קנייה לתינוקות ולידים קטנים מתאפיינת הרבה פעמים בקנייה אמוציונאלית, בעיקר כשמדובר במוצרים כמו בגדים וצעצועים: "הבגדים נראים כל כך חמוד", "הצעצועים כל כך מדליקים" וכו'. בכל הקשור לקניית מוצרי יומיום כמו חיתולים, מזון תינוקות, מוצצים וכו', מסתבר שאנחנו האמהות הרבה יותר שקולות. 

 

סקר של סופר פארם ו- Onlife בדק את הרגלי הקנייה של אמהות לילדים בגילאים שונים. אחד מממצאי הסקר הבולטים הוא כי יותר מ-90% אחוזים מהנשים מתעדכנות במבצעים המפורסמים בדיוור ישיר, באתרי האינטרנט וכמובן גם בפייסבוק.

 

לדברי דני לוזון, סמנכ"ל סחר בסופר-פארם: "תוצאות הסקר,תומכות במה שאנחנו יודעים כבר שנים ארוכות: הצרכנית הישראלית היא צרכנית חכמה, עם רגישות גבוהה מאוד למחיר במיוחד בכל הקשור למחירי מוצרי תינוקות. "האינטרנט הוא כלי חשוב ביכולת של הצרכניות להיות חכמות יותר ולהשוות מחירים. 60% מהגולשות ציינו כי הן בודקות מחירים ומתעדכנות במבצעים באמצעות הפייסבוק של חברות או אתרי האינטרנט. אין ספק שהאינטרנט הפך את הבדיקה וההשוואה לפשוטה יותר ומי שנהנה מכך בסופו של דבר הם הצרכנים".

קנייה חכמה - במה כדאי להתחשב?

מחיר הדלק. אם ראיתם מבצעים במקום רחוק,יכול להיות שהנסיעה כלל לא תשתלם לכם. חשבו כמה דלק תבזבזו בנסיעה הזאת והאם לא עדיף ללכת למקום קרוב יותר.

 

עדכון במבצעים. בכל רשתות השיווק יש מבצעים מתחלפים שמתפרסמים בכל מיני אמצעים, באינטרנט, בפייסבוק, בעיתונים וגם בדיוור ישיר. חשוב להתעדכן ולדעת מה נמצא במבצע ומתי.

 

זמן ונגישות הקנייה. לפעמים החנות שאתם רוצים לקנות בה נמצאת במקום רחוק ולא נוח, או ששעות הפתיחה לא מתאימות. כדאי לחשוב האם הקנייה תהיה משתלמת בסופו של דבר.

 

כרטיס מועדון. כמעט בכל הרשתות והחנויות יש כרטיסי מועדון שמעניקים לצרכנים הטבות והנחות. כדאי להירשם למועדוני הלקוחות הללו.

 

רשימת קניות. בכל פעם שיוצאים לקניות, כדאי לבוא עם רשימה מוכנה. זה גם יעיל וגם חסכוני.

 

מותג פרטי. רשתות שונות משווקות מותג פרטי שזול לעתים בצורה משמעותית מהמותגים המוכרים ולא נופל באיכות. כדאי להשוות מחירים ולבחור.

הילדים לומדים קנייה אחראית ובוגרת

דורית בן יוסף, יועצת לכלכלת משפחה, מסבירה כי הקנייה לילדים צריכה להיעשות בחוכמה, בכל התחומים. יש הבדלים אמנם בין קנייה של מזון או בגדים, אבל באופן עקרוני, כדאי לזכור שהילדים גדלים מהר, ואורך החיים של המוצרים הוא קצר למדי.

 

קניית בגדים. את הבגדים ליום ליום כדאי לקנות  בהאנגרים השונים, יש המון מבצעים שאפשר למצוא שם, ולא כדאי לקנות מותגים כדי לשחק בחול בגן. כשמחפשים בגדים חגיגיים יותר, אז אפשר לנסות בחנויות הממותגות, אבל רצוי לעשות את זה בסוף עונה או במבצעים. בכל מקרה, לדברי בן יוסף, אפשר בהחלט להעביר בגדים וגם בגדי הריון בתוך המשפחה.

 

צעצועים. חשוב לדעת כי אורך החיים של הצעצועים קצר עד מאוד. לפעמים שעות ספורות. צעצועים מתפרקים מהר, נשברים מהר והילדים מאבדים עניין מהר מאוד. צעצועים כדאי לבקש כמתנות ליום הולדת, שזה בחישוב מהיר 40 מתנות בשנה. מומלץ לקחת את כל הצעצועים, לשים במקום מסתור ולהוציא בכל פעם צעצוע או שניים. חשוב לזכור כי לצעצועים יש את אופציית ההחלפה, כך שבעצם אתם יכולים לקנות מה שרוצים.

 

אוכל לתינוקות וחיתולים. תמיד, תמיד כדאי לקנות במבצע. יש אינסוף מבצעים כאלה בכל מיני מקומות. שווה לחפש ולקנות חכם וחסכוני. אפשר גם להפריד בין המותג היקר לבין חיתולים פחות יקרים.

 

מוצצים ובקבוקים. פה החשיבות העליונה היא הבטיחות. בקבוקים שאפשר לחמם במיקרוגל ומוצצים שאפשר לחמם. גם פה יש מבצעים רבים 1+1 וכדאי לקנות אותם. בנוסף לכך, לא כדאי  לקנות מצבורים של מוצרים, אלא רק לפי הצורך.

 

מוצרי רחצה. מוצרי רחצה לילדים ושמפו ל מיניהם, נבדלים זה מזה רק בריח ובציור על האריזה החיצונית. לכן כדאי להשוות ולקנות את המוצרים הכי משתלמים.

 

לדברי בן יוסף, קנייה אחראית וחכמה היא כדאית גם באופן ישיר (אתם חוסכים כסף) וגם לטווח הארוך. "הילדים רואים כי אתם קונים בצורה חכמה ואחראית ומחקים את ההתנהגות הזו".