בינואר 2012 נמכרו באתר האופנה עדיקה (Adika) כ-300 פריטים בלבד. באוגוסט השנה, שנתיים וחצי אחר כך, נמכרו בו כ-28 אלף פריטים. כשממוצע המחיר של פריט באתר עומד על 180 שקל, אפשר להבין שמדובר בסיפור הצלחה. בתוך פחות משלוש שנים הפך עדיקה מאתר זעיר למשלוח בגדים לבית אופנה ענק עבור מאות אלפי נשים. על פי ההערכות, המחזור הכספי של האתר כבר עומד על עשרות מיליוני שקלים בשנה והיד עוד נטויה.
 
מאחורי ההצלחה של עדיקה עומדים שניים: עדי רונן ודדי שוורצברג. היא המנוע והלב שיזם וחתר להצלחה. הוא המוח, מוביל הגייסות שמפלס עבורה את הדרך. היא מנהלת מחלקת הרכש, הוא מנכ"ל החברה. היא אשת המקצוע, בעלת המילה האחרונה באתר בתחום האופנה והטרנדים. הוא מגיע מעולם המימון והעסקים, זה שבנה את התכנית העסקית ומוציא אותה לפועל, ומי שמנהל את התחום הטכנולוגי והלוגיסטי. השילוב של השניים הוא אחד מסודות ההצלחה של האתר. גבולות הגזרה ברורים, אבל מעברי הגבול פתוחים ובדיאלוג קבוע הם בדרך להפוך לאימפריית אופנה.
 
מאתר זעיר למשלוח בגדים לבית אופנה ענק. צילום: מתוך אתר עדיקה
 
השראה מסיפורי אגדות
 
סיפור ההצלחה של עדיקה כאילו קיבל השראה מסיפורי האגדות. בתקופת לימודיה במרכז הבינתחומי ערכה רונן מכירות ביתיות של בגדים שייבאה באופן פרטי מהונג-קונג, קוריאה ולוס אנג'לס. "לא ראיתי בזה משהו יוצא דופן", היא אומרת בדיעבד, אבל כבר אז הפכו המכירות לשם דבר - בהתחלה בסביבתה הקרובה ובהמשך ברחוקה. "כשקיבלתי טלפון מבחורה מטבריה שביקשה שאשלח לה שמלה בדואר הבנתי שיש כאן פוטנציאל למשהו רחב יותר", היא מספרת.
 
היכרות מוקדמת עם שוורצברג הביאה אותה למסקנה שהוא האיש המתאים לטובת שיתוף פעולה בתחום היזמות. במשך חודשים רבים הם ישבו יחד והפכו ברעיון, עד שהבשיל והפך ב-2011 לאתר אינטרנט. "זה התחיל כסטארט-אפ לכל דבר", אומר שוורצברג, שעזר לגייס את ההון הראשוני עבור הקמת האתר. "עדי, אני ועוד עובד - עשינו הכל, מאריזות ועד משלוחים". כיום, מאחורי האתר יש כבר 60 עובדים, אבל עבור שוורצברג עדיין מדובר בסטארט-אפ. "עוד לא ממש הצלחנו", הוא מנסה להיות צנוע. "אנחנו רק מצליחים שלב אחר שלב", משלימה אותו רונן.
 
אף על פי ששוורצברג הוא המנוע העסקי של החברה, רונן היא יזמית בנשמתה. אחרי השירות הצבאי (מדריכת כושר) וטיול ארוך (בדרום אמריקה) הפיקה נשפי סיום עבור בתי ספר תיכוניים. באופן כמעט טבעי לבשה חליפת שיווק, עברה בין בתי ספר, ערכה להם מצגות ואיתרה את המובילות החברתיות בכל שכבה כדי לגייס אותן למטרה. ביד השנייה סגרה דילים מוצלחים עם בעלי אולמות, והיא מעידה שעשתה הרבה כסף עבור ילדה בת 21. היא בת בכורה לשתי אחיות, אביה טייס באל על, אמה מנהלת עמותה לאחים שכולים. החברה הכי טובה שלה היא בר רפאלי. זה בטח לא הזיק כשאת בעצמך רוצה להפוך לאייקון אופנה.
 
האתר התחיל כסטארט-אפ לכל דבר. צילום: מתוך אתר עדיקה
 
"לא גדלתי בבית יזמי", היא אומרת, אך מוסיפה שסבתא רבא שלה הקימה את אחת מחנויות הטקסטיל הראשונות בתל אביב. מתברר שהדנ"א המשפחתי חזק יותר מכל דבר. אחיותיה לא מעורבות בעסק, אבל "ארון הבגדים של עדיקה הוא גם ארון הבגדים שלהן", היא לא מתביישת לספר בגאווה.
 
גם במקרה של שוורצברג הגנים המשפחתיים עשו את שלהם; סבתו היא מעצבת האופנה הוותיקה שושנה בן צור, להוריו מפעל טקסטיל, שהיה בין היתר המתפרה של ליידי פולגת. לאורך השנים ניסה לברוח מתחום האופנה. למד תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים ותואר שני בכלכלה פיננסית, שניהם באוניברסיטה העברית. משם פנה לעבודה בשוק ההון ואפילו פתח קרן גידור, עד שרונן התקשרה.
 
הכתבה המלאה מופיעה בגיליון ראש השנה של פורבס.
 
 
לכתבות נוספות בפורבס ישראל: