עיתון ה-  Sun  חושף את האם והבת, קרי ובריטני קמפבל, שזריקות הבוטוקס הן רק חלק משגרת יומן. האם, קרי,  גם מורטת את גופה של בתה בשעווה ומתכננת לה בקרוב ניתוח להגדלת חזה וניתוח אף. לדברי קרי, אם חד הורית מסן פרנסיסקו, היא עושה את זה כדי להפוך את הילדה ליותר פופולארית ולמפורסמת. "הלוואי שהיה לי כזה יתרון כשהייתי בגילה", מסבירה האימא, "היא מפורסמת בזכות הזריקות שנתתי לה בגיל צעיר".

 

ומה אומרת הילדה? היא כבר התרגלה, ואפילו מבקשת את הזריקות מיוזמתה. "אני לא יכולה לראות קמטים", אומרת בריטני בת ה-8, המסבירה כי היא כבר לא מרגישה כאב במהלך ההזרקות.

עשה זאת בעצמך - הזרקת בוטוקס

הזרקת בוטוקס לילדים אינה אסורה ולכן האם לא עוברת על החוק. האם קונה את החומר בצורה חוקית דרך האינטרנט ומזריקה לילדה בעזרת סט מחטים דק, שקיבלה מחבר. האם טוענת שזה לגמרי בטוח: "אני יודעת את הכמויות המדויקות כי אני קוסמטיקאית מיומנת".

 

אבל האם הזו לא לבד. טרנד הטיפוח המוגזם בגיל צעיר תופס תאוצה בחברה התחרותית האמריקאית. לדברי האם, בתה עוד תודה לה על כך שחסכה לה שנים של מריטת שיער והזרקות בוטוקס בעתיד.

 

לדברי דלית בלונדר - רון, פסיכולוגית קלינית, הבעיה מתחילה במסרים שהתרבות משדרת: "החברה המערבית מעמידה סטנדרטים בלתי אפשריים של יופי. דוגמניות אנורקטיות, פוטושופ ומיליארדים שמושקעים בפרסומות שיגרמו לנו להרגיש רע כדי שנקנה מוצרים שיכולים לעזור לנו, שנוכל לתקן את עצמנו".

 

היא מסבירה כי התחושה שעוברת בכל מקום היא שאנחנו לא מספיק שווים אלא אם כן ניראה בצורה מסוימת. גם בתוכניות טלוויזיה ובסרטים - האהבה שייכת לצעירים וליפים ולרזים. הילדים מושפעים מסרטים ומפרסומות. "הבעיה שילדים הם יותר קונקרטיים ולא מצליחים להבין או לראות את המורכבות, את תכונות האופי ואת המכלול", היא אומרת.

התפתחות טבעית של דימוי הגוף

בלונדר - רון, מסבירה שאצל ילדים דימוי הגוף מתפתח באופן טבעי וזורם, אלא אם כן מפריעים לו. "בכתבה הזו האימא משליכה באופן בולט את החסכים שלה ואת חוסר הביטחון שלה על הילדה. התפיסה המעוותת של האמא היא שמי שמושלם יילך לו טוב בחיים ומושלם שווה יפה. היא שבויה בתפיסה סטראוטיפית, ילדותית ומשתמשת בבת שלה".

 

הקושי העיקרי, לדברי בלונדר - רון, הוא שהבת מבינה שבלי טיפוח היא לא שווה. "מה שיקרה לבת הוא נפילה קשה כיוון שהיא לא תהיה לעולם מה שהאימא שלה מצפה ממנה. חשוב להתאים לילד את הציפיות. האימא לא מאפשרת לילדה לגלות את עצמה, היא גוזלת ממנה את הילדות שלה באצטלה שזה לטובת הילדה".

 

לגדל ילדים עם דימוי גוף בריא

  • קבלו את הילד כמו שהוא. עבודה הורית מתחילה עוד בשלב ההיריון, בו מדמיינים איזה ילד ייוולד לנו. חשוב לקבל ולאהוב את הילד גם אם הוא שונה מהפנטזיה שלנו.

 

  • הסבירו לילד שמגע אוהב הוא נעים. מגע- חשוב שהילד ירגיש  שלהורים נעים לגעת בו. לחבק ולגעת, לעסוק בספורט.

 

  • התמקדו בצדדים היפים של הילד. להתמקד בצדדים היפים של הילד אבל לא רק במה שנראה, אלא גם ביכולות הגוף. גמישות, זריזות, חוזק הם תכונות חשובות של הגוף ולא רק יופי.

 

  • הרגישו נוח עם המראה שלכם. חשוב לבדוק מה אנחנו מרגישים עם המראה שלנו. מה המשמעות של יופי בבית שלנו. כדאי לא לדבר על חוסר הביטחון הגופני שלנו בפני הילדים.

 

  • הימנעו מעידוד טיפוח מוגזם אצל ילדות צעירות. נסו להימנע מקניית בגדים יקרים וטיפוח גוף מוגזם כמו הורדת שערות בגיל צעיר, איפור ועידוד ללקים. חכו שזה יגיע מהילדה עצמה ואם זה גיל מוקדם מדי, עודדו אותה לדחות את זה.

 

  • אפשרו לילד לבחור את הבגדים שלהם. תנו לילד לבחור איך להתלבש ולהסתרק. זה הביטוי העצמי שלו והתערבות בכך לא מאפשרים לילד להיות קשוב לעצמו או לטעם שלו.