מכיוון שאת קוראת את הכתבה הזו - והכותרת לא יכלה להיות יותר ברורה - אני מניחה שאת לא כל כך מרוצה מהקריירה הנוכחית שלך. אולי לא רע לך בעבודה שלך, אבל התחלת לשחק עם הרעיון של לעשות משהו אחר, משהו שאת מרגישה שיתאים לך הרבה יותר. או אולי את אפילו שונאת את הבחירה שעשית בקריירה. הלכת להוראה בעיקר כי ההורים שלך לחצו עליך, אבל היית מתה לפתוח חברה לעיצוב אתרים.

 

עוד ב Onlife:

 

בכל מקרה, אני פה כדי לומר לך שאת לא צריכה להרגיש תקועה. למרות שהטענה כי לאדם ממוצע תהיינה חמש קריירות במהלך חייו אינה נכונה כלל (ההצהרה הזאת, שצוטטה הרבה יותר מדי פעמים, הייתה כנראה ניחוש פרוע ולא מבוסס) בימינו מאד נפוץ לשנות קריירה לפחות פעם אחת. אני עשיתי את זה ואני אוהבת את החיים החדשים שלי.

 

את לא צריכה להרגיש תקועה (צילום: Shutterstock)

 

צריך לזכור שהחלפת קריירה דורשת עבודה. ואומץ. את בטח לא אוהבת את מה שאת עושה אבל את מרגישה בטוחה והעבודה משלמת את החשבונות. אז תני לי להציע כמה דרכים למצוא את הדרייב להחליף קריירה.

 

טבילת נסיון לפני הצעד הגדול

קודם כל, רכשי קצת ניסיון בתחום הרצוי. במקום פשוט  לשחק עם הרעיון בראש שלך, קבלי כמה שיותר ניסיון והכשרה בתחום החדש. קחי קורסים, התנדבי, עשי את זה ללא תשלום לחברים ומשפחה, וכל זאת בזמן שאת מחזיקה בעבודה הנוכחית שלך. פגשתי בעלת קייטרינג שאמרה שהיא טבלה במים לראשונה בארוחות חברים שהיא בישלה בביתם בעבור מחיר המצרכים בלבד.

 

גם אני עשיתי טבילת ניסיון לפני שהחלפתי קריירה. למרות שמאוד אהבתי את העבודה שלי בתור העורכת של מגזין קוסמופוליטן, התחלתי לחלום על יום אחד לעזוב ולכתוב במשרה מלאה, גם על מנת לזכות בחופש האישי שלי. אז כתבתי ספר שעסק בתעלומת רצח בסופי השבוע, מכרתי אותו וקיבלתי חוזה לכתוב עוד, וזה מה שעשיתי מספר שנים. כן, זה יכול להיות מבאס לכתוב ספרים ולהחזיק בעבודה תובענית במשרה מלאה, אבל פניתי זמן על ידי זה שויתרתי על דברים אחרים כמו טניס או מסעות שופינג.

 

טבילת הניסיון הזו נותנת לך בטחון ומנמיכה את הסיכון שתהיינה לך חרטות מאוחר יותר. לשבת במשרד הביתי שלי במנהטן לא יכול להיות שונה יותר מ"קוסמולנד", אבל מכיוון שעבדתי מהמשרד שלי בשבתות וימי ראשון, ידעתי למה לצפות, ושאני לא אתגעגע לארוחות צהריים עם קים קרדשיאן ומצעדים של דוגמנים ללא חולצה.

 

בנוסף, ככל שתרכשי יותר ניסיון ככה יהיה יותר קל למצוא משהו אחר שהוא לא ברמת מתחילים.

 

לפעמים שווה לשלם מחיר לפרק זמן מסוים, כדי לזכות בחופש אישי (צילום: Shutterstock)

 

תרגישי פחות לחוצה אם תשחקי במספרים ותביני איך תוכלי לעמוד בזה כלכלית. חקרי, שאלי שאלות ותכנני אסטרטגיות. אני הלכתי למומחית על מנת שתעבור על מצב ההכנסות שלי לפני שיצאתי לדרך.  מעסה שאני הולכת אליה לפעמים (כן, עם כל החופש שיש לי עכשיו לעצמי) אמרה לי שהקריירה הראשונה שלה הייתה אחות, אבל שהיא החלה להתעניין בעיסוי ולמדה את זה בסופי שבוע.  כשהיא חקרה את האפשרויות שלה היא גילתה שבית החולים שבו היא עבדה היה מוכן להעסיק אותה על בסיס תשלום יומי. כך היא יכלה לעבוד ולהרוויח כסף בזמן שהיא בנתה את הקליינטורה שלה.

 

משתלם לבקש עזרה

טיפ נוסף: מצאי את האנשים הנכונים לעשות איתם בריינסטורמינג, אנשים שמחזיקים בקריירת החלומות שלך ויכולים לא רק להיות מקור להשראה אלא גם לחלוק איתך מידע בעל ערך. אחד המשאבים הנפלאים שיש לך הוא LinkedIn, השתמשי בחיפוש המתקדם באתר. בקשי מחבריך לכתוב פתיח לאימיילים לאנשים שמעניינים אותך.  לא לכולם יהיה זמן לשבת איתך או לדבר איתך בטלפון, אז במקום זה, הכיני שלוש או ארבע מהשאלות שהכי מעניינות אותך.

 

כשהתחלתי לראשונה להתעניין בתעלומות רצח, התקשרתי ללינדה פיירשטיין, תובעת לשעבר שהפכה לכותבת ספרי פשע, והזמנתי אותה לארוחת צהריים. לשמוע אותה מתארת את העבודה החדשה שלה היה מפתה. חשבתי לעצמי "אני רוצה את זה לעצמי". בנוסף, היא פתחה לי דלתות רבות, בחן ובאדיבות.

 

לכתבה בפורבס ישראל

 

עוד בפורבס ישראל: