זוכרות את הרגע בו חשבתן בפעם הראשונה לעשות משהו לגבי שיער הערווה שלכן? בימינו, נשים ונערות רבות לוקחות לידיהן את סכין הגילוח כבר בגיל ההתבגרות. את העובדה הזו אפשר לייחס בקלות לעוד אחת מנגררות השתלטות הפורנוגרפיה והדימוי המצומצם מאוד של מיניות נשית שהיא מקבעת בקרב אחוזים מאוד גבוהים בקרב האוכלוסייה. יחד עם זאת, הנתונים הבאים מצביעים על תופעה מטרידה נוספת.

יש דבר כזה ואגינה יפה?

נערות ונשים מרגישות שהפות שלהן לא עומדת בסטנדרטים המקובלים לאיבר מין יפה. מי אשם?

ואגינה יפה - יש דבר כזה?

לכתבה המלאה

סקר חדש שנערך בכמה עמודי רשת חברתית שונים ומאוד פופולריים, שאל גברים ונשים על דעותיהם בנוגע לשיער הערווה, הנשי וכמו כן גם הגברי. 4,146 משתתפים בין גילאי 18-35 ענו עליו דרך עמודי הפייסבוק והטוויטר של מגזיני קוסמופוליטן, אסקווייר ומגזין הגברים AskMen.

התוצאות הראשוניות, הנוגעות להרגלי הטיפוח האישיים של המשתתפים והמשתתפות, אינן מפתיעות (אבל איכשהו זה בכל זאת תמיד מעניין): לפי הסקר, 92% מכלל המשתתפים העידו כי הם גוזמים באיזשהו אופן את ערוותם. 10% מהגברים טענו שהם מטפחים מראה טבעי באזור, בעוד שאצל נשים מדובר רק ב-6%.

רוב הגברים, 69%, דואגים לגזום ולסדר באופן מתון את שיערות הערווה (הנתון המקביל אצל נשים עמד על 25%), ועיצוב כ"פס נחיתה" זכה ל-2% בקרב הגברים ו-7% בקרב הנשים. 17% מהגברים העידו שהם מסירים את כל השיערות מאיבר מינם, כשבמקרה של נשים מדובר ברוב מוחץ – בסקר הזה, 57% מהמשתתפות הודו שהן דואגות להותיר את איבר מינן נקי לחלוטין משיער ערווה.

למה אנחנו גוזמים את שיער הערווה?

כל כמה זמן אנו גוזמים או גוזמות את שיער הערווה? אצל גברים, הרוב (42%) העידו על פעם בחודש או על פעם בשבוע (35%). אצל נשים לרוב מדובר בפעם בשבוע (37%), פעם בחודש (28%) או כמה פעמים בשבוע (22%). 3% מהנשים העידו שהן גוזמות את שיער הערווה מדי יום.

אולם הנתונים המעניינים יותר נוגעים דווקא להעדפות המשתתפים בנוגע למין השני. 6% מהגברים ו-10% מהנשים העידו על העדפה של מראה טבעי ולא גזום כלל. 70% מהנשים הודו שהן מעדיפות את מראה איבר המין הגברי עם שיער ערווה מסודר וגזום קלות, בעוד ש-30% מהגברים העדיפו את אותו הדבר בנוגע לנשים. כצפוי, רוב הגברים מעדיפים איבר מין נשי נקי לחלוטין משיערות. לפי הסקר, מדובר בלא פחות מ-46%. מנגד, רק 12% מהנשים העדיפו איבר מין גברי נקי ללא שיער ערווה כלל.

מה שבאמת גורם לגבות להתרומם בעקבות הסקר הזה אלו השאלות האחרונות שנשאלו המשתתפים, הנוגעות למקומן של שיערות הערווה ביחסים בין בני זוג. "האם אי פעם ביקשתם מבן או בת זוג לשנות את מראה שיער הערווה שלהם/ן"?, נשאלו המשתתפים. 23% מהנשים ענו בחיוב לשאלה, אל מול 40% מהגברים. שניים מכל חמישה גברים. "האם שיער ערווה יכול לגרום לך לשקול מחדש האם לצאת עם בן או בת זוג?", נשאלו. לשאלה זו 30% מהגברים בחיוב, אל מול 19% מהנשים. במילים אחרות - כמעט שליש מהגברים היו מוכנים להיפרד מבת זוגם אם שיער הערווה שלה לא מעוצב לפי טעמם.

"אם לבחורה יש שיח שלם והיא לא רוצה לגלח, זה לא יהיה דיל-ברייקר אבל אני גם כנראה לא ארד לה לעיתים מאוד קרובות", סייג את תשובתו אחד המשתתפים. אחר טען, "אם אפשר להרגיש את זה מתחת לתחתונים או אם זה בולט מחוץ לזוג קטן יחסית של תחתונים, זה לא מושך בעיניי".

אחד משלושה גברים ישקול להיפרד מבחורה בגלל שיער הערווה שלה

לסיכום הסקר, המשתתפים נשאלו על הסיבה שמובילה אותם לגלח את האזור. 21% מהם, גברים ונשים יחדיו, טענו שזה מסיבות היגייניות – דבר שמחקרים כבר הפריכו לא פעם בטענה ששיער הערווה דווקא נועד להגן על העור הרגיש, והגילוח מגרה ומסכן את האזור בזיהומים שונים. 7% ענו שזו היא ההעדפה של בן/בת זוגם, ו-4% ענו שזה הופך את יחסי המין לטובים יותר. 3% טענו שזה נחוץ בגלל הבגדים שהם לובשים. אולם הסיבה הראשית, שיותר מחצי מהמשתתפים הלכו איתה, היתה שכך הם מרגישים יותר מושכים.

ובסופו של דבר זה מה שהיינו רוצות לחשוב שגורם לנשים, ולגברים, לטפל בגוף שלהן ושלהם – כל דבר שגורם לנו להרגיש בנוח וטוב עם עצמנו הוא טוב ומקובל. אוהבת את השיער הטבעי שלך? מצוין, חסכת לך כאב ראש ועור מגורה. אוהבת להרגיש חלקה? גם מצוין. העיקר שככה נעים לך. אבל בעולם שבו 1 מכל 3 גברים ישקול להיפרד ממך כי הוא לא אוהב את מה שקורה אצלך שם למטה, לפני שאת תופסת בייאוש את סכין הגילוח חשוב שתזכרי – אף גבר שחושב שזה לגיטימי לבקש ממך להתגלח כדי שתראי יותר כמו פנטזיות הפורנו שלו, ושלא מבין שלקבל אותך כפי שאת כולל גם את השיערות שלך, לא שווה את הטרחה שבגילוח או בכלל. זה הגוף שלך. ובהצלחה לכל הבחורים שצריכים להסביר למה נפרדו ממישהי רק כי יש לה שיער שם למטה.