אז החלטתם להתחתן, לחגוג לילדה בת מצווש, או לעשות יום הולדת 50 מפואר לבן/ בת הזוג? ברכות. כמה כסף יש לכם? כי בשביל 5 הנשים שנמצאות בדירוג הזה - תצטרכו הרבה כסף, אבל תקבלו גם את הפקת השנה. לא פחות.

 

עוד ב Onlife:

 

בחירת מפיק/ה לאירוע היא לא פשוטה. מדובר באדם שצריך להיות אמין, מאורגן, קשוב ומבין והכי חשוב: יודע לנהל משברים במהירות, מבלי שתשימו לב (המשתלה הביאה את הפרחים הלא נכונים ולא ידעתם כי זה תוקן לפני שהספקתם לשים לב). ולכן, בחרנו עבורכם את 5 הנשים הבולטות בתחום: המפיקות הכי ידועות, מוכשרות, בעלות קרדיט של אירועים רבי משתתפים ולא פשוטים כלל, כדי שהדבר היחיד שיטריד אתכם לקראת יומכם הגדול הוא מה ללבוש.

 

טלי יעקבי

 

חתונה במיקונוס (מתוך האתר של טלי יעקבי)

 

"טלי יעקבי היא קטגוריה בפני עצמה", ציינה בכירה בתחום ההפקות כששאלתי על המקצועיות של יעקבי. "היא מהחלוצות בארץ. היא הביאה לכאן סטנדרטים שלא היו לפני כן. היא סופר מקצועית ויצירתית ויודעת לעשות אירועים מאוד פיין, בלי זיקוקים ושטויות. יש אותה – ואז את כל השאר. היא מאוד קשובה לצורכי הלקוח, ומאוד דיסקרטית.

"ברמה האישית חשוב לה ביותר שאנשים יהיו מרוצים. יש לה צוות שעובד תחתיה, אבל היא מוודאת אישית שלאנשים יהיה רק טוב - עובדה שאנשים חוזרים אליה. כשהולכים לאירועים שלה טביעת האצבע שלה ניכרת בכל מקום – מהקונספט ועד לפרטים הקטנים ביותר".

 

יעקבי, 42, פתחה את משרד ההפקות שלה לפני כ- 17 שנה ומהר מאוד התברגה כאחת המפיקות של האלפיון העליון. בין לקוחותיה תמצאו את משפחת עופר, משפחת ורטהיים ומשפחת דנקנר. היא הפכה להיות מזוהה גם כמפיקת החתונות של תעשיית הבידור בישראל. היא הופקדה על החתונה של יעל בר זוהר וגיא זוארץ ושל אקי אבני וסנדי בר. ב-2008 היא אף זכתה להפיק את אירוע ההשקה לאלבומה של מדונה בלופט יוקרתי בלונדון.

 

חתונה בפארק תמנע (מתוך האתר של טלי יעקבי)

 

ב- 2010 חברה טלי יעקבי לשף ירון קסטנבאום מהקייטרינג פוד ארט והשניים כתבו ספר לאירוח, "דמיון חופשי". הם שילבו בו תיאורים של אירוח אינטימי משפחתי בחגים, מסיבות מטורפות וחתונות רומנטיות.

 

באוגוסט האחרון היתה אחראית טלי יעקבי לחתונת הפאר של נכדתו של המיליארדר היהודי-אמריקאי יצחק נזריאן. החגיגות החלו בכלל בסוף השבוע לפני כן במסיבת חוף בניצנים, שכללה מופע זיקוקים; המשיכו באירוע במגדל דוד, שכלל הופעה של עידן רייכל; והסתיימו ביום חמישי בטקס החופה. האורחים, כמובן, היו משמנה ומסולתה של ישראל.

 

אירית רחמים

 

אירית רחמים (צילום מתוך האתר של אירית רחמים)

 

אירית רחמים, 38, החלה את דרכה בתחום לפני כ- 23 שנים, אבל רק ב- 2004 עברה לעסוק בהפקת אירועים עצמאית. “נתתי בעיטה לכל המפיקים", העידה על עצמה ב- 2008. “אין ספק שכרגע אני בין המפיקות הטובות. בהפקות שלי השמים הם הגבול. אני משקיעה הרבה בתוכן, בתסריט ובליין-אפ. בניגוד לשאר המפיקים אני רוצה לקחת את הבלתי אפשרי ולהפוך אותו לאפשרי. אם לקוח שלי רוצה שאיציק קלה יופיע בחתונה שלו, אז הוא יעלה עם עוד 50 נגנים. לא לבד". 

 

בין לקוחותיה של רחמים נמנים פנינה רוזנבלום, בנימין (פואד) בן-אליעזר, אוליגרכים למיניהם ואוכלוסייה צרפתית שמגיעה לחגוג בישראל. “אין ספק שהיא מפיקה אירועים בתקציבים גדולים", סיפר עליה מפיק בתחום, “אבל הסגנון שלה הוא יותר קיטשי וצעקני.”

 

השמים הם הגבול (מתוך האתר של אירית רחמים)

 

רחמים נולדה בברזיל, וננטשה על ידי הוריה כתינוקת. היא אומצה על ידי אורי וברטין רחמים מחולון. לאחר שנפטרו השניים, את אירית גידלו אהובה ויצחק ברזילי, מארגני תצוגות והפקות.

עד לפני כשנה היתה רחמים נשואה לכדורגלן העבר ואיש העסקים בהווה לירון בסיס, לשניים יש שני ילדים. היא השתתפה בעבר בסדרה הדוקומנטרית "חתונה ישראלית" ב-yes דוקו, ובתוכנית "הישרדות 5: איי קמרינס" בערוץ 10, שבה ניצחה, הוכתרה בתואר השורדת האחרונה וגרפה פרס של מיליון שקל.

 

 

אורלי רפאלי

 

אורלי רפאלי (צילום: יוגב עמרני)

 

אורלי רפאלי, 38, אמא לשתיים, גרושתו של השחקן סמי הורי והבעלים של חברת הפקות אירועים שקרויה על שמה, החלה את דרכה בתחום הפקת האירועים כבר בצבא. "התחלתי ליחצ"ן מסיבות, כדי להרוויח קצת כסף מהצד", סיפרה בעבר. "הייתי מייחצנת מועדונים כמו 'אוקטופוס' ו'השחיתות' ומביאה אליהם מובילי דעת קהל ומפורסמים. משם התפתחתי להפקת מסיבות קונספט. לא היה אז בית ספר להפקת אירועים, אז הייתי צריכה ללמוד הכל מהתחתית, מהשטח".

 

רפאלי מפיקה חתונות, אירועי קונספט, אירועי השקה ויח"צ, אירועים עסקיים ובר מצווה. כך למשל, היא הפיקה את החתונות של ד"ר ג'קי סרוב, דורית "גבות" ואיתי אטיאס, אירגנה את אירוע ההשקה של "קפנטו" בארנה הרצליה, אירוע סיום צילומי הסדרה "אהבה מעבר לפינה", ולהבדיל אלפי הבדלות את אירוע השנה למותו של דודו טופז. עלות רוב האירועים בהפקתה היא למעלה מחצי מיליון שקל.

 

אירועים בחצי מיליון שקל (צילום מתוך האתר של אורלי רפאלי)

 

"בדרך כלל היחס בין האורחים לצוות הוא אחד ל- 10, אבל באירועי יוקרה היחס הוא אחד לחמש". אמרה רפאלי כשנשאלה בעבר מדוע העלוייות גבוהות כל כך."רק בניית במות עם שלושה מפלסים עולה 150 אלף שקל. שכירת כיסא אחד זה 85 שקל ועלות הריהוט יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים. באירוע כזה עושים עיצובים וסידורי פרחים מטורפים שעולים בערך 100 אלף דולר. יש הופעות של זמרים, והארוחה היא של שש מנות שיכולה לעלות בקלות 150 דולר".

 

שרון דושניצקי-עציוני וזוהר מיילי

 

שרון דושניצקי-עציוני וזוהר מיילי (צילום: רמי זרנגר, יח"צ)

 

שרון דושניצקי-עציוני, 40, וזוהר מיילי, 33, הבטיחו לעצמן שם בהיכל התהילה של האירועים, כשלקחו על עצמן את החתונה המאתגרת והגדולה ביותר בישראל, שהוגדרה גם כאחת היקרות – 7 מיליון שקל, על פי התקשורת (על אף שהן מכחישות את המספר וטוענות כי מדובר בהמצאה של עיתונאי) - חתונת הבן של יצחק תשובה ביער בן שמן ב- 2011.

 

לרשות המשרד הצעיר והלא מוכר (פרייבט הפקות) עמדו שלושה חודשים וחצי בלבד כדי להעניק את הטוב ביותר לאלעד, בנו של תשובה, ולכלתו הטרייה רוני היימן. "הכלה אמרה תדמיינו ילדה בשמלה לבנה וסרט על הראש רצה לה בשדות", הן סיפרו בראיון לליידי גלובס. הלוקיישן שנבחר כדי להגשים את החלום של הכלה היה יער בן שמן. על קרחת יער הוקם גן אירועים ענקי שהכיל 1,700 מראשי המשק והשלטון בארץ. בהשראת "אליס בארץ הפלאות" הוקם מתחם גדול על שטח ציבורי בגודל דונם, שהכיל במה, ארבעה מתחמי ישיבה ובריכת נוי. ליד הגן נסלל חניון לרווחת האורחים.

 

"העיתונאים מסתכלים על כמות הכסף שאנשים שופכים על האירוע ונהפכים למאוד ציניים" אמרו בעקבות הביקורת שהושמעה על החתונה. "חבל שלא מסתכלים על האמנות שיש באירועים האלה, על ההשקעה, על הגוד טיים, על הפרנסה שמספק אירוע כזה. אנשים לא מסוגלים לראות אדם צעיר ומצליחן".

 

מתוך האתר של חברת פרייבט הפקות

 

עד החתונה המדוברת, נאמד המחזור השנתי של משרד ההפקה בכ -5 מיליון דולר והן נחשבו למתחרות קטנות ופחות משמעותיות בתחום. משפחת תשובה העניקה להן את פריצת הדרך שהן היו זקוקות לה. אבל עוד לפני כן הן כבר היו משופשפות באירועי קונספט שאפתניים: הן עשו אירוע שדימה שהייה באקווריום, הרימו כפר אפריקאי בספארי ברמת גן, בנו חתונה רומית במבצר אנטיפטרוס והצליחו להפיק מסיבה במיכל דלק בפי גלילות, לבקשת הגרוש של שרי אריסון, מיקי דורסמן. המשותף ללקוחות שלהן הוא ההשתייכות לאלפיון העליון.

 

כשנשאלו השתיים אם להיותן נשים יש השפעה, הן השיבו כי "זו עבודה שואבת שדורשת דיוק ואם אתה לא מתפקס, אתה לא תגיע. יש המון מפיקים שהם על יד. אנחנו נשים שברגע שהן מתבייתות על מטרה, שום דבר לא יזיז אותנו".

 

אלקי ג'ייקובס

 

אלקי ג'ייקובס (צילום: יח"צ)

 

אלקי ג'ייקובס אמנם יושבת על משבצת עיצוב האירועים יותר מאשר הפקה, אך העסק שהקימה והשם שיצרה לעצמה משגשגים מספיק כדי להיכלל ברשימה, והיא עובדת בצמידות לחלק מהמפיקות שהוזכרו לעיל.

 

ג'ייקובס נולדה וגדלה בקונטיקט וספגה חינוך לאהבת אמנות, מוסיקה, ספרות וקולנוע. אלה הובילו אותה ללימודי משחק בניו יורק ולאחר מכן בלונדון, שם פגשה את בעלה לעתיד, עמית גזית, ועלתה לארץ בעקבותיו.

 

מתוך האתר של אלקי ג'ייקובס

 

את הקריירה בישראל ביססה אלקי ג'ייקובס בתיאטרון באר שבע, בתיאטרון חיפה, בתיאטרון הבימה, בחאן בירושלים ובכמה סרטים ישראליים.לתחום עיצוב האירועים היא הגיעה ב- 1993 ומאז התפתחה, והיום היא נחשבת לאחת המעצבות הטובות בתחום, ובין היתר עובדת גם כמעצבת הבית של מלון הילטון בתל אביב.

 

המוטו העיצובי שלה הוא "פחות זה יותר", שילוב נכון בין אלמנטים עיצוביים, חומרים, טקסטורות וצבע. החברה של ג'ייקובס ממוקמת ברשפון ומשם הם יוצאים לכל הארץ וגם מעבר לים, לאירועים פרטיים או עסקיים.

 

  • סייע בהכנת הרשימה: שרון דרור, בעלי חברת ההפקות קריאייטיוונט