ליד ים המלח, צמוד לקיבוץ קלי"ה נמצאות מערות קומראן. באתר שרידים ארכיאולוגים מימי בית שני. וסביבו התגלו מאות חלקי מגילות במערות במצוק ההעתקים. מגילות אלו הן "המגילות הגנוזות" הנמצאות כיום בהיכל הספר, במוזיאון ישראל בירושלים.

 

עוד ב-Onlife:

 

סיפור מציאת וקניית המגילות הוא מרתק ומתרחש על רקע תקופת קום המדינה הסוערת. הם נמצאו על ידי רואה צאן ולבסוף נקנו על ידי יגאל ידין עבור מדינת ישראל. המגילות מאפשרות הצצה מעניינת לחיים באותה תקופה.

 

הסיור בליל ירח הוא חוויה מעניינת למשפחות אוהבות תחילת הסיור המודרך, בתצפית אורות לכיוון ים המלח והרי ממלכת ירדן, מכיוון שהלילה מחדד את החושים אפשר  לשמוע רעשים למרחקים גדולים ולצפות בתאורות המעטות של הישוב ים הקרובים והרחוקים. בהמשך, מוקרן סרט האורקולי המתאר בין היתר, את סיבת הגעת מאות אלפי מאמינים נוצריים למקום מידי שנה. הסיבה היא היתכנות הגעת יוחנן המטביל למקום וניסיון הצטרפותו לבני כת היחד שישבו בו. במהלך הסיור ניתן לראות את חדר הסופרים, חדר האוכל וכמות המקוואות הגדולה הקיימת באתר ולנסות להבין מהיכן הגיעו המים הרבים שמילאו את המקוואות הללו, באמצע המדבר.

 

השם קומראן נגזר מהשם הערבי "קמר" שפירושו ירח (בדומה לשם העיר הסמוכה יריחו) ופירוש השם המלא הוא -ירח כפול. בסיור אפשר לראות את השתקפות הירח במי ים- המלח ואת כפל הירחים עליו מצביע השם. כמו כן, בסיור מסבירים על מדבר יהודה ועל הלילה בו פעילים בעלי החיים כמו לדוגמה היונקים הליליים שחיים בשמורת מצוק ההעתקים ובסביבה.

 

סיורים נוספים:

לילה טוב בשמורוני הטוב

סיור בשעת חשיכה, במוזיאון השומרוני הטוב ובו פסיפסים מרהיבים מרחבי יהודה, שומרון ומבית הכנסת בעזה. במקום מוצגים פריטים ארכיאולוגיים יהודים, שומרונים ונוצרים.

 

באתר מתקיימת סדנא שנקראת "חווית חפירה" , בה כל המשפחה משתתפת ומקבלת ציוד חפירה ארכיאולוגי וביגוד מתאים ומחפשת חלקי עתיקות בשטח , כשהיא מוצאת היא מרכיבה ביחד את המוצג הארכיאולוגי ולוקחת אותו למזכרת.

 

היכן: אתר השומרוני הטוב, כביש מספר 1 בין ירושלים ליריחו- ליד מעלה אדומים. 

 

עלות למשפחה  130 שקל (85 שקל משפחה מנוייה).

 

קסם לילי בקבר הנביא שמואל

סיור מודרך לאור עששיות בגן לאומי נבי סמואל, המזוהה עם מקום קבורתו של הנביא שמואל. ביקור בשעות החשיכה בהר ובמקום הקדוש לדתות שונות

 

עלות למשפחה  130 שקל (85 שקל משפחה מנויה)  

 

"קול קורא לנדוד"

סיור לאור עששיות בגן לאומי קומראן ולינה באוהל האירוח בכפר הנופש מצוקי דרגות. לפני השינה תצפית כוכבים, צ'יזבטים ומדורה. מדובר בטיול של יומיים בשטח: ביום למחרת טיול באתרים הרטובים באזור נחל דוד בעין גדי ושמורת טבע עיינות צוקים. היכן: צפון מדבר יהודה.

 

המחיר מורכב מעלות הדרכה + עלות כניסה לאתרים + עלות לינה במצוקי דרגות עלות למשפחה  130 שקל (85 שקל למשפחה מנויה) 

 

עטלפים - חכמים בלילה

איש שטח של רשות הטבע והגנים יספר על עטלפים ויקח את הקבוצה המטיילת לפעילות לילה בעקבות חיי העטלפים בצפון מדבר יהודה. הסברים מלווים במצגת תמונות, סיור בשטח הכולל מכשירים להערכת מיקומם של עטלפים והגדרתם.

היכן: אזור גן לאומי קומראן וצפון מדבר יהודה

עלות למשפחה  130 שקל (85 שקל משפחה מנוייה)

 

סיורים נוספים באתר של רשות הטבע והגנים