כבר שנה שחיכיתם להזדמנות לצאת לחופש, הילדים נשארו אצל סבא וסבתא ואתם טסים  סוף, סוך לחופשת חלומותיכם. אבל במקום ליהנות ולחדש כוחות, אתם חסרי סבלנות, רבים על כל שטות, הופכים להיות שליליים וחוזרים הביתה עייפים ומלאי חרטה על הכסף שנזרק לחינם.

 

"חופשה זוגית היא כמו תחנת דלק רגשית, בחופשה טובה מטעינים מצברים, זה זמן רק לעצמנו, אין ילדים, אין בני משפחה ובמקום יש אינטימיות. זה הזמן לחידוש וריגוש, להיזכר בדברים ששכחנו", אומרת ג'ודי כצמן, פסיכותרפיסטית מטפלת אישית, זוגית ומשפחתית.

 

 

כצמן מוסיפה כי  "כדי שהחופשה תהיה כזו צריך לבוא מוכנים להשאיר את הדאגות והצרות בבית, אחרת הצרות ומחשבות יבואו אתכם לחופש."

סוג החופשה יכול ללמד על הזוגיות שלכם

מתברר שמבט קצר על סוג החופשה שבחרתם ילמד על סוג הקשר שלכם. וכך גם מודעות לבעיות ביניכם יכולה לעזור לכם להרכיב חופשה נכונה יותר."חופשה שאנשים בוחרים לעצמם היא כמו ביופסיה לקשר", אומרת כצמן, "יש זוגות שנוסעים לחופש ולא יוצאים מהמיטה ויש זוגות שיוצאים לחופש רק עם עוד חברים - אלו זוגות שמשעמם להם יחד, אין להם על מה לדבר.

 

"יש נשים שיוצאות לחופש רק עם הילדים מחשש לאינטימיות, ויש בעלים שלוקחים את העבודה איתם לחופש כי שם הם מרגישים טוב". עם זאת היא מבהירה, ש"כדי שחופשה תהיה טובה לקשר צריכה להיות נוכחות מלאה שלנו בחופש ורצון להתניע מצברים".

 

10 העצות לחופשה מוצלחת באמת

ציפייה ותכנון משותף. ההתרגשות של לפני החופש, תכנון המקומות שתראו, המסעדות בהם תאכלו, המקומות בהם תישנו. תתדברו על הצפוי לכם, ההתרגשות המשותפת של לפני היציאה לחופש יכולה לעשות רק טוב.

 

להשאיר את הבית בבית. כשיוצאים לחופש גם הראש יוצא לחופשה אין טעם לחשוב על האוברדראפט ולהצטער על כך שאתם בחופש. "לא לחשוב על חובות, בעיות בעבודה, בעיות בבנק וכו' תשאירו את הדברים בבית ותתנתקו, אל תפתחו טלוויזיה, אל תקראו עיתונים, תמנעו מעצמכם דברים שעושים לכם לא טוב." אומרת כצמן.

 

לשמור על סדר. תסגרו דברים מראש, תכננו את החופשה ביחד בכדי שלא תמצאו עצמכם בתוהו ובוהו. כאשר מתחיל הבלאגן מתחילם הריבים. סדר ותכנון משותף יכולים למנוע ריבים מיותרים. תתפנקו. תאכלו במסעדות, תקנו ותפרגנו לעצמכם.

 

"כדאי להצטייד בדברים שעושים לכם כיף, תבואו עם בגדים יפים מהבית, תצאו, תבלו. אל תרגישו אשמים, זה הזמן ליהנות." אומרת כצמן.

 

לא להשתלט. תנו לבן הזוג את האפשרות לבחור מה עושים היום, מה חשוב לו לראות. לקחת פיקוד ולבצע החלטות לבד ללא התיעצות עם בן הזוג לא יתרמו לאווירה טובה. תכננו יחד ותקשיבו לבן הזוג.

 

לא לצלצל כל הזמן הביתה. הילדים אצל סבתא וסבא, יש מי שדואג להם. אין טעם להתקשר כל דקה ולשאול לשלומם. "תקבעו מראש עם ההורים שלא מצלצלים אליכם אלא אם קרה משהו נורא, זה בסדר להתנתק, לא חייבים להתקשר לבדוק מה אכלו הילדים היום ובאיזה שעה הם הלכו לישון", אומרת כצמן ומוסיפה, "חופשה זוגית זה הזמן שלכם לחדש אינטימיות שנעלמה כאשר קיבלתם את תפקיד ההורים, החופש נותן הזדמנות להוסיף לחות לזוגיות ולחדש דברים שנשכחו".

 

להתאהב מחדש. שינוי אווירה, שבירת שיגרה וזמן שלכם יחד. תהנו, תתחבקו תתנשקו ותתתרגשו כאילו זו הפעם הראשונה.

 

לקחת מצלמה. תצחקו, תחוו ותצלמו את כל הרגעים האלו בכדי שתוכלו להיזכר. "המון פעמים ששואלים אותכם איך היה בחופש, אתם ממהרים לענות, כבר הספקתי לשכוח. תצלמו את הרגעים הטובים בחופשה הזוגית בכדי שאחר כך תוכלו להסתכל יחד בתמונות, להיזכר ולהרגיש את הכיף כל פעם מחדש."   

 

לנשום עמוק. גם אם אתם מתוסכלים, כועסים ומאוד עצבנים, תנשמו ותעברו הלאה. חבל לבזבז את ימי החופש על ריבים טיפשיים שהורסים את האווירה.

 

לא לפחד להעז. תמלאו את הזיכרון בחוויות חדשות, עשו דברים שטרם ניסיתם, חוויות משותפות, במיוחד כאלו ששוברות שיגרה, יכולות לעשות נפלא לחופשה הזוגית, תפיקו את המירב מהחופש.

חזרה לשגרה – לצאת לעוד חופש

הבעיה הכי גדולה, אחרי חופשה היא החזרה לשגרה, במיוחד שכשמדובר בחופשה בחו"ל, כי מזג האוויר משתנה, הפרופורציות משתנות והחזרה הופכת להיות מאוד קשה.

 

לכן החזרה צריכה להיות הדרגתית; כצמן מסבירה שכדי לשמר את האווירה והכח שאנו שואבים מחופש, צריך לתחזק אותו במיני חופשות נוספות.

 

"חופשה זוגית צריך לקחת לפחות פעם בשנה, אך חוץ מהחופשה הגדולה צריך לקחת לעצמכם חופשות מיני, כמו סוף שבוע בצימר, בקרים משותפים או חצאי ימים שהם רק שלכם, המיני חופשות האלו כל שלושה-ארבעה חודשים יעזרו לכם לשמור על הזוגיות".