטפה את הסטירה המצלצלת, מבלי לייפות ומבלי להפנות האשמות לאנשים אחרים. פיט לוקח על עצמו את האחריות המלאה להתפוררות של חייו. הוא לא חוסך בגרם ממנה ולא מעדן אותה בפני העין הציבורית. כמה מרענן לראות שאפילו בראד פיט יכול להודות בטעויות שלו ולנסות לכפר עליהן, להודות שהוא לא מושלם. ואם הוא מסוגל – בטוח שגם אנחנו.