נגיד זאת כך: החורף הוא עונה נהדרת לאופנה. בעוד שבקיץ לובשים שמלה דקיקה וזוג כפכפים וקוראים לזה טוטאל לוק, בעונה הקרה יש אופציה ללבוש שכבות, לעטות צעיף, לחבוש כובע ולנעול שלל נעליים סגורות ומלאות שיק. יש לנו את זכות הבחירה בין מגפיים למגפונים, בין כאלו הנשרכים לנרכסים, עם עקבים גסים או שטוחים ובין האנדרוגניים לסופר נשיים. אז לכבוד החורף שהגיע אספנו את המגמות הבולטות בתחום הנעליים לחורף זה, כאלו שהיינו שמחות להיכנס לתוכן.

עוד באון לייף: 

נהיה בקשר

הקאמבק של שנות התשעים בשנה שעברה גרם לנו להתגעגע למראה הד"ר מרטינס הצבאיות ובעונה הזו אפשר למצוא מגפונים נשרכים בוורסיות שונות. רצוי להישמר מגרסאות גסות מדי של הטרנד, וללכת על מגפיים ומגפונים בעלי נגיעה נשית – למשל, מגפיים המזכירים שרוכים של נעלי בלט בטקסטורה ובסגנון השריכה, מגפיים גבוהים בעלי עקב ומגפיים עם שריכה אחורית.

קאפל אוף, 680 שקל

מימין למעלה: קסטרו, 359 שקל; קאלה, 389 שקל. 

מימין למטה: טו גו, 230 שקל; B-unique, מחיר: 450 שקל. 

בתוספת פרנזים

משנות התשעים במעבר חד לשנות השבעים, העשור הכי חם בחורף הנוכחי. פרנזים וגדילים מקשטים מגפונים ומגפיים וזזים בקוליות בלתי רגילה עם כל צעד ושעל.

מדובר בלוק הבוהו מושלם לחורף אבל יש בו סכנות - כדי להימנע ממראה פורימי, רצוי למצוא זוג מגפיים עם פרנזים במידה ולא כאלה שישתרכו אחריכן לאורך הרחוב. וכמובן שכדאי לשמור על המינון הנכון בלוק, ולבדוק האם האאוטפיט שלכן במקרה כבר "מצויד" בגדילים או בפרנזים. לא היינו רוצים שיבלבלו ביניכן לבין שריף העיירה.

אלדו, 1,000 שקל

מימין למעלה: עמנואל, 1,590 שקל; עדיקה, 259 שקל.
מימין למטה: אלדו, 700 שקל; H&M, מחיר: 349.

לואופרס סבתא

נעלי הלואופרס הן קרובות משפחה של המוקסינים. אין להן כמעט עקב, או שהוא מינימלי במיוחד, והן בעלות מראה נינוח ונונשלנטי. בעונה הקרובה הן ללא ספק הלהיט הרותח, ואין דבר שמשמח אותנו יותר מנוחות שחוזרת לאופנה. יש בהן משהו שמזכיר את סבתא, אבל באופן הכי נשי וסקסי שיש, שמחזיר אותנו לשנות השישים, למיני ולמילים כמו "מודה" ו"שיגעון". כל בית אופנה ייצר בחורף הזה את הוורסיה שלו ללואופרס, ממראה אולד פאשן סטייל ספרנית, דרך מראות מתוכשטים או זוהרים ועד ללוקים פרוותים משהו.

גוצ'י

מימין למעלה: שומייקר, 720 שקל; פריטי בלרינה, 1,290 שקל.
מימין למטה: Norman & Bella, מחיר: 790 שקל; ביוטיפיל, 1,250 שקל. 

מגפיים – כמעט – עד הברכיים

אחד הטרנדים הכי קשים לביצוע בחורף הקודם והנוכחי הוא בניחוח "אישה יפה" – זוג מגפיים עד הירכיים שמתאימים רק לדוגמניות המהדסות על המסלול ופחות לבנות תמותה. העונה ישנה הצעת הגשה הרבה יותר ידידותית לסביבה, של מגפיים המטפסים עד הברכיים או מעט מתחת להן, אופציה שמעניקה מעט פרופורציה לגוף, שכן מגפיים ארוכים לא מחמיאים לכל אחת. מגפי הגרב שהם יחסית צמודים ולא נראים עצומים על הרגליים, עדיף שיסתיימו מעט מתחת לברכיים. עם עקבים או על שטוח? החלטה שלכן.

טומי הילפיגר

מימין למעלה: יונייטד ניוד, 1,390 שקל; MIZU ב-B-unique, מחיר: 350 שקל; סקופ, 400 שקל. 
מימין למטה: טו גו, 300 שקל; אסוס, 266 שקל; אייס קיוב, 360 שקל. 

רוצי בין סוסים, טפסי על הרים

המגמה הספורטיבית, אם תרצו, משלבת בתוכה שני מיני טרנדים חמים במיוחד. הראשון הוא נעלי הרים גבוהות, שבדומה לטרנד הקשירות מציעות מראה של טיול שטח, אבל בסטייל. ישנן אופציות בהירות שמזכירות מגפיים לשלג ונראות מעט מעודנות ביחס לחברותיהן הכהות והמחוספסות.

המיני טרנד השני הוא של מגפי צ'לסי המפורסמים, סימן ההיכר של המושבניקים העובדים באשר הם והפכו זה מכבר לפייבוריט של מלצריות וברמניות. כעת הם מגיעים גם אל רחובותינו, בשלל סגנונות, צבעים ועקבים כאשר בכולם מככב הגומי האלסטי בצידי הנעל – זה שבזכותו ניתן לחלוץ ולנעול את המגפיים במהרה. מה שטוב לעובדי אדמה, טוב גם לקרייריסטיות.

קלארקס, 1,500 שקל


מימין למעלה: MARUTI, מחיר: 750 שקל; DARK YOSI SAMRA, מחיר: 560 שקל; גלי, 300 שקל.
מימין למטה: קולומביה, 670 שקל; פלדיום לסטורי, 549 שקל; THE NORTH FACE, מחיר: 599 שקל.