אם כבר סיימתם להכין את ארוחת החג (אם לא - לחצו כאן וקבלו עשרות מתכונים לשבועות או מתכונים שגם ילדים יכולים לבשל), בחרתם בגדים לבנים וכבר התזתם מים לכל עבר - עכשיו רק נשאר לבחור איך ואיפה לבלות את חג השבועות שמתרחש תמיד במזג אוויר מעולה ומציע מלא אירועי שבועות מהנים בחיק הטבע. קבלו מדריך אירועי שבועות מקיף והמלצות חמות לבילוי מושלם בחג:

באזור הצפון

פסטיבל חלב ודבש 2011


בחג השבועות, חג הטבע והביכורים, לובש עמק יזרעאל חג ומקיים גם השנה את פסטיבל חלב ודבש המסורתי. אז מה מחכה לכם הפעם? מופעים מוזיקליים בניחוח ארצישראלי, טקסי הבאת ביכורים, ביקור ברפתות והתנסות בחליבה, ירידים חקלאיים, טיולים בנופי העמק הקסומים, סדנאות ופעילויות לילדים בנושא שבועות, הרקדות, ערבי שירה וזמר, תיקון ליל שבועות, ירידי אמנים, טיולי אופניים ועוד מגוון פעילויות באתרי התיירות בעמק יזרעאל.
איפה ומתי? -28.5 עד שבת ה-11.6, רחבי עמק יזרעאל.
כמה? מחירים משתנים בהתאם לאירוע.
למי? לכל המשפחה.
» פסטיבל חלב ודבש 2011 - לכל הפרטים

שבועות בטעם של פעם


כיצד התנהלו החיים בישובים היהודיים בארץ בתקופת התלמוד? האם השתמשו בעבר בחומרים ממוחזרים ואיך הכינו יין בעת העתיקה? חוות בל עפרי בקדמת צבי מציעה לכם להצטרף לחגיגה בטעם של פעם, שתכלול הכנת קמח מאלומות חיטים כפי שעשו אבותינו, טחינת גרעיני החיטה במטחנה עשויה אבן, אפיית לחם איכרים מעוטר בעשבי טיבול בתנור חימר והכנת גבינות בטעמים שונים.

איפה ומתי? 7-11.6, חוות בל עפרי.
כמה? 30 שקלים.
למי? לכל המשפחה.
» קציר חיטים בבל עפרי - לכל הפרטים

אל שדות החיטה


מוזיאון עין דור מזמין אתכם לצאת לשדות הזהובים, לקצור את החיטה, להפריד את גרגרי החיטה בגורן, לטחון את הקמח באבני ריחיים ולבסוף, לאפות לחם בטאבון. עוד במקום: יריד לחם ומאפים מסורתיים של עדות ותרבויות שונות, תיאטרון רחוב, סדנאות יצירה, הכרות עם הכלים ששימשו את האדם בעבודת השדה ובחיי היומיום, משחקיית ענק ועוד ועוד.

איפה ומתי? 8.6 ב-10:00, מוזיאון עין דור.
כמה? ילד - 40 שקלים, מבוגר - 30 שקלים.
למי? לכל המשפחה.
» שבועות במוזיאון עין דור - לכל הפרטים

שבועות במוזיאון החצר הישנה


מוזיאון החצר הישנה בקיבוץ עין שמר משחזר את ימי ראשית ההתיישבות הקיבוצית בארץ ומזמין את כל המשפחה לפעילות ייחודית לרגל החג: סיורים מודרכים, סרט אורקולי, פינות יצירה של זרי ראש וסלי ביכורים, אפיית לחמניות, פינת ליטוף, יציאה לקציר וביקור בטחנת קמח. בנוסף, בשעות 13:30 ו-16:00 יתקיימו במקום טקסי הביכורים המסורתיים שיכללו תהלוכת כלים חקלאיים, תצוגת ענפי הקיבוץ, הופעת מחול והרקדה המונית.

איפה ומתי? ה-8.6 ב-10:00, מוזיאון החצר הישנה.
כמה? ילד - 60 שקלים, מבוגר - 50 שקלים.
למי? לכל המשפחה.
» שבועות במוזיאון החצר הישנה - לכל הפרטים

מלוא הטנא


גן התעשייה תפן מזמין משפחות, הורים וילדים לפעילות שבועות אשר תכלול הכנת זרי פרחים וקישוטי טנא וגם הצגה לכל המשפחה: "עונות מתחלפות בצבעים ומנגינות". בנוסף יתקיימו תערוכות, משחקי חשיבה וסיורים בגן הפסלים במוזיאון.
איפה ומתי? 7-8.6 בין 10:00-15:00 במוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן.
מה? 30 שקלים.
למי? לכל המשפחה.
» שבועות במוזיאון הפתוח בגן התעשייה תפן - לכל הפרטים

באזור המרכז

גם בתל אביב כמו בקיבוץ


אם אתם חושקים לחשוף את ילדיכם העירוניים למחרשות, אבל אין לכם ממש דודים קרובים בקיבוץ, אתם בכל זאת יכולים ומוזמנים להשתתף בתהלוכת הביכורים המסורתית. מרכז החווה בתל אביב מקיים מגוון פעילויות ברוח החג לכל המשפחה, בהן: תהלוכה חגיגית במשעולי החווה ובשדות הירוקים, צפייה בגז כבשים, חידון נושא פרסים בנושא החג, תחרויות חציר היתוליות, ריקודי עם ומשחק "חפש את המגילה".

איפה ומתי? ימים שלישי ורביעי, 7-8.6 החל מ-09:30, החווה.
כמה? 49 שקלים.
למי? לכל המשפחה.
» שבועות בחווה בתל אביב - לכל הפרטים

הפנינג שבועות בכפר הירוק


כל מי שמחפש פעילות יותר רגועה מפארקי מים וטקסים למיניהם יוכל למצוא זאת בהפנינג שיערך בכפר הירוק. במסגרת האירועים יתקיימו שלל פעילויות לכל המשפחה: האכלת חיות משק, ליטוף ארנבונים ושרקנים, סיור בעגלה רתומה לטרקטור אל הרפת, הדגמה והסבר "מחלב לגבינה".
איפה ומתי?  יום רביעי ה-8.6 החל מ-10:00, הכפר הירוק.
כמה? 20 שקלים.
למי? לכל המשפחה.
» שבועות 2011 בכפר הירוק - לכל הפרטים

שבועות עם חיות בספארי


חג השבועות בספארי הוא חגיגה גדולה של ביכורים והרבה מאוד גורים. זו בדיוק התקופה שבה גן החיות מתמלא בגוזלים, אפרוחים וגורים וזה בדיוק הזמן להציג אותם בפני המבקרים. במהלך החג יתקיימו פעילויות רבות בספארי וכולן בנושא החג: סיורים בנושא גורי הקופים בעקבות ההמלטות האחרונות במחלקת הקופים, גז לצאן הנמצא בפינת החי, פינת ליטוף גורים, תחנות הדרכה, תחנת איפור, סיור מודרך ברכבת בשטח הפתוח, רכיבה על סוסי פוני ועוד.
איפה ומתי? ימים שלישי עד חמישי בין ה- 7-9.6, החל מ-9:00. ספארי רמת גן.
כמה? 57 שקלים (מגיל שנתיים).
למי? לכל המשפחה.
» חגיגת שבועות בספארי - לכל הפרטים

באזור ירושלים

ביכורים וזרים בצובה


במרחק של עשרה ק"מ מירושלים ועל פסגה בגובה 700 מטרים ממוקם קיבוץ צובה, הצופה לנוף המרהיב של הרי יהודה. ממש שם, ממוקם לו פארק קיפצובה לילדים, המציע מגוון פעילויות ברוח שבועות: חגיגת ביכורים קיבוצית, הכנת טוגות, הקראת קטעי שירה מן המקורות, ריקודי מחול, סדנאות יצירה של הכנת זרים ועוד.
איפה ומתי? ה-8.6 בין 12:00-16:00, קיפצובה.
כמה? ילד - 64 שקלים, מבוגר - 39 שקלים.
למי? לכל המשפחה.
» שבועות בקיפצובה - פרטים נוספים

ביכורים בפארק הקופים


פארק הקופים השוכן ביער בן שמן חוגג את חג הביכורים עם סלסלה גדולה מלאה בפירות עסיסיים שחולקו לקופים שנהנו מאד מהענבים והאבטיחים הקרירים. זה כמובן לצד שלל האטרקציות הקבועות במקום: "אפריכייף" - פארק אפריקאי אותנטי בו ניתן להשתעשע על מתקן שעשועים ענקי, ליצור בפינות היצירה ולבקר בביתו של טרזן על העצים. בפארק ניתן לפגוש מאות קופים המסתובבים באופן חופשי וכן ללטף בפינת החי עזים, ארנבונים, חמוס ועוד.
איפה ומתי?  החל מ-10:00, פארק הקופים.
כמה? 48 שקלים.
למי? לכל המשפחה.
» שבועות בפארק הקופים - לכל הפרטים

באזור הדרום

בעקבות החיטה


מה הקשר בין החיטה למלכות ישראל? וכיצד חיטה הופכת ללחם? לכבוד שבועות, מזמין הגן לאומי בית גוברין את כולם להפעלה חווייתית שבמהלכה הילדים יקצרו חיטה במגלים, יטחנו, ינפו ויחוו את מלאכת הכנת הלחם הקדומה.
איפה ומתי? 9-10.6, גן לאומי בית גוברין.
כמה? 40-130 שקלים.
למי? לכל המשפחה.
» אירועי שבועות 2011 של רשות הטבע והגנים - לכל הפרטים